Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, jag är inte proffs på foder. Men vad är det för vitamin hon kan ha bist på?sazzalove skrev:När min häst gjorde det så hade hon mineral brist så när jag ökade det så slutade hon. För oftast så är det någon form av brist på något!
Jag vet inte riktigt, den har varit rätt lerig men om man går en bit är det rätt fint.Muppe00 skrev:Det kan oxå vara så att din häst har dålig tarmflora. Då äter de bajs för att få upp rätt mängd bra bakterier i tarmen - ungefär som acidophilusHar du sett om hästen äter av andra hästars bajs i hagen?
amalia skrev:Fenomenet kan oxå bero på för lite grovfoder (och för lång tid mellan grovfodergivorna). Samtliga hästar i stallet åt avföring under perioden som snön låg på backen. Nu när gräset kommit upp litegrann så har de genast flyttat uppmärksamheten till gräset och låter bli avföringen... Samtliga hästar har uträknad foderstat och torde inte lida av någon mineralbrist.
Ja det kanske är så.. att under vintern har dom ju inte så mkt att tugga på. För nu när våren har kommit så gör hon inte det längre vad jag har sätt.. tack för alla supersnälla tipsmimmi_pippi skrev:Jag håller med dig. Jag tror att det beror lite på uttråkning. Hästar är ju gjorda för att tugga hela tiden. Min häst äter även hon bara bajs på vintern eller om det har gått lång tid sen hon sist fick hö. Det är inte farligt att de äter bajs iallafall.Det kan ju ligga någonting i att de behöver något extra. En veterinär sa till mej att det kan beo på saltbrist, men det hjälpte inte min häst. Hon slutade bara när gräset växte fram.
![]()