Såld häst är såld häst, även från hans håll. Han har givetvis ingen rätt att kräva att man inte får efterlysa sin häst på forum. Men du tänker att folk som köper av dem är lite dumma i huvudet och i behov av god man och inte kan ta beslut själva om de vill svara på en sådan efterfrågan?Fast han skriver ju att han lovar sekretess så jag förstår att han inte vill att någon ska tro att han lämnar ut info om tidigare ägare. Eller om nya ägare, för den delen. Den biten får man nog acceptera om man säljer dit eller köper därifrån.
Men det kan ju absolut vara en anledning till att inte köpa därifrån så klart.
Har själv ingen koll på stället mer än att jag följer sidan i fall nåt dyker upp som kan vara intressant för ridskolan.
(Har du dessutom en ridskola med vettig marknadsföring inser du nog dessutom själv att föredetta hästägare kan hitta hästen rätt väl, vi säljer mycket häst varje år och det är ofta som hästägare från två-tre ägande tillbaka hör av sig för de hittat dotterns Instagram eller annons, inget märkligt med det och jag tycker definitivt inte man behöver kalla dem för galna kärringar och galna åsnor som det gjordes i det hänvisade inlägget).