LenaH
Moderator
Visst är det här stillastående tittandet och filmandet ett problem i många situationer, det är ju ett känt fenomen idag att folk tom står ivägen för utryckningsfordon och räddningstjänst vid olyckor tex, men en normal linjebuss väger väl sisådär en 15 ton och är det isgata så får ju inte människor fäste heller så precis som @MissFideli skriver så skulle nog ingen bussförare ens tillåta att fotgängare ens försöker.Jag har hjälpt skolbussen också. Men min tanke med tråden är lite att känns som folk bara står och tittar. Dessutom knappt flyttar sig när bussen verkligen börja fara runt och till slut fastnar.
Jag lider också med föraren, känner stressen när det börjar och sedan alla som som filmar. Ingen som frågar om det behövs hjälp eller har kunskapen om hur och ger råd och stöd.
Alla bara står.
Nästa dilemma är ju som många beskriver också att till skillnad från "på landet" så är det ju inte ETT fordon som är ute och halkar utan det är potentiellt livsfarligt att ens uppehålla sig på vägbanan till fots när det är halt.
Här blir det också mycket mer modd och ishalka än längre norrut, särskilt nu när temperaturen svängt så mycket.
Annars kan jag ju hålla med om att det i storstad blir mer anonymt och ohjälpsamt till vardags men faktiskt inte när det är som nu - vid SNÖKAOS