Arbetsintervju

Bukefalos 30 år!

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Förstår att du tycker det känns jobbigt. Men är ändå intressant att du får dåligt samvete när du duschar, pappan verkar ju ha varit tillgänglig under tiden? I min värld är det pappan som borde ha dåligt samvete (om någon, olyckor händer och barn är snabba!), du måste kunna duscha utan att behöva ha koll på det som händer utanför.

Förstår att du tycker det känns jobbigt. Men är ändå intressant att du får dåligt samvete när du duschar, pappan verkar ju ha varit tillgänglig under tiden? I min värld är det pappan som borde ha dåligt samvete (om någon, olyckor händer och barn är snabba!), du måste kunna duscha utan att behöva ha koll på det som händer utanför.
Jag tycker ingen behöver ha dåligt samvete. Olyckor händer och det gick ju bra. De lär sig av det med, hoppas man ju iaf 🙄 mitt barn rullade ner från soffan och fick ett jättetack i huvudet när hen var typ 2, jag hade sagt jättemånga gånger att det inte var en bra idé, sen gjorde hen inte så något mer.. lite dåligt samvete hade jag förstås men man kan inte förhindra allt.

Jag har absolut inget dåligt samvete för att jag duschade utan det var ju för att han trillade ner. Det gick snabbt och tyst så pappan hörde inte när han gick ner. Men pappan var snabbt ner på och tröstade och storasyster också. Har fullt förtroende för min man när det gäller barnen men olyckor händer ibland och jag klandrar ingen.

Alltså nää, gårdagens kvällsjobb var inte roligt. Det var många återköp/felköp och jag som inte klarar av att räkna under stress fick ringa efter hjälp för många gånger. Det låser sig totalt när det blir för mycket.

Men när vi sedan räknade kassan förklarade min kollega hur man räknar ut mellanskillnaden om det blir fel med någon annonsvara. Så nu har jag skrivit upp det i mobilen. Återköp kan jag men det är just tänkandet som det låser sig i och framförallt under stress. Jätte pinsamt är det. Matte är inte min starka sida överlag men jag kan ju basic om jag får tid att tänka. Men tid är inget vi direkt har så mycket av i kassan, strax efter fyra på eftermiddagen :angel:

Ett år sen intervjun. Tänk va nervös och rädd jag var då. Hade så otroligt dåligt självförtroende då och trodde inte på mig själv alls. Trodde aldrig jag skulle kunna sitta i kassan eller komma ihåg alla rutiner men det är otroligt hur den här röriga hjärnan har utvecklats. Jag är väldigt stolt över mig själv och imponerad över mig själv.

Alltså nää, gårdagens kvällsjobb var inte roligt. Det var många återköp/felköp och jag som inte klarar av att räkna under stress fick ringa efter hjälp för många gånger. Det låser sig totalt när det blir för mycket.

Men när vi sedan räknade kassan förklarade min kollega hur man räknar ut mellanskillnaden om det blir fel med någon annonsvara. Så nu har jag skrivit upp det i mobilen. Återköp kan jag men det är just tänkandet som det låser sig i och framförallt under stress. Jätte pinsamt är det. Matte är inte min starka sida överlag men jag kan ju basic om jag får tid att tänka. Men tid är inget vi direkt har så mycket av i kassan, strax efter fyra på eftermiddagen :angel:
Förstår dig, har ju som jag redan nämnt själv jobbat i kassa en sommar (inte livsmedelsbutik men stor byggkedja, ) och herrejävlar vad det kan bli stressigt ja! Men samtidigt roligt jobb! :)

Idag har jag varit trött.
Råkade ta dubbel dos av min ångest/sömnmedicin igår så har gått runt som i en dimma hela dagen. Dessutom vaknade jag med nackspärr i natt. Så sov riktigt dåligt, det gjorde väl inte saken bättre. Nu har jag tagit rätt dos medicin och även en Ipren för nacken så jag förhoppningsvis kan sova bättre i natt. Ska nog köpa en dosett/senildosa till mina mediciner eftersom jag tydligen bara blir mer och mer glömsk.

Förstår dig, har ju som jag redan nämnt själv jobbat i kassa en sommar (inte livsmedelsbutik men stor byggkedja, ) och herrejävlar vad det kan bli stressigt ja! Men samtidigt roligt jobb! :)
Jag gillar verkligen mitt jobb trots stressen som blir ibland. Men oftast är våra kunder väldigt snälla och tålmodiga.

Vet en gång när dosan som vi blippar paket med krånglade så stod det fyra på kö för paket samt att vi krånglade ett tag så var väldigt lång kö och vi var bara två då det var på kvällen, jag var superstressad men våra kunder var så lugna och inkännande så jag blev nästan lite tårögd där i kassan. Var tvungen att berömma kunderna då.

Idag var vi i storstaden med minstingen för att kolla upp varför han snarkar och får andningsuppehåll. Besöket gick bra, vi fick utskrivet kortison nässpray att använda i tre månader då hans halsmandlar var lite förstorade. Egentligen hade läkaren velat gå ner med kamera i näsan men min son var inte riktigt med på noterna och att hålla fast honom för en sån grej tyckte läkaren var onödigt då han överlag verkade må bra och var pigg. Blir det värre fick vi komma tillbaka.

Men, jag gillar inte riktigt hur jag blir när vi ska någonstans. Jag stressar ihjäl mig flera dagar innan. Tiden vi hade var tidig och vi har 9 mil dit så jag stressade enormt på morgonen, helt i onödan egentligen för allt var klart redan dagen innan. Det här ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Det tar energi och jag blir då trött efteråt, luften går ur mig helt. Jag har aldrig gillat det här med sjukhus heller och får ångest över tanken på att missa tider etc etc. Maken är hyfsat trött på mitt stressande nu.

Idag hade jag gärna jobbat.

Barnen har varit i luven på varandra precis hela dagen. 9 åringen gör mig galen, allt är tråkigt, vi är tråkiga allt suger, inget går att äta, älskar att reta sin lillebror och har selektiv hörsel.

2,5 åringen skriker för allt, säger mest nej, äter ingenting han heller och ska helst enbart ha syrrans grejer så hon blir tokig på honom.
Att gå ut gick inte heller. Då skulle de gå på samma ställe och ta samma sten eller sitta på samma bänk, helst på varandra.

Jag hade helst lust att ta den ena och slå den andra med, får man skriva så utan att bli halshuggen?
Tur att man är normal och bara tänker att man vill och inte gör. Barnen sover (efter massor med om och men) och nu ska jag sova. Jag gav min man en god natt puss och sa bra jobbat och vi gjorde high five. Puh!

Tänkte precis att 2,5-3 inte är min favoritålder. Just nu är jag en sån där hemsk förälder som helst vill att barnet är så mycket det bara går på förskolan då de konstanta utbrotten bryter ner mig. Hoppas han passerar "jag ville göra det!!!" Åldern snart. Tänkte senast igår att denna åldern faktiskt passerat min tidigare värsta ålder på barn. Vilken ålder har jag då tyckt var värst innan? Jo. 9 år :D så grattis till den kombinationen. Förstår att jobbet är att föredra

Tänkte precis att 2,5-3 inte är min favoritålder. Just nu är jag en sån där hemsk förälder som helst vill att barnet är så mycket det bara går på förskolan då de konstanta utbrotten bryter ner mig. Hoppas han passerar "jag ville göra det!!!" Åldern snart. Tänkte senast igår att denna åldern faktiskt passerat min tidigare värsta ålder på barn. Vilken ålder har jag då tyckt var värst innan? Jo. 9 år :D så grattis till den kombinationen. Förstår att jobbet är att föredra

Hade förträngt hur 9 åringen var när hon var i samma ålder som lilleman. Han har varit världens lättaste unge hittills så vi är nog lite i chock hemma, dessutom slåss han. Och så äldsta då som är allt annat än underbar :angel: hoppas vi snart är ute på andra sidan för jag blir tokig snart.

Jag måste sluta övertänka och analysera allt.

Idag skrev jag på ett nytt avtal. Två månader. Först tänkte jag inte på det men sedan blev jag nojig. Varför bara två månader. Det är särskild visstidsanställning anställning. Ska fråga chefen lite försiktigt i morgon hur det kommer sig och varför jag fick så kort tid, eller ska jag bara låta det vara? Men då kommer jag bara fundera på det ändå. Min man säger åt mig att sluta oroa mig för allt. Men jag är ju lagd åt det hållet och kan inte släppa det förrän jag får klarhet. Ahh, vad svårt det är att bara sluta vara orolig.

Jag måste sluta övertänka och analysera allt.

Idag skrev jag på ett nytt avtal. Två månader. Först tänkte jag inte på det men sedan blev jag nojig. Varför bara två månader. Det är särskild visstidsanställning anställning. Ska fråga chefen lite försiktigt i morgon hur det kommer sig och varför jag fick så kort tid, eller ska jag bara låta det vara? Men då kommer jag bara fundera på det ändå. Min man säger åt mig att sluta oroa mig för allt. Men jag är ju lagd åt det hållet och kan inte släppa det förrän jag får klarhet. Ahh, vad svårt det är att bara sluta vara orolig.
Fråga, kan vara lasregler som gör att det skrivs på 2 mån, hur länge har du varit där nu?

Jag glömde fråga idag. Var så mycket folk och chefen var stressad. Väntar med det tills det är normal vardag igen.

Tror det är runt 9 månader, kanske 10.
Kan ju vara något så enkelt som att du fick en kortare provanställning. Oavsett lär ju din arbetsplats ha kollektivavtal och då finns det lasregler. Har svårt att tro att det skulle vara något konstigt. Eller så har chefen inte hunnit göra klart ett längre avtal.

Kan ju vara något så enkelt som att du fick en kortare provanställning. Oavsett lär ju din arbetsplats ha kollektivavtal och då finns det lasregler. Har svårt att tro att det skulle vara något konstigt. Eller så har chefen inte hunnit göra klart ett längre avtal.

Kom på att det kan ju vara så att det är för att jag snart varit anställd i ett år, i juni blir det ett år. Chefen har ju sagt flertal gånger ( min oroliga hjärna brukar inte vilja lyssna på sånt) att jag har lönebidrag till september sen får vi se vad som händer. Så jag ska nog bara sitta ner i båten och göra det jag ska, dvs vara på jobbet när jag ska vara där.

Idag slet jag som ett djur från att jag började tills jag slutade. När jag skulle gå hem sa en kollega att hela butiken är ju så fin efter att du varit precis överallt (jag har två kollegor till att tacka för det) men det kändes ändå fint att hen sa det.

Nu är jag helt slut. Fötterna värker trots bra skor men nio timmar på betonggolv gör sitt. Tre dagars ledighet nu. Jag ska njuta gärnet och bara vara.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Mamma
  • Att leva och inte bara överleva

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat