Gott nytt år allihopa!
Imorgon gör jag mitt första pass i ett nytt år, ett år som jag hoppas kommer bli lika bra eller kanske till och med bättre än det som varit. Det året som varit har förändrat mig totalt. Från en fortfarande lite rädd människa med väldigt dåligt självförtroende och självkänsla till en mycket modigare människa som inte längre tycker att hon är dålig och inte kan nåt. Jag lär mig fortfarande nya saker på jobbet och även det övriga livet.
Jag träffade en person idag som blev väldigt glad när han såg mig i kassan. Han kände igen mig från våra möten på Arbetsförmedlingen, där han var min jobbcoach innan jag blev gravid med min son -23. Han var överraskad att jag satt där då han tydligt mindes att jag absolut inte ville sitta i kassan i hyfsat stor affär. Träffar man bara rätt människor, som min chef, som stöttat mig sen dag ett och alltid peppat och hejat när jag inte trott på mig själv så är det lättare att våga något man aldrig trodde man skulle våga. Vilken tur att jag skickade in den där ansökan alltså, och att jag vågade prova.
I morgon börjar jag 7. Kvällen kommer spenderas med min man och barnen. Vi ska kolla på hockey och äta ost och kex. Jag tänker inte gå och lägga mig tidigt utan vill uppleva tolvslaget med min äldsta. Kommer vara trött i morgon men nyår är bara en gång om året. Sova hinner jag göra i helgen.