Arbetsintervju

Bukefalos 30 år!

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Igår mådde jag inte bra efter veckan. Kändes nästan som om jag var full. Mådde lite illa och hade fruktansvärt ont i kroppen. Somnade när jag la minsta och sen sov jag, till sju i morse.

Idag mår jag bättre och har dessutom unnat mig att beställa en helt ny säng :banana:
Min gamla är 17 år så det var dags för en ny nu.

Det är så jäv*a skönt att kunna klara sig själv. Betala mina egna räkningar, handla det jag vill och unna mig något utan att behöva tänka på att vara försiktig. Det har helt klart haft sina fördelar att leva på under 5000 varje månad i fyra år nu. Jag har lärt mig att vara väldigt försiktig med pengar men det har varit så extremt stressande.

I vintras sa vi att vi kanske inte skulle fixa en vinter till på bara en lön. Jag sökte varenda jobb jag kunde och även det jobb jag har nu. I samma veva gick våran bergvärme åt helvete, maken fick avslag på lån och jag kände mig så dålig som inte kunde hjälpa honom ekonomiskt och även han mådde riktigt dåligt.

Nu står vi här och har ansökt om att höja lånet på huset så vi kan sätta in ny bergvärme. Det låter lovande så jag håller tummarna men är som vanligt pessimistisk.

Idag gick vi igenom mitt framtida schema. I oktober börjar jag mitt ordinarie schema. Nästa vecka skriver vi troligen avtal. Jag kommer jobba cirka 20h i veckan. Aldeles lagomt faktiskt. Blir lite ob och troligen även lite extra också om det behövs. Nej, jag tror fortfarande detta är en dröm.

Vet ni vad? Igår var jag tvungen att larma av helt själv. Vet ni vad som hände sist jag gjorde det? Jag var på sekunden att få dit Securitas :angel:
Det gick hur bra som helst denna gång och jag kan ha gjort en segerdans.

Dock har jag börjat få väldigt ont i huvudet på jobbet. Jag tror det är en kombination med att jag stressar, spänner mig och möjligen dålig ventilation. Har aldrig ont i huvudet hemma, inte på detta vis i alla fall. Har fått ta alvedon + ipren varje dag jag jobbat nu för att kunna göra nåt vettigt. Det är liksom ingen liten huvudvärk heller utan en sån där pulserande som nästan går ner i nacken på en :(

Vet ni vad? Igår var jag tvungen att larma av helt själv. Vet ni vad som hände sist jag gjorde det? Jag var på sekunden att få dit Securitas :angel:

Dock har jag börjat få väldigt ont i huvudet på jobbet. Jag tror det är en kombination med att jag stressar, spänner mig och möjligen dålig ventilation. Har aldrig ont i huvudet hemma, inte på detta vis i alla fall. Har fått ta alvedon + ipren varje dag jag jobbat nu för att kunna göra nåt vettigt. Det är liksom ingen liten huvudvärk heller utan en sån där pulserande som nästan går ner i nacken på en :(
Det kan komma från spänningar i nacken/axlar av det rörelsemönster du har på jobbet :)
Regelbunden massage och kiropraktik hjälper mig att hålla värken nere.

En enkel liten övning - titta till vänster och rulla axlarna bakåt 20 varv ( om du fixar det) och sen gör du samma sak medan du tittar till höger. Det skriiiiiker i axlar och nacke, men är jätteeffektivt!

Instämmer här @et_flickan samt att jag rekommenderar att du börja träna generellt i förebyggande syfte, butiksarbete är tufft för kroppen. Det behöver inte vara något avancerat, det finns program som går att göra hemma. Ta gärna hjälp av en naprapat eller fysioterapeut för att få övningar som riktar in sig på dina problemområden.

Kan vara spänning som flera varit inne på vara belastningsrelaterat, då kan du få hjälp att se över ergonomi och pausrörelser av företagshälsovården. Dricker du ordentligt? Det är det jag oftast får huvudvärk av.

Instämmer här @et_flickan samt att jag rekommenderar att du börja träna generellt i förebyggande syfte, butiksarbete är tufft för kroppen. Det behöver inte vara något avancerat, det finns program som går att göra hemma. Ta gärna hjälp av en naprapat eller fysioterapeut för att få övningar som riktar in sig på dina problemområden.
Jag gör lite övningar hemma med lättare vikter några gånger i veckan. Just för axlarna skull. Men jag får höra mig för på jobbet om de rekommenderar någon bra träning.

Kan vara spänning som flera varit inne på vara belastningsrelaterat, då kan du få hjälp att se över ergonomi och pausrörelser av företagshälsovården. Dricker du ordentligt? Det är det jag oftast får huvudvärk av.

Jag dricker rätt mycket vatten på jobbet. Har en 0,65ml flaska som jag fyller på ett par gånger om dagen.

Sen tror jag även att min oerhört dåliga säng gör en del. Vaknar med avdomnade armar på morgonen. Väntar fortfarande på nya sängen, den kommer den 11e.

Idag är det vab. Ville verkligen inte men sonen var för snorig för att skickas till förskolan enligt mig så efter lite dialog med förskolan fick han vara hemma.

Sen tror jag även att min oerhört dåliga säng gör en del. Vaknar med avdomnade armar på morgonen. Väntar fortfarande på nya sängen, den kommer den 11e.

Idag är det vab. Ville verkligen inte men sonen var för snorig för att skickas till förskolan enligt mig så efter lite dialog med förskolan fick han vara hemma.

VAB tillhör arbetslivet som du nu är en del av 🙂 det kommer att hända igen att du behöver vabba. Grattis till anställningen!

VAB tillhör arbetslivet som du nu är en del av 🙂 det kommer att hända igen att du behöver vabba. Grattis till anställningen!

Jo det förstår jag att det gör. Förut hade jag dock gärna vabbat gratis bara för att få vara hemma i tryggheten medans jag nu inte vill vara hemma (så klart jag vill vara hemma men inte av samma anledning) eftersom det är roligt att vara på jobbet.

Tack!

Jo det förstår jag att det gör. Förut hade jag dock gärna vabbat gratis bara för att få vara hemma i tryggheten medans jag nu inte vill vara hemma (så klart jag vill vara hemma men inte av samma anledning) eftersom det är roligt att vara på jobbet.

Tack!
Vad skönt att du känner så :) sen som någon skrev, det är en del av arbetslivet och det är svårt att inte få dåligt samvete mot chef och kollegor.. men jag tror vi skrivit om detta tidigare, man blir sjuk lite oftare som småbarnsförälder och vab är en del av livet under några ganska korta år, det är ingen som kommer bli sur över det :) mitt intryck är att det nästan är svårare att vara sjuk eller ha sjuka barn när man är ”utanför” systemet vilket är absurt.. stort grattis till anställningen! 🎉🍾

Vad skönt att du känner så :) sen som någon skrev, det är en del av arbetslivet och det är svårt att inte få dåligt samvete mot chef och kollegor.. men jag tror vi skrivit om detta tidigare, man blir sjuk lite oftare som småbarnsförälder och vab är en del av livet under några ganska korta år, det är ingen som kommer bli sur över det :) mitt intryck är att det nästan är svårare att vara sjuk eller ha sjuka barn när man är ”utanför” systemet vilket är absurt.. stort grattis till anställningen! 🎉🍾

I våras var vi sjuka varannan vecka. Höll på att bli fullständigt tokig. Minstingen hade hög feber varje gång och ville mest sova i famnen på mig eller maken då. Hoppas på en bättre höst nu.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Mamma
  • Att leva och inte bara överleva

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat