Bukefalos 28 år!

Årets bästa serie

Jag är lite efter så såg inte Fångade förrän i år. Från 2015 eller så, isländskt krim och skitbra! Och tack vare den här tråden och att jag skulle kolla på imdb så såg jag att det precis börjat en ny säsong!!!!!!!!! :eek::nailbiting:

I övrigt inga revolutionerande bra serier.. men gillade Black Sails och Altered carbon som andra redan skrivit om- gillade rätt mycket till och med.
 
Mina är nog
The handmaid’s tale s1 (absolut inte s2).

Varför inte säsong två? :)

Jag började titta på den men föll ur av någon anledning (som jag brukar göra oavsett serie) och har sedan haft lite serieångest för att jag inte har sett den.

Men var den väldigt mycket sämre än ettan alltså?
 
Varför inte säsong två? :)

Jag började titta på den men föll ur av någon anledning (som jag brukar göra oavsett serie) och har sedan haft lite serieångest för att jag inte har sett den.

Men var den väldigt mycket sämre än ettan alltså?
Ja, jag tyckte det. Säsong 1 höll mig ett järngrepp. Jag var helt knäckt över hur illa det kan gå i en alldeles för nära framtid. Ettan följde också boken. Tvåan tog vid där boken slutar, Margaret Atwood var med i manusarbetet men det var allt.

Jag tyckte att tvåan var för mycket spekulativt våld, ännu mer än i ettan, och för många närbilder på Elizabeth Moss ansikte. Kraften från säsong 1 var borta för mig och jag såg mest fram mot slutet.

Edit: :up::up: för ”serieångest” :D
 
Glömde serien Camping.
Finns på HBO Nordic och den är skriven och producerad av Lena Dunham och Jenni Konner.
Jennifer Garner gör en fantastisk rolltolkning. Riktigt bra karaktärer och manus. Tror det bara är 8 avsnitt. Tips från mig!
 
Killing Eve gillade jag!

Hur läskig är Stranger Things? Har länge velat se, men vågar man titta om man är fegis och bor ensam i liten stuga i skogen? :nailbiting: Har inga problem med blod och våld men mer med otäcka saker som smyger i skuggorna...
 
Från att ha varit en riktig serienörd som slukat allt nytt jag kommit över har jag gått till att se serier där flera säsonger redan gjorts, blir som en kvalitetsstämpel att de blir förnyade :p. Tycker även att serier idag antingen är superpretto (Westworld, Handmaids Tale, Sharp Objects mfl), allt är så hemskt och dystopiskt att jag blir helt matt. Gillade iofs första säsongen av Westworld otroligt mycket för den är så vansinnigt snygg. Andra säsongen går de rakt ner i prettofällan och allt blir så himla komplicerat kantat med våld, blod och död. Orka.

Så i år har jag ser sju säsonger Pretty Little Liars (nja, inte så himla bra ändå) och är nu på femte säsongen Teen Wolf (riktig överraskning om en som jag gillar amerikanska high school-serier med en massa oknytt. Extra plus för alla gayförhållanden och betydligt fräschare kvinnliga karaktärer än jag förväntade mig av en MTV-proddad serie!)

Bara för att den måste nämnas längtar jag omåttligt till sommaren och Stranger Things tredje säsong. ST är nog den bästa nya serien som gjorts på flera år!
 
Eftersom jag bor ensam och inte har förmågan att skilja fiction från verklighet så tittar jag itne på "spänning", thrillers, kriminalserier och annat med våld och kusligheter.
Jag drömmer ofelbart om dem senare. De etsar sig fast i huvudet som om jag skulle varit med om i verklighten.
Trots att det är typ 40 år sedan kan jag fortfarande drömma om en scen där en man faller på ett krossat fönster och en skärva går rakt igenom hans kropp och sticker upp genom ryggen. Jag drömmer att mina nära och kära ligger där mitt i blodet och upplever traumat i drömmen och vaknar med fruktansvärd ångest. Ja, det är nåt fel på mig.

Följdaktligen ser jag bara feel good :D Eller serier utan för mycket blod.

Älskar Scott & Bailey. Ser med fnissig njutning Enkel resa till Korfu. Gillar Hemma igen. Shetland funkar oftast. Grantchester. Slukade Downton Abbey. Systrar 1968 var riktigt bra.
 
Killing Eve gillade jag!

Hur läskig är Stranger Things? Har länge velat se, men vågar man titta om man är fegis och bor ensam i liten stuga i skogen? :nailbiting: Har inga problem med blod och våld men mer med otäcka saker som smyger i skuggorna...

Jag - som bor ensam i ett hus på landet - skulle säga att den är väldigt o-läskig, mer skönt/mysigt lite mystisk sådär. Men jag är inte så rysligt lättskrämd heller så jag kanske inte är rätt referensmaterial.
 
Eftersom jag bor ensam och inte har förmågan att skilja fiction från verklighet så tittar jag itne på "spänning", thrillers, kriminalserier och annat med våld och kusligheter.
Jag drömmer ofelbart om dem senare. De etsar sig fast i huvudet som om jag skulle varit med om i verklighten.
Trots att det är typ 40 år sedan kan jag fortfarande drömma om en scen där en man faller på ett krossat fönster och en skärva går rakt igenom hans kropp och sticker upp genom ryggen. Jag drömmer att mina nära och kära ligger där mitt i blodet och upplever traumat i drömmen och vaknar med fruktansvärd ångest. Ja, det är nåt fel på mig.

Följdaktligen ser jag bara feel good :D Eller serier utan för mycket blod.

Älskar Scott & Bailey. Ser med fnissig njutning Enkel resa till Korfu. Gillar Hemma igen. Shetland funkar oftast. Grantchester. Slukade Downton Abbey. Systrar 1968 var riktigt bra.
Om du älskar Scott&Bailey skulle du kanske gilla Happy Valley också. Dock mer realistisk krim än S&B. Fast jag gissar att du kanske inte streamar.
 

Liknande trådar

Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 790
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 136
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 237
Senast: tara
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
7 722
Senast: xmobilexd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp