Bukefalos 28 år!

Använda äggkokningsvattnet?

cambodia

Trådstartare
Ja, vattnet man kokat ägg i. Kan man använda det till nåt eller är det bara äckligt? Äggen är tvättade men visst kan de ha någon fläck ibland.

Jag brukar tex ta med varmt vatten till hästen för att svälla lusern, skulle jag kunna ta det vattnet med mig? Jag skulle ju inte själv vilja dricka det egentligen, eller är det bara nojigt?

/nu ska jag strax äta ägg :D
 
Ja, vattnet man kokat ägg i. Kan man använda det till nåt eller är det bara äckligt? Äggen är tvättade men visst kan de ha någon fläck ibland.

Jag brukar tex ta med varmt vatten till hästen för att svälla lusern, skulle jag kunna ta det vattnet med mig? Jag skulle ju inte själv vilja dricka det egentligen, eller är det bara nojigt?

/nu ska jag strax äta ägg :D
Vattna blommor med?
 
För övrigt så kan man även dricka både potatisvatten och äggvatten framförallt potatisvatten ska vara nyttigt sägs det
Men jag vet inte jag tror växterna blir gladare än mig av det :)
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 113
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 010
Senast: Tassa
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 860
Senast: Enya
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 731
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp