Bukefalos 28 år!

Åsikter från icke hästfolk

När jag blivit tillfrågad från okända personer om deras barn kan få rida brukar jag säga att de ska söka sig till en ridskola istället för de har försäkringar som täcker om barnet blir skadat, det har inte jag. Det har faktiskt fått alla att tänka efter.
 
Inte så mkt konstig åsikt kanske men hade en chef som en dag kom instörtandes väldigt upprörd, i hagen som hon cyklade förbi varje dag stod två stackars hästar med ögonbindlar!!!! Hemskt tyckte hon och nu skulle hon anmäla men ville först fråga ngn hästkunnig varför man gjorde på detta vis. Flughuvor visade det sig att det var . Hon menade ju väl och kände sig nog lite dum när hon förstod vad det handlade om....
 
Inte så mkt konstig åsikt kanske men hade en chef som en dag kom instörtandes väldigt upprörd, i hagen som hon cyklade förbi varje dag stod två stackars hästar med ögonbindlar!!!! Hemskt tyckte hon och nu skulle hon anmäla men ville först fråga ngn hästkunnig varför man gjorde på detta vis. Flughuvor visade det sig att det var . Hon menade ju väl och kände sig nog lite dum när hon förstod vad det handlade om....

En av mina gamla jobbarkompisar hörde av sig till mig för att få veta om det var olagligt att ha häststackarna ute utan täcke dygnet runt mitt i vintern. Hon tyckte synd om dom och undrade om hon skulle anmäla... Jag förklarade lösdrift och vad som krävs och jag tror hon förstod.

/L
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 716
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 178
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Pudlan
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 636
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp