Arbetsintervju

Bukefalos 30 år!

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Jag har tittat på SVTs dokumentär "Hatet" och känner mig bara tom faktiskt. Det är rent ut sagt sorgligt att 2025 sitta och ifrågasätta ett barns (nu är ju personen vuxen) minnen eftersom det inte bevis finns för hans barndomstrauman. Jag blev både ledsen och förbannad hur mycket han ifrågasattes.

Jag har själv varit med om att folk inte trott mig. Inget av det jag varit med om finns det skriftliga bevis på. Det är väl om det finns nåt från socialtjänsten efter alla orosanmälningar från poliser men annars finns det inte mycket. Det är mina egna ord. Som stämmer överens med min mammas minnen bland annat. Däremot minns inte min pappa så mycket av det som hände, han var ju dock mycket frånvarande de sista åren och min bror minns inte heller eftersom han ofta var påverkad av droger/alkohol.

Jag har tittat på SVTs dokumentär "Hatet" och känner mig bara tom faktiskt. Det är rent ut sagt sorgligt att 2025 sitta och ifrågasätta ett barns (nu är ju personen vuxen) minnen eftersom det inte bevis finns för hans barndomstrauman. Jag blev både ledsen och förbannad hur mycket han ifrågasattes.

Jag har själv varit med om att folk inte trott mig. Inget av det jag varit med om finns det skriftliga bevis på. Det är väl om det finns nåt från socialtjänsten efter alla orosanmälningar från poliser men annars finns det inte mycket. Det är mina egna ord. Som stämmer överens med min mammas minnen bland annat. Däremot minns inte min pappa så mycket av det som hände, han var ju dock mycket frånvarande de sista åren och min bror minns inte heller eftersom han ofta var påverkad av droger/alkohol.
Reagerade på samma sätt. Och upplevelser kan man liksom inte ta ifrån någon. Att skicka ett barn till psykakuten och inte ens följa med eller vad det verkar som följa upp utan uttrycka att något är fel med barnet är också en otroligt konstig syn, oavsett vad som hänt. Men det gick bra för honom, det går bra för dig.

Kom över ett inlägg på fb igår där jag beskriver hur jag mådde 2022. Där hade jag fortfarande ingen inkomst utan letade jobb som en tok men fick nej efter nej efter nej. Var inskriven på arbetsförmedlingen och även sius så fick ju aktivitetsstöd men det är ju inte direkt stort, det var dock något, som jag var extremt rädd om. Hade planer på att plugga och hade kontaktat studievägledare och så. Sen blev jag gravid -23. Fortsatte söka jobb tills min son kom i oktober -23. Då gick jag över på föräldraledighet. I våras höll jag på riktigt på att ge upp. Det var en tuff vinter/vår för min man ekonomiskt och jag kunde inte hjälpa honom, ännu tuffare blev det när vår bergvärme gick åt helvete och vi fick fortsätta med elpannan. Varje månad slet han som ett djur för att vi skulle kunna bo kvar. Jag är så tacksam gentemot honom, att han aldrig gett upp mig utan alltid stöttat utan att tjata eller gnälla.

Nu kan jag äntligen hjälpa honom också. Jag märker på honom att något enormt lättat från hans axlar. Nej, han är värd sin vikt i guld min man :heart

Har mått skit i flera dagar nu. Yr och illamående. Kom nästan halvvägs till jobbet idag när jag fick vända.

Nu är jag helt säker på att jag inte kommer få vara kvar sen. De behöver mig mer än någonsin nu och jag kan inte sköta jobbet.

Har kontaktat vården och hoppas de kan göra något. Men troligen inte. Ännu en gång misslyckad!

Har mått skit i flera dagar nu. Yr och illamående. Kom nästan halvvägs till jobbet idag när jag fick vända.

Nu är jag helt säker på att jag inte kommer få vara kvar sen. De behöver mig mer än någonsin nu och jag kan inte sköta jobbet.

Har kontaktat vården och hoppas de kan göra något. Men troligen inte. Ännu en gång misslyckad!
Fast du är ju sjuk. Provanställningen är väl nästan klar nu? Man säger inte upp någon för att den är sjuk :)

Två veckor kvar.
Då behöver du inte vara orolig. Är man sjuk så är man, det går mycket konstigt nu, säg till jobbet att du är sjuk bara. Det ska du kunna vara en vecka och är inget märkligt när man har småbarn och dessutom jobbar bland folk den här tiden på året. Som jag skrivit tidigare är det mycket mer ansvarsfullt att stanna hemma vid illamående/sjukdom när man jobbar med livsmedel.
Fast du är ju sjuk. Provanställningen är väl nästan klar nu? Man säger inte upp någon för att den är sjuk :)

Då behöver du inte vara orolig. Är man sjuk så är man, det går mycket konstigt nu, säg till jobbet att du är sjuk bara. Det ska du kunna vara en vecka och är inget märkligt när man har småbarn och dessutom jobbar bland folk den här tiden på året. Som jag skrivit tidigare är det mycket mer ansvarsfullt att stanna hemma vid illamående/sjukdom när man jobbar med livsmedel.

Jag vet att det är ansvarsfullt att vara hemma men känns som ett svek ändå. Det är jultider och kaos i affärerna nu. Jag behövs mer än någonsin. Men jag får försöka släppa min oro, det gör inte något bättre att jag stressar över att ännu en gång vara hemma.

Jag vet att det är ansvarsfullt att vara hemma men känns som ett svek ändå. Det är jultider och kaos i affärerna nu. Jag behövs mer än någonsin. Men jag får försöka släppa min oro, det gör inte något bättre att jag stressar över att ännu en gång vara hemma.
Ja släpp den. Du har fått massa kvitton på att du gör ett bra jobb, en provanställning ska som regel sägas upp två veckor innan den går ut (kan vara andra regler beroende på kollektivavtal) så är du inte uppsagd nu så kan du nog vara rätt lugn.9

Fick ringa tillbaka till vc idag. Det finns inga tider på min vårdcentral, inte de närmaste två veckorna. Vårdköerna är gigantiska och nu med jul och allt blir det väl ännu värre .

Jag provade att gå till jobbet men fick gå hem efter 45 minuter. Bröt ihop i lunchrummet framför alla mina kollegor. Så ledsen över att min kropp inte vill fungera. Jag börjar tro att det är all stress jag utsatts för i så många år som förstört mig. Eller så är det psykiskt som några läkare sagt, för jag har gjort så många undersökningar i mina dagar men inget har någonsin hittats.

Funderar på att börja rida igen. Dottern rider på ett ställe där de bara har islandshästar och jag blir så sugen varje gång jag är där. Hästarna är välutbildade, snälla och välmående. Hon som äger det stället skulle ha en kurs för så kallade återvändare. Så jag ska nog hoppa på den. Är ju så fruktansvärt feg nuförtiden men de här hästarna är fantastiska. Och jag behöver göra nåt annat än att bara jobba och vara hemma med barnen. Hästarna räddade mig förr i tiden, kanske kan de göra nånting åt min stressade själ, som den terapin de är.

1000004347.webp

Vet inte om någon här inne kommer ihåg mitt fullblod jag hade? Det var min sista häst. Efter henne tappade jag suget. Vi sålde henne till en vi trodde hon skulle få det jätte bra hos. Tyvärr gick det åt helvete och hon dog i hagen pga väldigt tråka omständigheter.

Funderar på att börja rida igen. Dottern rider på ett ställe där de bara har islandshästar och jag blir så sugen varje gång jag är där. Hästarna är välutbildade, snälla och välmående. Hon som äger det stället skulle ha en kurs för så kallade återvändare. Så jag ska nog hoppa på den. Är ju så fruktansvärt feg nuförtiden men de här hästarna är fantastiska. Och jag behöver göra nåt annat än att bara jobba och vara hemma med barnen. Hästarna räddade mig förr i tiden, kanske kan de göra nånting åt min stressade själ, som den terapin de är.
Det kommer säkert att öka din livskvalitet 😃❤️

Sitter på jobbet idag. Trodde aldrig jag överhuvudtaget skulle kunna jobba idag. Yrseln var hemsk när jag kom till jobbet. Men nu har jag hållit igång i två timmar och har inte haft tid att tänka på måendet. Mest suttit i kassan och plockat varor så det är full rulle :D

Det kommer säkert att öka din livskvalitet 😃❤️

Ja det tror jag med. Har väldigt länge bara varit mina barns mamma. Har tappat bort mig lite i mamma rollen, speciellt nu efter min sons ankomst. Inte för att det på något vis är dåligt då jag älskat att vara hans största trygghet de två åren han funnits. Men jag, jag måste få vara nåt annat också nu känner jag. Där kommer nog hästarna göra mig gott.

Ja det tror jag med. Har väldigt länge bara varit mina barns mamma. Har tappat bort mig lite i mamma rollen, speciellt nu efter min sons ankomst. Inte för att det på något vis är dåligt då jag älskat att vara hans största trygghet de två åren han funnits. Men jag, jag måste få vara nåt annat också nu känner jag. Där kommer nog hästarna göra mig gott.
Som sagt, det är nog viktigt att faktiskt få vara sig själv med och inte bara vara mamma. Som min bästa vän sagt; hästarna är jätteviktiga för henne och hon anser att hon blir en bättre mamma av att få göra det hon mår bra av, så tror du säkert skulle må väl av det som du säger (skriver) 🥰

Islandshästar är fantastiskt kul att rida när man börjar kunna stödja dem i att separera gångarterna :)

Islandshästar är fantastiskt kul att rida när man börjar kunna stödja dem i att separera gångarterna :)

Har ridit islandshäst en handfull gånger. Lite svårare att hitta knapparna på dom än "vanliga" hästar. För mig som ridit ridponnyer och fullblod i alla fall. Men det var ju några år sedan jag red överhuvudtaget nu. Jag kommer nog snabbt in i det.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Mamma
  • Att leva och inte bara överleva

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn