Arbetslös

Bukefalos 30 år!

Kan du söka något inom miljöprövning eller det ligger för långt bort i kunskap? Det ska ju bli ny myndighet för det och Länsstyrelserna har fått stora besparingskrav.

Kan du söka något inom miljöprövning eller det ligger för långt bort i kunskap? Det ska ju bli ny myndighet för det och Länsstyrelserna har fått stora besparingskrav.
I och med ny myndighet kommer många erfarna från Länsstyrelserna rekryteras dit för att starta upp det nya är vad jag hört.

Jag har rent tekniskt 10 veckor kvar. Men med 650 000 i studieskulder och en ränta på över 2% så är jag inte så sugen på att öka det mer än vad räntan redan gör.

Men är jag arbetslös till hösten så vore det kanske inte så dumt.
Vad jag förstår det som kan man studera och behålla sin a-kassa om studietakten inte överstiger 50%. Men jag bara googlade snabbt, det kanske finns fler "kring-krav".

Jag har tyvärr ingen utbildning alls i miljövetenskap. Det jobbiga om man ska utbilda sig är att jag måste vänta till höstterminen - och jag hoppas verkligen inte att jag ska vara arbetslös så länge.

Jag gick ju också EoD, och ångrar att jag inte valde miljöskydd istället. Men det är historia nu.

Jag fick efter ca tio år jobb på ett miljökontor. Innan dess hoppade jag runt som allt från skadedjursbekämpning till kabelanvisning. Jag tog verkligen vad som helst, bara jag slapp vara arbetslös. Hade tur och halkade in lite varstans under åren.

Klimatet för arbetslösa verkar ha hårdnat sen jag var utan jobb sist. Usch, jag lider med er!

Jag gick ju också EoD, och ångrar att jag inte valde miljöskydd istället. Men det är historia nu.

Jag fick efter ca tio år jobb på ett miljökontor. Innan dess hoppade jag runt som allt från skadedjursbekämpning till kabelanvisning. Jag tog verkligen vad som helst, bara jag slapp vara arbetslös. Hade tur och halkade in lite varstans under åren.

Klimatet för arbetslösa verkar ha hårdnat sen jag var utan jobb sist. Usch, jag lider med er!
Ja det finns miljörätt på Linnéuniversitetet, 50% till hösten. Är jag fortfarande arbetslös när ansökningen öppnar så kommer jag söka. Osäker på om det ger mig större möjligheter dock.

Jag sökte också en master i skog, men fick ju jobb sedan. Den är också på distans och skulle kunna funka med deltidsarbete.

Jag känner att jag behöver lite stöd i det här, och jag tänker att vi kanske är fler som är arbetslösa och behöver pepp. Eller om någon vill ge tips osv så är det givetvis välkommet också.

Jag började söka jobb i december. Nu börjar alla dessa mail "vi har gått vidare med en annan sökande" ploppa in. Jag hade glömt hur jobbigt det var. Jobbigast var nog en tjänst där jag var på en intervju, och där det kändes bra och jag gärna skulle ha jobbet - men idag fick det där mailet.

Jag lägger sådana mail i en egen mapp i mailen. Jag vill inte se dem mer än jag måste. Vill inte påminnas om hur svårt det är att få jobb, framförallt jobb som jag verkligen vill ha, där jag skulle trivas och dessutom kunna vara en tillgång för företaget. De är tyngst.

Samtidigt som man då dessutom bara måste fortsätta söka. Ibland jobb som man vet att man inte har en möjlighet att få bara för att arbetsförmedlingen kräver x antal jobbansökningar.
Förstår att det känns tungt. Vad har du jobbat med innan?

Kan naturbruksgymnasiet Ökna vara något?
Eller på Öster Malma?
Ingen aning om ifall de söker folk, men borde ju vara inom ditt område?
Båda är ju inom pendlingsavstånd från Flen.

Jag har jobbat som personlig assistent, väktare, kassapersonal, djurskötare, djurskyddshandläggare och orderhandläggare.
Som djurskyddshandläggare har du väl fått erfarenhet av tillsyn? Då borde du kunna söka jobb som miljöinspektör, tryck ordentligt på den erfarenheten i CV och personligt brev :) Även om det inte är miljöbalken så är det ju tillsynsprinciper och myndighetsutövning.

Som djurskyddshandläggare har du väl fått erfarenhet av tillsyn? Då borde du kunna söka jobb som miljöinspektör, tryck ordentligt på den erfarenheten i CV och personligt brev :) Även om det inte är miljöbalken så är det ju tillsynsprinciper och myndighetsutövning.
Jag vet andra djurskyddshandläggare som gått den vägen :)

Föll på målsnöret på tjänsten där jag varit på 3 intervjuer. De rekommenderade mig att söka igen, det föll på bristande erfarenhet i det här fallet. Det kommer ut en till tjänst snart, men i helt fel del av landet. Får se hur jag gör med den biten. Det går ju ett tag såklart. Framförallt som bara 3 dagar/vecka är på plats så att säga. Men ändå, det är långt att åka emellan.

Jag vet andra djurskyddshandläggare som gått den vägen :)
Det verkar främst som att det är i kommuner långt från universitet, där man kan få en chans fast man inte har riktigt rätt utbildning. Där jag söker jobb är lite för nära större städer tror jag. Om jag inte kan få praktik först, då kanske det finns en möjlighet.

Du är inte sugen på djurslyddshandläggare igen? Tycker att det kommer ut tjänster med jämna mellanrum över hela Sverige. Vet dock inte var du utgår ifrån 😊

Jag har tyvärr ingen utbildning alls i miljövetenskap. Det jobbiga om man ska utbilda sig är att jag måste vänta till höstterminen - och jag hoppas verkligen inte att jag ska vara arbetslös så länge.
Miljörätt eller naturvetenskaplig praktik kan gå att läsa som fristående kurs, med sen anmälan kan man kanske komma in nu på våren ändå.

Miljörätt eller naturvetenskaplig praktik kan gå att läsa som fristående kurs, med sen anmälan kan man kanske komma in nu på våren ändå.
Jag har kikat på antagning och det verkar inte gå någon miljörätt på distans/på 50% på våren. Det krävs för att jag ska få behålla A-kassan.

Du är inte sugen på djurslyddshandläggare igen? Tycker att det kommer ut tjänster med jämna mellanrum över hela Sverige. Vet dock inte var du utgår ifrån 😊
Mja, det är inte ett jobb jag skulle flytta för, och de städerna som är i "mitt område" är de populäraste så det är svårt att få jobb där. Jag har flera stycken som gick ut samtidigt som mig som fortfarande hoppar runt på div olika vikariat.

Jag utgår just nu från Flen, min närmaste länsstyrelse är i Nyköping och Stockholm.

Idag har jag sökt två jobb. Paniken infinner sig efter avslaget jag fick i morse. Viljan att söka VAD SOM HELST börjar komma. Inte alls bra. Att jobba med något jag absolut inte trivs med gör inte saken bättre.

Tur att min man är mycket mer avslappnad med sånthär. Hans attityd är mest "äsch, du kan väl gå hemma ett tag bara". Han väger upp min panik lite.

Jag har börjat med listor om vad jag ska göra om dagarna med, med klockslag, och tillhörande alarm, för att inte bara bli sittande. Idag blev jag lite mer sittande än vad jag skulle önska, men ändå bättre än utan listan. Men lite tid måste man väl få sörja när man inte fick sitt drömjobb efter 3 intervjuer. Jag kommer nog söka tjänsten som kommer ut om några veckor också, framförallt om det är ett vikariat. Vikariat känns inte lika läskigt - då fastnar man inte nånstans. Är ju lite meckigt att försöka få ihop det när mannen har så begränsat jobb.

Liknande trådar

• Plats på arbetsmarknaden
  • Behandling av arbetsgivare
  • Plugga till undersköterska? Bra eller dåligt?
  • Kontorsjobb

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka