Bukefalos 28 år!

Klokt sagt!
Och även om två parter som har någon slags relation (kärlekspar, ons, förälder-barn) faktiskt KAN vara professionella på jobbet och faktiskt INTE låter det påverka så vet ju inte andra runtomkring att det är så. Det påverkar andra, vare sig man vill det eller inte. Och jag tror egentligen inte att någon enda människa kan vara objektiv gällande sina närmaste.

Om t ex en chef och en underställd är ett par så kommer det att påverka de övriga i gruppen. Punkt.
Min arbetsplats har historiskt sett varit rena ormgropen. Mängder av par, vänstrande, fixat in sina barn osv. Dock har det aldrig, såvitt jag vet, lett till några problem. Folk som har parat ihop sig har sett till att jobba på olika avdelningar.

Det enda fula jag kan komma på var när en chefs sambo fick ett semestervik. Som av en händelse skulle de snart ha barn och hon behövde få upp sin SGI. Det var osnyggt gjort.

Men mängden officiella eller inofficiella par har inte i sig ställt till något.
 
Han kan hantera det på så sätt att han tar det med högsta chefen!! Hur svårt ska det vara :banghead:

Vad är det du inte förstår?

Han har ingen anledning i hela världen att ta upp den här kvinnans beteende med högsta chefen om hon inte betér sig illa mot honom. Det är den som är utsatt av hennes behandling som ska göra det inte någon annan. Varför ska han blandas in överhuvudtaget i nånting som inte är hans problem eller som han är utsatt för?

Om han gör det dvs lägger sig andras angelägenheter så är det han som kan få problemen i efterhand.

Om du eller någon annan känner sig utsatt så är det DU eller den andra som går till rätt person och det är inte den snubben som du ligger med - om nu han inte är personen som beter sig illas chef.
 
Min arbetsplats har historiskt sett varit rena ormgropen. Mängder av par, vänstrande, fixat in sina barn osv. Dock har det aldrig, såvitt jag vet, lett till några problem. Folk som har parat ihop sig har sett till att jobba på olika avdelningar.

Det enda fula jag kan komma på var när en chefs sambo fick ett semestervik. Som av en händelse skulle de snart ha barn och hon behövde få upp sin SGI. Det var osnyggt gjort.

Men mängden officiella eller inofficiella par har inte i sig ställt till något.

Jag har inte sett par "ställa till" något heller. Däremot vet jag att den ena av mina tidigare AG, den med policy emot relationer och där den ena omplacerades inom företaget i händelse av uppkommen kärlek - så de hade infört det efter att ha haft problem. Och då tydligen inte alls så länge personerna hade en relation. Men när de avslutade relationen hade det tydligen blivit enorma problem.

Jag skulle ju förvisso anse att problemet inte så mkt var relationen eller dess avslut utan - efter det jag hört om det hela - personernas totala brist på professionalitet i samband med det. Men jag kan förstå att man som chef gärna försöker undvika att situationen uppstår. För hur gärna man än vill ta folk i varsitt öra och vråla åt dem att "nu jävlar uppför ni er som vuxna människor och som anställda" så får man inte riktigt det - och det brukar inte funka heller..

(Det jag hört vad som hände där efter uppbrottet var dels gräl på arbetsplatsen, de vägrade att arbeta tillsammans på samma skift, det sjukskrevs de skift som exet arbetade, det snackades skit till höger och vänster, de utfördes inte arbetsuppgifter för att sätta exet i skiten osv. Det ledde tydligen så långt att det på riktigt allvarligt hotade säkerheten för brukarna.)
 
Vi har inte några regler gällande just nära relationer och det är inte ovälkommet inom företaget, det har funnit förut men det ändrades ganska nyligen till regler som gäller att ingen ska särbehandlas oavsett relation och det gäller allt! Alltså förmåner, löner, arbetsuppgifter och något mer om arbetsmiljön osv och även att man ska agerar professionellt och opartiskt på arbetsplatsen. Men nej, det är inte förbjudet inte heller mellan chef och underordnad! Så ni kan slappna av! Han sa däremot att det inte är nödvändigt att vi skyltar öppet med det eftersom det påverkar folk på ett eller annat sätt hur fint man än sköter det!
 
läser den första nu och det där beteendet kan mycket väl beskriva hur jag betedde mig fast hon är nästan värre! Jag känner mycket väl igen den känslan av panik och ångest som hon förmodligen kände där. Tack för tips!
 
Vi har inte några regler gällande just nära relationer och det är inte ovälkommet inom företaget, det har funnit förut men det ändrades ganska nyligen till regler som gäller att ingen ska särbehandlas oavsett relation och det gäller allt! Alltså förmåner, löner, arbetsuppgifter och något mer om arbetsmiljön osv och även att man ska agerar professionellt och opartiskt på arbetsplatsen. Men nej, det är inte förbjudet inte heller mellan chef och underordnad! Så ni kan slappna av! Han sa däremot att det inte är nödvändigt att vi skyltar öppet med det eftersom det påverkar folk på ett eller annat sätt hur fint man än sköter det!

Fast särbehandlas ska ingen oavsett, så det har de knappast en särskilt policy för på grund av relationer?

Men det fetstilade - det är just anledning till att man bör skylta helt öppet med det, för att det ÄVEN om man sköter det fint och inte skyltar med det påverkar. Folk har tentakler och radar och märker hur omärkligt och snyggt paret än tycker de sköter det. Och ni har ju dessutom inte skött det snyggt inledningsvis.

Utgå från att alla vet redan.
 
Senast ändrad:
Inte konstigt med alla dessa svängar, vem som helst blir svettig av att ens försöka hänga med...typ.
jag har inte förklarat just precis allt här och utelämnat många detaljer för att inte avslöja för mycket, så jag förstår att det är svårt att hänga med. Dessutom har det varit allt annat än tydligt känslomässigt för mig! Rädsla, osäkerhet, tvivel, ångest, panik, stark lust, attraktion, spänning osv har varvats om vartannat. Nu känner jag mig mycket lugnare och säkrare på både honom och mig själv i det här! Jag ser inte längre något direkt problem just nu i alla fall!
 
Fast särbehandlas ska ingen oavsett, så det har de knappast en särskilt policy för på grund av relationer?

Men det fetstilade - det är just anledning till att man bör skylta helt öppet med det, för att det ÄVEN om man sköter det fint och inte skyltar med det påverkar. Folk har tentaker och radar och märker hur omärkligt och snyggt paret än tycker de sköter det. Och ni har ju dessutom inte skött det snyggt inledningsvis.

Utgå från att alla vet redan.
Jag sa ju att vi inte har någon sån policy, den har funnits tidigare men har ändrats mot regler som jag nämnde ovan i korta drag och det är egentligen självklara saker som även omfattas av andra regler och lagar
 
Jag sa ju att vi inte har någon sån policy, den har funnits tidigare men har ändrats mot regler som jag nämnde ovan och det är egentligen självklara saker som även omfattas av andra regler och lagar

Jo och just därför tror jag inte riktigt på beskrivningen. Alltså att det funnits en policy som tagits bort - absolut. Men inte alls att den ersatts med det du beskrev. För det är redan självklart och gäller utan minsta lilla specialpåpekande om att även de som har en relation ska..

Dock missar du en hel del av poängen som beskrivits. Det är inte hur det ÄR som är problemet, det är vad folk kan TRO att det är som är problemet. Dvs om det så sköts helt professionellt och den som har en relation inte på minsta vis särbehandlas så räcker det med att andra tror eller misstänker att det särbehandlas för att det ska bli problem. Och det är DET som gör att det är så känsligt och många företag ser till att det inte uppstår. För misstanken om är problemet, inte hur det egentligen är. (De flesta människor är professionella, och det är vanligare att man faktiskt missgynnas av att ligga med chefen. I sin iver att INTE särbehandla överkompenseras det istället och partnern missgynnas gentemot andra. Men problemet är och förbli misstron och misstankarna det skapar. Därför eliminerar de flesta AG det genom att den man har en relation med inte lönesätter eller har något chefsansvar över sin partner.)
 
Alltså det får vara hur det är vi har spenderat hela helgen ihop, minus några timmar där annat kommit emellan och jag mår så jädrans bra med honom!! kan jag inte få göra det? Det finns möjlighet för omplacering ifall så skulle vara fallet men det är ingenting jag behöver tänka på just nu för idag finns det egentligen inget problem bortsett från något jag får försöka hantera eller ta upp med chefen. Jag kan berätta att under hela den här veckan efter så har vi skött det bra, vi har noll kroppskontakt på arbetsplatsen utom några få tillfällen då vi varit ensamma.
Ny vecka snart och då hoppas jag att det fortsätter utvecklas åt samma håll - framåt!
 
Alltså det får vara hur det är vi har spenderat hela helgen ihop, minus några timmar där annat kommit emellan och jag mår så jädrans bra med honom!! kan jag inte få göra det? Det finns möjlighet för omplacering ifall så skulle vara fallet men det är ingenting jag behöver tänka på just nu för idag finns det egentligen inget problem bortsett från något jag får försöka hantera eller ta upp med chefen. Jag kan berätta att under hela den här veckan efter så har vi skött det bra, vi har noll kroppskontakt på arbetsplatsen utom några få tillfällen då vi varit ensamma.

Självklart får du må bra med honom! Men man kan må bra och tänka lite på saker runtomkring samtidigt. Det ökar dessutom chansen att man ska kunna få fortsätta må bra utan störningsmoment under en lång tid.

Jag vet inte om det är ide att upprepa, men folk ser och fattar ändå. Jag lovar. Gester, blickar, kroppsspråk osv avslöjar mer än all kroppskontakt i världen. Och det är nästan alltid bättre att man är öppen, än att folk gissar och räknar ut och tisslar och tasslar. Bästa sättet att förhindra skitsnack är ofta att förekomma det.
 
Självklart får du må bra med honom! Men man kan må bra och tänka lite på saker runtomkring samtidigt. Det ökar dessutom chansen att man ska kunna få fortsätta må bra utan störningsmoment under en lång tid.

Jag vet inte om det är ide att upprepa, men folk ser och fattar ändå. Jag lovar. Gester, blickar, kroppsspråk osv avslöjar mer än all kroppskontakt i världen. Och det är nästan alltid bättre att man är öppen, än att folk gissar och räknar ut och tisslar och tasslar. Bästa sättet att förhindra skitsnack är ofta att förekomma det.
Jag tänker att det kanske är för tidigt nu? relationer har ju havererat långt senare än efter 1 vecka? jag vill se vart det leder långsiktigt först
 
Alltså det får vara hur det är vi har spenderat hela helgen ihop, minus några timmar där annat kommit emellan och jag mår så jädrans bra med honom!! kan jag inte få göra det? Det finns möjlighet för omplacering ifall så skulle vara fallet men det är ingenting jag behöver tänka på just nu för idag finns det egentligen inget problem bortsett från något jag får försöka hantera eller ta upp med chefen. Jag kan berätta att under hela den här veckan efter så har vi skött det bra, vi har noll kroppskontakt på arbetsplatsen utom några få tillfällen då vi varit ensamma.
Ny vecka snart och då hoppas jag att det fortsätter utvecklas åt samma håll - framåt!

Du missar hela tiden vad folk försöker tala om för dig.

INGEN här absolut ingen har problem med att ni umgås. Och ärligt talat - det är rätt ointressant om ni har kroppskontakt eller hur mkt ni pratar eller vad fan ni pysslar med.

Problemet är att du försöker få HONOM att agera på saker som rör dina (eller andras) problem på arbetsplatsen med någon annan människa.
 
Du missar hela tiden vad folk försöker tala om för dig.

INGEN absolut ingen har problem med att ni umgås. Och ärligt talat - det är rätt ointressant om ni har kroppskontakt eller hur mkt ni pratar eller vad fan ni pysslar med.

Problemet är att du försöker få HONOM att agera på saker som rör dina (eller andras) problem på arbetsplatsen med någon annan människa.
jag har aldrig tvingat honom till någonting och han har inte heller gjort det sluta skrika och hetsa upp dig över ett icke-problem! Han föreslog att jag skulle ta det med högsta chefen vilket jag inte förstod poängen med eftersom han likagärna kan ta det själv men ok det var kanske onödigt och jag kommer inte be honom om hjälp med det, däremot vet han vad han bör och inte bör göra, så han hade skött det bra utan min hjälp.

den lilla detaljen borde jag aldrig ha nämnt eftersom den behandlade max 1% av det hela samtalet som fördes just då
 
Jag tänker att det kanske är för tidigt nu? relationer har ju havererat långt senare än efter 1 vecka? jag vill se vart det leder långsiktigt först

Den frågan kan ju bara ni två tillsammans avgöra. Men i bedömningen tycker jag att ni bör ta med saker som hur nära eller inte nära varandra ni arbetar, vad den troliga reaktionen skulle bli om det kom ut, hur mycket det kan påverka om det gissas innan det kommer ut osv. Och göra det ärligt och så objektivt som möjligt.

Man behöver ju inte gå ut med "vi är superkära och kan inte få nog av varandra" utan det räcker med att informera berörda (högste chef etc) med att "Det har uppstått ett ömsesidigt intresse och vi ses på fritiden för att se vad det kan eller inte kan leda till".

Öppna kort, varken underdrifter eller överdrifter.
 
jag har aldrig tvingat honom till någonting och han har inte heller gjort det sluta skrika och hetsa upp dig över ett icke-problem! Han föreslog att jag skulle ta det med högsta chefen vilket jag inte förstod poängen med eftersom han likagärna kan ta det själv men ok det var kanske onödigt och jag kommer inte be honom om hjälp med det, däremot vet han vad han bör och inte bör göra, så han hade skött det bra utan min hjälp.

den lilla detaljen borde jag aldrig ha nämnt eftersom den behandlade max 1% av det hela samtalet som fördes just då

Vad bra att han förstår det som du inte tycks fatta. Nämligen att var och en hanterar sina egna problem.
 
Den frågan kan ju bara ni två tillsammans avgöra. Men i bedömningen tycker jag att ni bör ta med saker som hur nära eller inte nära varandra ni arbetar, vad den troliga reaktionen skulle bli om det kom ut, hur mycket det kan påverka om det gissas innan det kommer ut osv. Och göra det ärligt och så objektivt som möjligt.

Man behöver ju inte gå ut med "vi är superkära och kan inte få nog av varandra" utan det räcker med att informera berörda (högste chef etc) med att "Det har uppstått ett ömsesidigt intresse och vi ses på fritiden för att se vad det kan eller inte kan leda till".

Öppna kort, varken underdrifter eller överdrifter.
Som jag förstår det så vet redan högsta chef om det här och det får stanna vid det i det här läget.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 739
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 266
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 678
Senast: citruzen
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 623
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Tungband
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp