Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

Ja, och bästa är väl ändå när det står ”välstammat avelssto” och så nämns inte stammen i annonsen. Man blir så matt:meh:
Ja, varit uppe många gånger förr i de här trådarna. Men speciellt om man vill köpa ett varmblodssto på hastnet, då är alla välstammande för de har typ nån hingst långt bak i stammen som 90 procent av alla travhästar har. Så kollar man vidare och de har typ ett avelsindex på 87, inga startande avkommor, inte sprungit in något och lastgammal stam.

Nån som har lust att lägga 5 miljoner på stall, mark och ridhus - men inte bostadshus för det styckas av. Dvs inte nog med att du själv inte kan bo på gården - du har en annan person/familj boendes på anläggningen…

En anläggning här som säljs. Och alla mäklarbilder undviker nogsamt att visa hur mitt i smeten bostadshuset som inte ingår ligger

Nån som har lust att lägga 5 miljoner på stall, mark och ridhus - men inte bostadshus för det styckas av. Dvs inte nog med att du själv inte kan bo på gården - du har en annan person/familj boendes på anläggningen…

En anläggning här som säljs. Och alla mäklarbilder undviker nogsamt att visa hur mitt i smeten bostadshuset som inte ingår ligger
Inte kopplat till häst, men någon i familjen hittade ett fint hus i mellanskåne, och kunde inte komma på varför det har så billigt. Det var ett tidigare visningshus, så ingen hade faktiskt bott där, men det var ändå väldigt billigt. Med lite snokande av tomtkarta, detaljkoll av bilderna etc visade det sig att det som såg ut som en trevlig villa med trädgård i lite lantlig miljö i närheten av en golfbana egentligen var halva delen av ett hus, där halva huset, trädgård etc bredvid troligtvis var en verksamhet, eller en annan villa. Tomtgränsen gick rakt genom byggnaden. Mäklaren hade varit väldigt noga med att ta bilder så att man inte såg att byggnaden var större, att det var en till lite större parkering på andra sidan "villan" etc.

Okej att det är swarowski, men en NUMMERLAPP för 2.000??? Jag tappar typ tre stycken varje säsong🙄
Screenshot_20260804_170725_Vinted.webp

Fick upp ett inlägg tidigare idag där det säljs en fd hopphäst med röntgenförändringar som hobbyhäst/dressyr då den inte ska hoppas längre för 175' (!!!) O_o

"Jo men tack, jag köper gärna på mig ev problem för nästan 200 lax i denna ekonomi, absolut!"

Helt sinnesjukt i mina ögon.

Det här är många år sen nu men vet en som ville köpa en häst innan den sattes ut på annons.
Den hade plåtats 'svart' på något vis, och hade nån lös benbit eller liknande, inget stort men det drog ner priset en heldel. Och på något sätt påverkade det ju hästen.
Den eventuelle köparen förstod inte att plåtarna var 'onamnade' och ville ju visa sin veterinär men fick ett jätteargt svar från säljaren att det fick hon absolut inte göra!
Blev inget köp.
Men hästen annonserades ut sen 'med rena plåtar' och 'hade aldrig haft problem med någonting'.

Krasst håller jag med, men vi hade en ponny som inte gick igenom på böjprov i april, efter kiropraktor och omläggning av träningen var han ren på böjprov i början av juli. Att hästen inte går igenom kan ju bero på en hel del. Jag hoppas dock folk är vettiga och en blivande köpare röntgar och gör en egen besiktning på en ponny som kostar så pass mycket.
Det hoppas jag med! Den här ponnyn har nog bara gått i hage och sen satts igång för ny annons.

Annons: Stallplats uthyres i litet stall med X boxar. Spolspilta, sadelkammare och bra kallförvaring. Och så bild från stallet och på två hagar.

Det skrivs helt logiskt frågor om pris, om grovfoder ingår eller om man måste fixa eget foder, om det är gräshagar, om det ingår utsläpp etc. ALLA frågor besvaras med ”du är välkommen att komma och titta”

Liksom jag fattar att man inte vill skriva romaner med folk som inte tänker flytta någonstans utan bara är nyfikna och så. Men vem vill åka och titta på ett stall utan att ha en aning om upplägget överhuvudtaget ryms inom budget eller passar ens situation?

Annons: Stallplats uthyres i litet stall med X boxar. Spolspilta, sadelkammare och bra kallförvaring. Och så bild från stallet och på två hagar.

Det skrivs helt logiskt frågor om pris, om grovfoder ingår eller om man måste fixa eget foder, om det är gräshagar, om det ingår utsläpp etc. ALLA frågor besvaras med ”du är välkommen att komma och titta”

Liksom jag fattar att man inte vill skriva romaner med folk som inte tänker flytta någonstans utan bara är nyfikna och så. Men vem vill åka och titta på ett stall utan att ha en aning om upplägget överhuvudtaget ryms inom budget eller passar ens situation?
En gång svarade jag på en annons om helinakodering och sedan när jag var där och tittade pratades det om kollektiv skötsel...

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka