Bukefalos 28 år!

jag har inte förklarat just precis allt här och utelämnat många detaljer för att inte avslöja för mycket, så jag förstår att det är svårt att hänga med. Dessutom har det varit allt annat än tydligt känslomässigt för mig! Rädsla, osäkerhet, tvivel, ångest, panik, stark lust, attraktion, spänning osv har varvats om vartannat. Nu känner jag mig mycket lugnare och säkrare på både honom och mig själv i det här! Jag ser inte längre något direkt problem just nu i alla fall!
Jag är imponerad över att du ens orkar gå tillbaka och jobba imorgon efter att ha känt så mycket olika saker den här veckan. Bra att du själv påminner dig om att det bara har gått en vecka, och att det är svårt att uttala sig om framtiden! Dock tycker jag fortfarande att du borde jobba aktivt (gärna med professionell hjälp) för att hitta verktyg att hantera din ångest. Sån panik som du hade i början av veckan är inte rimligt och ligger långt ifrån min definition av en människa som mår bra. Dessutom kan jag tänka mig att det är en rest från ditt misshandelsförhållande och då är det verkligen inte bra, eller för den delen schysst att ta med sig in i nästa relation.
 
Jag är imponerad över att du ens orkar gå tillbaka och jobba imorgon efter att ha känt så mycket olika saker den här veckan. Bra att du själv påminner dig om att det bara har gått en vecka, och att det är svårt att uttala sig om framtiden! Dock tycker jag fortfarande att du borde jobba aktivt (gärna med professionell hjälp) för att hitta verktyg att hantera din ångest. Sån panik som du hade i början av veckan är inte rimligt och ligger långt ifrån min definition av en människa som mår bra. Dessutom kan jag tänka mig att det är en rest från ditt misshandelsförhållande och då är det verkligen inte bra, eller för den delen schysst att ta med sig in i nästa relation.
Det där menar du knappast. Men tack, jag är själv imponerad men jag ger inte upp, det är tur att jag gick till jobbet och aldrig sjukskrev mig för det är som jag misstänkte att högste chefen visste om det mesta redan då och det känns bara självklart nu när jag vet hur pass nära dom är varandra. :rofl:
Jag kommer prata med någon om det behovet uppstår men i dagsläget har jag inte tid att gå på samtal en gång i veckan och känner inte att jag vill prata om det med någon främmande alls
 
Det där menar du knappast. Men tack, jag är själv imponerad men jag ger inte upp, det är tur att jag gick till jobbet och aldrig sjukskrev mig för det är som jag misstänkte att högste chefen visste om det mesta redan då och det känns bara självklart nu när jag vet hur pass nära dom är varandra. :rofl:
Jag kommer prata med någon om det behovet uppstår men i dagsläget har jag inte tid att gå på samtal en gång i veckan och känner inte att jag vill prata om det med någon främmande alls
Vet du vad jag blir faktiskt lite kränkt över att du gång på gång förutsätter att mina goda intentioner inte är på riktigt. Som om jag skulle sitta och ljuga för att lura dig att jag är snäll fastän jag egentligen är elak :confused: På det sättet skapar du återigen drama där inget finns och i det här fallet påverkar det mig som inte gjort annat än att försöka hjälpa dig.

Om du inte tänker prata med någon expert får du försöka hitta ett sätt att jobba aktivt med ditt mående på egen hand. Det räcker med att läsa din trådstart för att förstå att det behövs. Både du och din omgivning kommer må bättre om du löser ditt problem.
 
Vet du vad jag blir faktiskt lite kränkt över att du gång på gång förutsätter att mina goda intentioner inte är på riktigt. Som om jag skulle sitta och ljuga för att lura dig att jag är snäll fastän jag egentligen är elak :confused: På det sättet skapar du återigen drama där inget finns och i det här fallet påverkar det mig som inte gjort annat än att försöka hjälpa dig.

Om du inte tänker prata med någon expert får du försöka hitta ett sätt att jobba aktivt med ditt mående på egen hand. Det räcker med att läsa din trådstart för att förstå att det behövs. Både du och din omgivning kommer må bättre om du löser ditt problem.
förlåt men ja fick det att låta ironiskt. Det kanske inte var det du menade? :down:
Anledningen till att jag masade mig iväg var ju för att det är ett drömjobb och jag ville egentligen innerst inne reda ut allt, hur skulle jag klara att bli av med det jobbet? Inte en chans! Det skapade en sån enorm panik och ångest som du inte kan föreställa dig!! Det avgörande är kanske mitt sms d
r i sista stund som några medlemmar på buke stöttade mig att skicka! Vi hade ett samtal på morgonen som fick spänningarna att släppa ganska bra.
Imorgon blir det ju annorlunda, vi har spenderat hela helgen ihop och faktiskt pratat om sånt som oroar mig, jag har landat i det här nu och det på ett sätt som jag känner mig trygg och väldigt bra med! Vi ska inte stressa fram någonting utan han ger mig den tid jag behöver sen får vi se hur det utvecklar sig längre fram jag ser fram emot att få komma honom nära på ett helt annat sätt nu framöver och att jag inte längre behöver känna den där obehagliga känslan av rädsla och osäkerhet över hans intentioner. Alltså ja, jag rekommenderar nog ingen att göra samma resa. Jag vet ännu inte vart allt det här kommer leda men jag ska försöka att inte misstro allt och alla, som jag gjorde mot dig precis,
 
Anledningen till att jag masade mig iväg var ju för att det är ett drömjobb och jag ville egentligen innerst inne reda ut allt, hur skulle jag klara att bli av med det jobbet? Inte en chans! Det skapade en sån enorm panik och ångest som du inte kan föreställa dig!! Det avgörande är kanske mitt sms d
r i sista stund som några medlemmar på buke stöttade mig att skicka! Vi hade ett samtal på morgonen som fick spänningarna att släppa ganska bra.
Det är ingen som får sparken för att de legat med en chef, så länge de gör sitt jobb ordentligt. Det är lite det flera i tråden försökt berätta för dig så att du inte behöver panika och ha ångest, men du har inte riktig lyssnat på det örat.

Det är svårare att bli av mer personal än så i Sverige. Ditt jobb stod aldrig på spel och du har inte räddat ditt jobb. Däremot har du räddat denna relationen genom att skicka sms:et och höra av dig, prata och kommunicera med honom. Det är bra!
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 697
Senast: Imna
·
H
Kropp & Själ Hej, skriver under anonymt nick då jag inte vill avslöja mig för mycket. Blev för ett tag sedan utsatt för sexuella trakasserier av en...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 263
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 669
Senast: citruzen
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 594
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp