Kan du söka något inom miljöprövning eller det ligger för långt bort i kunskap? Det ska ju bli ny myndighet för det och Länsstyrelserna har fått stora besparingskrav.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I och med ny myndighet kommer många erfarna från Länsstyrelserna rekryteras dit för att starta upp det nya är vad jag hört.Kan du söka något inom miljöprövning eller det ligger för långt bort i kunskap? Det ska ju bli ny myndighet för det och Länsstyrelserna har fått stora besparingskrav.
Vad jag förstår det som kan man studera och behålla sin a-kassa om studietakten inte överstiger 50%. Men jag bara googlade snabbt, det kanske finns fler "kring-krav".Jag har rent tekniskt 10 veckor kvar. Men med 650 000 i studieskulder och en ränta på över 2% så är jag inte så sugen på att öka det mer än vad räntan redan gör.
Men är jag arbetslös till hösten så vore det kanske inte så dumt.
Jag har tyvärr ingen utbildning alls i miljövetenskap. Det jobbiga om man ska utbilda sig är att jag måste vänta till höstterminen - och jag hoppas verkligen inte att jag ska vara arbetslös så länge.Kan du söka något inom miljöprövning eller det ligger för långt bort i kunskap? Det ska ju bli ny myndighet för det och Länsstyrelserna har fått stora besparingskrav.
Ja det finns miljörätt på Linnéuniversitetet, 50% till hösten. Är jag fortfarande arbetslös när ansökningen öppnar så kommer jag söka. Osäker på om det ger mig större möjligheter dock.Jag gick ju också EoD, och ångrar att jag inte valde miljöskydd istället. Men det är historia nu.
Jag fick efter ca tio år jobb på ett miljökontor. Innan dess hoppade jag runt som allt från skadedjursbekämpning till kabelanvisning. Jag tog verkligen vad som helst, bara jag slapp vara arbetslös. Hade tur och halkade in lite varstans under åren.
Klimatet för arbetslösa verkar ha hårdnat sen jag var utan jobb sist. Usch, jag lider med er!
Förstår att det känns tungt. Vad har du jobbat med innan?Jag känner att jag behöver lite stöd i det här, och jag tänker att vi kanske är fler som är arbetslösa och behöver pepp. Eller om någon vill ge tips osv så är det givetvis välkommet också.
Jag började söka jobb i december. Nu börjar alla dessa mail "vi har gått vidare med en annan sökande" ploppa in. Jag hade glömt hur jobbigt det var. Jobbigast var nog en tjänst där jag var på en intervju, och där det kändes bra och jag gärna skulle ha jobbet - men idag fick det där mailet.
Jag lägger sådana mail i en egen mapp i mailen. Jag vill inte se dem mer än jag måste. Vill inte påminnas om hur svårt det är att få jobb, framförallt jobb som jag verkligen vill ha, där jag skulle trivas och dessutom kunna vara en tillgång för företaget. De är tyngst.
Samtidigt som man då dessutom bara måste fortsätta söka. Ibland jobb som man vet att man inte har en möjlighet att få bara för att arbetsförmedlingen kräver x antal jobbansökningar.
Jag har jobbat som personlig assistent, väktare, kassapersonal, djurskötare, djurskyddshandläggare och orderhandläggare.Förstår att det känns tungt. Vad har du jobbat med innan?
Gedigen erfarenhet, hoppas det löser sigJag har jobbat som personlig assistent, väktare, kassapersonal, djurskötare, djurskyddshandläggare och orderhandläggare.
Så vitt jag vet så söker de inte personal.Kan naturbruksgymnasiet Ökna vara något?
Eller på Öster Malma?
Ingen aning om ifall de söker folk, men borde ju vara inom ditt område?
Båda är ju inom pendlingsavstånd från Flen.
Som djurskyddshandläggare har du väl fått erfarenhet av tillsyn? Då borde du kunna söka jobb som miljöinspektör, tryck ordentligt på den erfarenheten i CV och personligt brevJag har jobbat som personlig assistent, väktare, kassapersonal, djurskötare, djurskyddshandläggare och orderhandläggare.
Jag vet andra djurskyddshandläggare som gått den vägenSom djurskyddshandläggare har du väl fått erfarenhet av tillsyn? Då borde du kunna söka jobb som miljöinspektör, tryck ordentligt på den erfarenheten i CV och personligt brevÄven om det inte är miljöbalken så är det ju tillsynsprinciper och myndighetsutövning.
Det verkar främst som att det är i kommuner långt från universitet, där man kan få en chans fast man inte har riktigt rätt utbildning. Där jag söker jobb är lite för nära större städer tror jag. Om jag inte kan få praktik först, då kanske det finns en möjlighet.Jag vet andra djurskyddshandläggare som gått den vägen![]()
Miljörätt eller naturvetenskaplig praktik kan gå att läsa som fristående kurs, med sen anmälan kan man kanske komma in nu på våren ändå.Jag har tyvärr ingen utbildning alls i miljövetenskap. Det jobbiga om man ska utbilda sig är att jag måste vänta till höstterminen - och jag hoppas verkligen inte att jag ska vara arbetslös så länge.
Jag har kikat på antagning och det verkar inte gå någon miljörätt på distans/på 50% på våren. Det krävs för att jag ska få behålla A-kassan.Miljörätt eller naturvetenskaplig praktik kan gå att läsa som fristående kurs, med sen anmälan kan man kanske komma in nu på våren ändå.
Mja, det är inte ett jobb jag skulle flytta för, och de städerna som är i "mitt område" är de populäraste så det är svårt att få jobb där. Jag har flera stycken som gick ut samtidigt som mig som fortfarande hoppar runt på div olika vikariat.Du är inte sugen på djurslyddshandläggare igen? Tycker att det kommer ut tjänster med jämna mellanrum över hela Sverige. Vet dock inte var du utgår ifrån![]()