Argumenterande tal

Piek

Trådstartare
Jag ska hålla ett argumenterande tal och kan inte bestämma mig för vilket ämne jag ska välja. Så därför frågar jag er, om DU skulle argumentera för eller emot något idag, vad skulle du du välja och varför? :D

Jag ska hålla ett argumenterande tal och kan inte bestämma mig för vilket ämne jag ska välja. Så därför frågar jag er, om DU skulle argumentera för eller emot något idag, vad skulle du du välja och varför? :D
Jag hade tagit någonting som är lite roligt och kanske lite absurt, det är ju där man verkligen får tänka till.

Tex, ska vi ha en lagstiftning som säger att man måste köra upp för att kunna förnya sitt körkort?
Ska vi tillåta Norrland att bli självständigt?
Ska vi plantera in giraffer för att hålla markerna öppna?

Behöver ju inte vara så seriös.

När jag höll ett argumenterade tal handlade det om att högskolor/ universitet inte borde få utbilda så många fler än vad marknaden efterfrågar. Hade fokus på ekonomutbildningarna.

Jag hade tagit någonting som är lite roligt och kanske lite absurt, det är ju där man verkligen får tänka till.

Tex, ska vi ha en lagstiftning som säger att man måste köra upp för att kunna förnya sitt körkort?
Ska vi tillåta Norrland att bli självständigt?
Ska vi plantera in giraffer för att hålla markerna öppna?

Behöver ju inte vara så seriös.
Särskilt inte så här dagen efter valet.

Plast! Vi gjorde en inlämningsuppgift om plast, man skulle skriva en argumenterande text om plast. Jag som vill försöka plastbanta fick lite ahaupplevelse om både för och nackdelar av plast!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 472
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: Anställd på företag med start september 2023. Provanställning 6månader. Anställande chef/VD gav löneförslag som hen...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Jag jobbar fyra dagar i veckan och är föräldraledig en. Så ser det ut fram till sista augusti. Sen är frågan, ska jag gå ner till 80%... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 208
Senast: fio
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 530
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka