De är snåla så de inte har råd med potatis på julbordetNote to self: inte flytta till Småland![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är snåla så de inte har råd med potatis på julbordetNote to self: inte flytta till Småland![]()
och @grodan21Jag trodde alla åt det godaste och ingen åt potatis![]()
och @grodan21
Men äter ni liksom bara kött och sill och ingenting till det?
och @grodan21
Ingen sol här. Men det kan bli bröd, ägg, lax och kött. Nu äter jag julmat max två gånger per åroch @grodan21
Grönkål och lite annat i grön-väg, men just potatis som är så vardagligt? Nej, den skippar jag i min lilla mage, det är onödig bukfylla när jag ändå måste prioritera bland allt jag behöver orka. Det var så redan innan jag var opererad eftersom jag inte orkade allt. Det finns MYCKET julmatoch @grodan21
Pappa har ju jobbat på byggen hela arbetslivet. Kommer inte ihåg om det var julbord eller inte men minns stora jullådan han fick varje år, skämtar inte när jag skriver att han varje år fick en flyttlåda med julmat med sig hem vid julDet förekommer bl a inom byggbranchen också. Har en vän vars mans julbord är inklusive respektive och ofta även på annan ort så då bjuds de även på hotellövernattning.
och @grodan21