Bukefalos 28 år!

Arbetsintervju

Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag alltid får efteråt. Att jag är så totalt oduglig. Jag känner bara att jag inte duger.

Det är också så svårt att veta vad man ska säga och hur man ska säga det. Jag är ju inte en tipptopp-kandidat och måste tyvärr säga en del saker som inte är till min fördel. Det är saker jag inte kan mörka eller ljuga om. Och jag måste försöka säga det så att det inte låter alltför förjävligt.

Men usch, känslan efteråt är inte alls bekväm. Så här är det alltid efter en intervju.

Och så är säsongen bara 3 månader på det här jobbet, till skillnad mot 6 månader på tidigare jobb. Det suger. Jag kommer inte att kunna ta någon som helst semester under sommaren. På vintern har jag tid att jobba. Varför kan jag inte få jobb då? På sommaren har jag annat för mig.

Alltså fan.
 

Rent krasst är det väl så att enda utvägen om man saknar kompetens eller vill jobba bara vintertid så tittar man vilka jobb som kan vara intressanta och ser till att utbilda sig till just det.
Annars händer ju ingenting.
Eller bosätter sig någonstans där odlingsbar tid är mer än 3 månader om man nu vill fortsätta inom det man är utbildad till, alt får längre möjlighet utöva sin hobby mer än 3 månader om året.
 
Rent krasst är det väl så att enda utvägen om man saknar kompetens eller vill jobba bara vintertid så tittar man vilka jobb som kan vara intressanta och ser till att utbilda sig till just det.
Annars händer ju ingenting.
Eller bosätter sig någonstans där odlingsbar tid är mer än 3 månader om man nu vill fortsätta inom det man är utbildad till, alt får längre möjlighet utöva sin hobby mer än 3 månader om året.
Lätt för dig att säga. Jag har ingen möjlighet att ta mig till Skåne där det finns utbildningar. Min panikångest sätter hinder i vägen.

Jag har letat i åratal efter utbildningar som jag kan gå. Men det finns inget jag har möjlighet att gå.
 
Röjsågskort, motorsågskort, hjullastarkort.

Åtminstone så kan jag inte ta motorsågskort.

Och hur ska jag hitta det här "mindre attraktiva" jobbet då? Jag får ju inga jobb alls.

Säsongsjobb inom trädgård är inte en fot in. Det funkar inte så där. Där är det så att på sommaren är behovet av personal störst för då är det mest att göra. På vintern finns inte arbete för de som jobbar säsong (om man inte har en massa kompetens).
Snöröjning?
Köra traktor?
 
Jag vet att du verkligen inte vill flytta, men seriöst, om det inte finns några jobb där man bor ser jag inte riktigt ett alternativ?
Är det inte bättre att jag stannar och överlever än att flytta och kanske inte överleva? För rent krasst är det de alternativ jag har. Jag kan inte köpa ett annat hus och jag överlever inte i lägenhet. Det blir för stor påfrestning.
 
Det är ju det som är frågan här! Jag hade själv aldrig flyttat för ett eventuellt jobb och lite högre lön. Och mått uruselt på en plats jag inte vill vara.

Det måste finnas en alternativ lösning och gäller bara att hitta den.
Och när jag mår uruselt så är risken mycket stor att jag kommer att bli inlagd och då är jag inte arbetsför ö.h.t.
 
Kampen om att fungera i arbetslivet med npf är väll en gemensam nämnare?
För mig är det inte så mycket ADHD'n som ställer till med problem, utan det är annat. Jag behöver arbeta eller studera för att må bra i längden, det är ett väldigt bra sätt för att komma undan min ångest och destruktiva beteende för ett antal timmar per dag.
När jag mår okej har jag inga problem att fungera på ett arbete.
 
Fanns det sådana jobb så skulle jag så klart söka, men jag hittar inget. Och jag har inte BE-kort än. Det går fruktansvärt trögt med pluggandet. Jag har kört fast på last och säkerhetskontroll.
Du behöver väl inte BE för att köra traktor.

Kontakta någon som kör snö och kolla om de är intresserade.
I början på timme, men med träning så finns det ju annat att göra som maskinförare.
 
Är det inte bättre att jag stannar och överlever än att flytta och kanske inte överleva? För rent krasst är det de alternativ jag har. Jag kan inte köpa ett annat hus och jag överlever inte i lägenhet. Det blir för stor påfrestning.
Det finns små hus att hyra.
Alternativet är inte lägenhet utan en massa andra möjligheter finns även när man hyr
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 367
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 489
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Libbsticka
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp