Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tillhör de som inte är så bra på presenter så jag var så nöjd med denna! Är fortfarande skitsur. Hade tänkt att jag kanske skulle börja känna mig lite fånig över att bli så irriterad, men än är jag väldigt långt från det.Fräckt! Jag hade blivit skitsur, faktiskt (komma på perfekta presenter är ofta förbaskat svårt)!
Men du, kan du inte säga att hon faktiskt får fixa nått annat, även om du vet att hon redan beställt, hon snodde iden rakt av?Jag tillhör de som inte är så bra på presenter så jag var så nöjd med denna! Är fortfarande skitsur. Hade tänkt att jag kanske skulle börja känna mig lite fånig över att bli så irriterad, men än är jag väldigt långt från det.
Hade också varit långsint sur. Avskyr när folk snor idéer.Jag tillhör de som inte är så bra på presenter så jag var så nöjd med denna! Är fortfarande skitsur. Hade tänkt att jag kanske skulle börja känna mig lite fånig över att bli så irriterad, men än är jag väldigt långt från det.
Jag skulle ha kunnat gjort exakt likadant som du gjorde. Det finns gränser för hur fräckt man kan bete sig mot andra och sno idéer.Hade också varit långsint sur. Avskyr när folk snor idéer.
Jag berättade för en vän att jag efter många års (läs 25 år) fnulande äntligen kommit på en tatuering, har inga sen innan. Beskrev hur jag ungefär tänkt mig. Sen gick det ett tag när jag får en bild från henne "min nya tatuering, tänkte på dig när jag gjorde den". PRECIS som jag beskrivit hur jag ville ha min men hon hade en lilja och jag skulle haft en iris. I övrigt, text, design placering mm exakt vad jag sagt. Mitt svar tillbaka blev "Snygg! Tack för att du besparade mig att göra en tatuering". Sen klippte jag kontakten och har inte gjort någon tatuering.
Hade också varit långsint sur. Avskyr när folk snor idéer.
Jag berättade för en vän att jag efter många års (läs 25 år) fnulande äntligen kommit på en tatuering, har inga sen innan. Beskrev hur jag ungefär tänkt mig. Sen gick det ett tag när jag får en bild från henne "min nya tatuering, tänkte på dig när jag gjorde den". PRECIS som jag beskrivit hur jag ville ha min men hon hade en lilja och jag skulle haft en iris. I övrigt, text, design placering mm exakt vad jag sagt. Mitt svar tillbaka blev "Snygg! Tack för att du besparade mig att göra en tatuering". Sen klippte jag kontakten och har inte gjort någon tatuering.
Men inte bryter man väl med en god vän för en sådan sakJag skulle ha kunnat gjort exakt likadant som du gjorde. Det finns gränser för hur fräckt man kan bete sig mot andra och sno idéer.
Men inte bryter man väl med en god vän för en sådan sak?
Jag hade troligen blivit skitsur.En i bekantskapskretsen fyller år snart och jag kom på en present som både känns väldigt bra att ge och som jag tror skulle uppskattas av mottagaren.
Nu ska en kompis ge samma sak men med en lite annan tvist. Kan inte skriva vad det är då födelsedagen inte ägt rum ännu.
Fick reda på det för två timmar sen och jag är både sur, arg och ledsen. Jag tycker inte att det är okej att kopiera min idé så där utan att fråga om det går bra att göra det. Nu fick jag veta att kompisen redan beställt. Jag skulle verkligen uppskattat en diskussion innan.
Så vad tycker ni? Är det okej att använda andras idéer utan att fråga? Är det fånigt att bli irriterad när någon gjort det? Har ni själva råkat ut för det, vad gjorde ni?
Men det är ju inte en god vän? En god vän hade aldrig gjort så.Men inte bryter man väl med en god vän för en sådan sak?
Som @athena_arabians och @kolblakkur skrev så visade detta att hon inte var en så nära vän trots allt. Hon visste hur stor grej detta med tatueringen var för mig, det skulle bli den enda. Hon visste hela historien bakom och hur länge jag tänkt och byggt ihop ett motiv.Men inte bryter man väl med en god vän för en sådan sak?
Är kompisen lite allmänt tanklös och okänslig? För jag känner nog folk som bara skulle tänka ”Smart! Det kör jag på!” utan att tänka ett steg till, nämligen ”…fast vad ska Görel ge i present då, blir ju lite knäppt om vi kommer med samma present. Så det går ju inte”.Jag tillhör de som inte är så bra på presenter så jag var så nöjd med denna! Är fortfarande skitsur. Hade tänkt att jag kanske skulle börja känna mig lite fånig över att bli så irriterad, men än är jag väldigt långt från det.
Jag lutar nog åt att det å ena sidan är mindre bekymmersamt, eftersom det handlar om två olika lägenheter. Ett rosa golv tar inte ut ett annat, sas, medan den aktuella presenten blir sämre av att vara två likadana, eller i alla fall inte bättre.Jag tycker det är lite fult av kompisen.
Men, får man sno alla färgkoder och sen måla sin lägenhet exakt som kompisen tänkte göra men måste spara pengar till? Exakt. Tänk att x vill ha rosa golv, blå lister och gröna väggar och skapat ett album med alla koder och idéer och y säger Åh, så fint! …och går och köper färgen.
Jag tycker det är lite fult av kompisen.
Men, får man sno alla färgkoder och sen måla sin lägenhet exakt som kompisen tänkte göra men måste spara pengar till? Exakt. Tänk att x vill ha rosa golv, blå lister och gröna väggar och skapat ett album med alla koder och idéer och y säger Åh, så fint! …och går och köper färgen.
Nej det är inte alls ok. Det vore ok att hoppa på och vara med och dela om det finns utrymme men att sno idén är absolut inte ok.En i bekantskapskretsen fyller år snart och jag kom på en present som både känns väldigt bra att ge och som jag tror skulle uppskattas av mottagaren.
Nu ska en kompis ge samma sak men med en lite annan tvist. Kan inte skriva vad det är då födelsedagen inte ägt rum ännu.
Fick reda på det för två timmar sen och jag är både sur, arg och ledsen. Jag tycker inte att det är okej att kopiera min idé så där utan att fråga om det går bra att göra det. Nu fick jag veta att kompisen redan beställt. Jag skulle verkligen uppskattat en diskussion innan.
Så vad tycker ni? Är det okej att använda andras idéer utan att fråga? Är det fånigt att bli irriterad när någon gjort det? Har ni själva råkat ut för det, vad gjorde ni?
Jag lutar nog åt att det å ena sidan är mindre bekymmersamt, eftersom det handlar om två olika lägenheter. Ett rosa golv tar inte ut ett annat, sas, medan den aktuella presenten blir sämre av att vara två likadana, eller i alla fall inte bättre.
Sen skulle jag själv känna mig lite dum om jag gjorde som du beskrev. En sak om det är något jag ser på nätet och jag har ingen relation till personen, men om det är en kompis jag hälsar på hos och får besök av, hade det känts fånigt. Det hade kunnat bli kul om vi utvecklat idén tillsammans och sen gjort likadant, dock. (Men det verkar förutsätta att vi båda bor ensamma.)