Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

Ska antagligen sälja min transport, men vad mer information vill ni ha med i en annons mer än teknisk information som vikter?
Bra bilder!

Så att man ser hur inredning, baklämm, mellanvägg verkligen fungerar. Även på kulhandske/elkontakt (7-polig eller 13 polig?), och stödhjul samt handbroms.

Finns (fungerande) kamera som medföljer vid försäljning?

Eventuell extrautrustning? T.ex. en extra långbom, hösegel, fölväggar eller annat, som inte sitter i när man tar bilderna.

Årsmodell och registreringsnummer. Vet man registreringsnummer, så kan man slå upp släpet hos Trafikverket, och få reda på vilka axlar släpet har t.ex., som i sin tur avgör vilka viktintervall som gäller för släpet.

Information om det går att viktändra släpet på ett rimligt sätt, om det är är aluminiumgolv, komposit eller "trägolv", i synnerhet om släpmodellen kan ha olika varianter beroende på t.ex. årsmodell.

Information om man servat bl.a. släpets bromsar eller elkopplingar på länge, däckens skick (finns vinterdäck?), och när det ska besiktigas nästa gång.

1000017160.webp

Man kan ju inte låta bli å fundera på om dom medvetet inte korrläser översättningarna 😅🙈

Såg drömmannonsen i en grupp för medryttarhästar. Personen sökte någon som gjorde alla stallsysslor måndag till fredag. Ingen ridning ingår. Gällde en häst tre dagar och två hästar två dagar. Kunde tillkomma fler hästar på sikt men för att sköta om alla sysslorna för två hästar behövde man bara betala 500 kronor i månaden. Det lät som rena fyndet tycker jag :rofl: Undrar vad priset går upp till för medhjälparen om man får fler hästar?

Såg drömmannonsen i en grupp för medryttarhästar. Personen sökte någon som gjorde alla stallsysslor måndag till fredag. Ingen ridning ingår. Gällde en häst tre dagar och två hästar två dagar. Kunde tillkomma fler hästar på sikt men för att sköta om alla sysslorna för två hästar behövde man bara betala 500 kronor i månaden. Det lät som rena fyndet tycker jag :rofl: Undrar vad priset går upp till för medhjälparen om man får fler hästar?
Folk är tamejtusan helt galna😳! Jag är generellt negativ till betalande medryttare för jag tycker att om en Behöver Hjälp är det ett otyg att ta betalt för det. Vet att jag är rätt ensam om den åsikten men ja ja. Har själv en tjej i stallet nu som visserligen mest promenerar och pysslar-helt upp till henne vad hon vill göra! Men aldrig att jag kräver att hon ska göra stallsysslor eller att jag tar betalt för det. Är egentligen hon som ska ha betalt för hon gör Mig en tjänst!

Folk är tamejtusan helt galna😳! Jag är generellt negativ till betalande medryttare för jag tycker att om en Behöver Hjälp är det ett otyg att ta betalt för det. Vet att jag är rätt ensam om den åsikten men ja ja. Har själv en tjej i stallet nu som visserligen mest promenerar och pysslar-helt upp till henne vad hon vill göra! Men aldrig att jag kräver att hon ska göra stallsysslor eller att jag tar betalt för det. Är egentligen hon som ska ha betalt för hon gör Mig en tjänst!

Håller med jag hoppas verkligen inte att personen får någon medhjälpare eller vad man ska kalla det.

Undrar om priset går upp eller ner om det tillkommer flera hästar 🤔

Kanske inte så kul inlägg här då jag ju inte kan lägga in bilden, MEN jag såg precis en annonsbild på den absolut mest överviktiga häst jag någonsin sett. Har full förståelse för att man kan bli tvungen att sälja innan man haft möjlighet att få ner hästen i vikt men HJÄLP att det kan ha fått gå så långt. 🙁

Fick upp den här gruppen som förslag "När handel var ett handslag och en sup"🙄😳. Hästmarknad alltså, trodde verkligen inte det existerade längre.
Tror inte det finns mer än Ulrika 🤔 Eller? Jag var på Ulrika marken för första gången förra året (jag brukar åka på en marknad om året, ungefär, och förra året var det då Ulrika, i år var det Skänninge). Jag gick aldrig fram till hästarna, men det såg ut så här då.

(däremot var jag lite halvsugen på någon höna/tupp som var där, men det kändes inte som rätt läge, och nu har jag inte heller kvar några höns)

IMG_20250913_133936673_HDR.webp

Treårig ardenner säljes. Står att den är väldigt smäcker för att vara ardenner. Jag tycker att den ser normal ut, om något så bättre i hull än de flesta ardennrar. Fin häst men hoppas att ingen köper den med förhoppningen att den ska fungera som en vanlig sportponny, vilket jag tycker att annonsen verkar vilja få det lite till...

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka