Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

Fast han skriver ju att han lovar sekretess så jag förstår att han inte vill att någon ska tro att han lämnar ut info om tidigare ägare. Eller om nya ägare, för den delen. Den biten får man nog acceptera om man säljer dit eller köper därifrån.

Men det kan ju absolut vara en anledning till att inte köpa därifrån så klart.

Har själv ingen koll på stället mer än att jag följer sidan i fall nåt dyker upp som kan vara intressant för ridskolan.
Såld häst är såld häst, även från hans håll. Han har givetvis ingen rätt att kräva att man inte får efterlysa sin häst på forum. Men du tänker att folk som köper av dem är lite dumma i huvudet och i behov av god man och inte kan ta beslut själva om de vill svara på en sådan efterfrågan?

(Har du dessutom en ridskola med vettig marknadsföring inser du nog dessutom själv att föredetta hästägare kan hitta hästen rätt väl, vi säljer mycket häst varje år och det är ofta som hästägare från två-tre ägande tillbaka hör av sig för de hittat dotterns Instagram eller annons, inget märkligt med det och jag tycker definitivt inte man behöver kalla dem för galna kärringar och galna åsnor som det gjordes i det hänvisade inlägget).

Såld häst är såld häst, även från hans håll. Han har givetvis ingen rätt att kräva att man inte får efterlysa sin häst på forum. Men du tänker att folk som köper av dem är lite dumma i huvudet och i behov av god man och inte kan ta beslut själva om de vill svara på en sådan efterfrågan?

Nej så klart inte. Skulle gissa att han lägger sig i sånt just för att folk inte ska tro att han avslöjat nåt, det var det jag menade.

Det jag reagerar på är rätt mycket hårda och hånfulla kommentarer från hästhandlarens hejaklack, så fort någon kritiserar. Är det bara vanlig FB-ton eller vad handlar det om?

Själv drar jag öronen åt mig när det blir sådär, dvs. när det inte kan finnas två sidor av saken utan allt bara är fantastiskt och alla som ifrågasätter är dumma i huvvet.

För att de som har negativa kommentarer faktiskt inte vågar svara med största trolighet. Han är rätt duktig på att prata ner dem. För inte så länge sedan var det en i en åsnegrupp som var ägare före den som sålt åsnorna till honom som försökte efterlysa dem, han var FRUKTANSVÄRT otrevlig och oprofessionell i den tråden, talade om för henne att de som köpt dem minsann inte vill ha kontakt med galna kärringar och liknande grejer, det var precis som att han styrde deras talan.

Det var flera som reagerade. Vet inte om det var administratören eller den som efterlyste åsnorna som tog bort den diskussionen som blev, men kommentarerna var borta dagen efter. Jag har nära bekanta även på andra håll som köpt häst av honom där han försökt styra att de inte får ta kontakt med gamla ägare också, så kan kanske vara så att man blir hotad om man letar efter sin gamla häst eller köper häst och letar efter historian på det man köpt och så vidare.

Uppenbarligen säljer han hästar så det funkar ju - men personligen skulle jag inte köpa av honom efter att ha sett hur han beter sig i sociala medier (lägger till: och det handlar enbart om det, att han har många hästar och inte ryktar varje dag etc skulle jag inte bry mig om, men jag vill inte bli kallad galen kärring för att jag försöker hitta min gamla häst om den blir såld till dem eller om jag köper en häst och vill ha kontakt med föregående ägare, det ska inte han lägga sig i anser jag).
Jag har som jag skrev tidigare sett både honom och frun gå mycket hårt åt kritiker med. Så jag tror det finns fler missnöjda än som syns. Även majoriteten nog är nöjda

Parentes, men, lol. Jag ser nu att en av de mest högljudda försvararna är en person som jag haft kontakt med i ett annat sammanhang och som är öööh galen. Nu kan ju inte hästhandlaren hjälpa att denna person tillhör hens fanclub, men ändå. En bild tar form 😬

Jag har som jag skrev tidigare sett både honom och frun gå mycket hårt åt kritiker med. Så jag tror det finns fler missnöjda än som syns. Även majoriteten nog är nöjda
Tja, han har många följare och är därför en makthavare. Många skulle nog gärna avstå en uthängning av honom.

Jag känner till en person som råkat illa ut hos honom. Det denne utsattes för var inte trevligt.

Parentes, men, lol. Jag ser nu att en av de mest högljudda försvararna är en person som jag haft kontakt med i ett annat sammanhang och som är öööh galen. Nu kan ju inte hästhandlaren hjälpa att denna person tillhör hens fanclub, men ändå. En bild tar form 😬
Fast det där är svårt. När jag var i blåsväder med förbundet så hade jag några som krigade i some för min sak som är kompletta galningar. Vill inte förknippas med dom öht, men kan inte riktigt styra den biten själv🙈.

Fast det där är svårt. När jag var i blåsväder med förbundet så hade jag några som krigade i some för min sak som är kompletta galningar. Vill inte förknippas med dom öht, men kan inte riktigt styra den biten själv🙈.
Nä, jag håller med, det är orättvist av mig. Jag tyckte bara det var lite lustigt att just den här personen drog en lans. Jag har absolut noll koll på hästhandlaren, vad mig anbelangar kan alla hejaropen vara fullt befogade.

(Det jag får utslag av är varken "islandsponny" eller den hånfulla tonen, utan den fruktansvärda manen på fjordingen/fjordkorsningen ett par inlägg ner 😬)

IMG_5218.webp

Ahh konstgjorda exempel… Sadlarna blir bara konstigare ju mer man kollar på dem! 🤣

(Det jag får utslag av är varken "islandsponny" eller den hånfulla tonen, utan den fruktansvärda manen på fjordingen/fjordkorsningen ett par inlägg ner 😬)

:rofl:

Åh, jag tycker att det är SÅ gulligt med lång man på fjordingar! 🫣 Jag förstår att det är som att svära i kyrkan men... Det är ju en korsning i alla fall, så då kan det väl få vara okej? 😁

:rofl:

Åh, jag tycker att det är SÅ gulligt med lång man på fjordingar! 🫣 Jag förstår att det är som att svära i kyrkan men... Det är ju en korsning i alla fall, så då kan det väl få vara okej? 😁
Lång man absolut okej (även om jag inte vill ha det på min egen). Men inte den där halvutväxten 😅

Nu gissar jag att jag tolkar in alldeles för mycket i det här, men i mina ögon signalerar det precis samma sak som "islandsponny", dvs. "kom och köp snabbt, jag vill inte ha tusen frågor om stam och gångarter från rasentusiaster"

Varför varför varför skriver man inte pris i sin annons? Det måste ju vara jättejobbigt att en massa folk hör av sig och sedan visar det sig att det är fel prisklass.

Jag känner mig otroligt jobbig när jag skriver och frågar och sedan svarar att den är över min budget. Det känns också så himla dumt att fråga det utan att ge någon närmare presentation av mig, hemmet och vad jag tänkt använda hästen till, men det känns ännu dummare att skriva allt det innan jag ens vet om den är inom min budget. Säljarna borde spara enormt mycket tid på att bara skriva pris i annonsen istället.

Jag vet att man inte får skriva ut det på Facebook. Men i en grupp där det finns ett tydligt och välfungerande system med bokstäver eller annat för att visa prisgrupper och komma runt detta med att skriva pris, så är det jättekonstigt att inte skriva prisgruppen.

Åh, samma sak med plats kom jag på nu! Jättemånga gånger jag har skrivit och så visar det sig sedan att hästen står alldeles för långt bort. Jag brukar gå in på personens profil först och se ifall det står där var personen bor, men det gör det ju inte alltid. Är så förvånad över att så många inte tänker på att skriva det i annonsen.

Varför varför varför skriver man inte pris i sin annons? Det måste ju vara jättejobbigt att en massa folk hör av sig och sedan visar det sig att det är fel prisklass.

Jag känner mig otroligt jobbig när jag skriver och frågar och sedan svarar att den är över min budget. Det känns också så himla dumt att fråga det utan att ge någon närmare presentation av mig, hemmet och vad jag tänkt använda hästen till, men det känns ännu dummare att skriva allt det innan jag ens vet om den är inom min budget. Säljarna borde spara enormt mycket tid på att bara skriva pris i annonsen istället.

Jag vet att man inte får skriva ut det på Facebook. Men i en grupp där det finns ett tydligt och välfungerande system med bokstäver eller annat för att visa prisgrupper och komma runt detta med att skriva pris, så är det jättekonstigt att inte skriva prisgruppen.

Åh, samma sak med plats kom jag på nu! Jättemånga gånger jag har skrivit och så visar det sig sedan att hästen står alldeles för långt bort. Jag brukar gå in på personens profil först och se ifall det står där var personen bor, men det gör det ju inte alltid. Är så förvånad över att så många inte tänker på att skriva det i annonsen.
Och storlek! För mig som söker häst runt 170-175 är det viktigt med just mankhöjden på hästen som säljs.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka