Bukefalos 28 år!

Ansvar för inackordering?

Tja domen har folk hänvisar till för länge sedan och det är utifrån den och infon som länkats till som folk har diskuterat.
Fast det är ett fåtal sista inläggen i tråden som diskuterat /lyft ngn dom . Däremot är tråden lång och TS har fått genomgående unisona svar tråden igenom i fråga om sin åsikt utifrån vad som gäller lagmässigt . Det är sista delen av tråden bara som diskuterar dom i rätten , och då enbart för att TS inte kan acceptera svar som getts tidigare så några få pekande svarande har tagit det vidare ytterligare att hänvisa till rättsbeslut .

För mig som tagit del av tråden från början till slut oavsett TS svar , känns det fascinerande att ngn har den inställningen öht när man bedriver verksamhet att det inte är dennes problem /markägaren bör ta det själv med TS inackordering .
 
Fast det är ett fåtal sista inläggen i tråden som diskuterat /lyft ngn dom . Däremot är tråden lång och TS har fått genomgående unisona svar tråden igenom i fråga om sin åsikt utifrån vad som gäller lagmässigt . Det är sista delen av tråden bara som diskuterar dom i rätten , och då enbart för att TS inte kan acceptera svar som getts tidigare så några få pekande svarande har tagit det vidare ytterligare att hänvisa till rättsbeslut .

För mig som tagit del av tråden från början till slut oavsett TS svar , känns det fascinerande att ngn har den inställningen öht när man bedriver verksamhet att det inte är dennes problem /markägaren bör ta det själv med TS inackordering .
Minns jag inte fel har domen nämnts tidigare, och folk har kommit med svar som ligger i linje med domen, den är prejudicerande då ärendet drogs i HD. Det var det jag syftade på.
 
Minns jag inte fel har domen nämnts tidigare, och folk har kommit med svar som ligger i linje med domen, den är prejudicerande då ärendet drogs i HD. Det var det jag syftade på.
Ja domen har nämts sista delen av tråden som sagt . Men tråden är lång och upprepar mitt senaste inlägg ang det . Har jag missat ngt att domen nämdes tidigare i tråden än senaste sidorna ? Isåfall får du gärna rätta mig för så har jag missat det :)

Det har ju varit långbänk i tråden som sagt eftersom TS inte vill acceptera svar och den ändrat till att denne vill ha juridiska svar . Utifrån det har ju några redovisat ngt domslut men som sagt , det är ju senaste inläggen i tråden inte ngt annat .

Oavsett så gäller ju det TS fått till svar allmänt genomgående i tråden att denne har ansvar för att Informera sina inackar om de bryter mot ngt i fråga om att rida på någon annans odlade mark . TS ifrågasatte detta och därav har tråden blivit spaltmeter eftersom TS fortsätter undra över det .
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 967
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp