Att avla eller inte det är frågan...

Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Folk som inte kan hålla sig i tråden bör spärras, både av dig o forumet.
Fortsätt skriv här o bry dig inte om de som inte står för sina åsikter!

mvh

Jag håller inte med dig. Bara för att vissa inte vill skriva i tråden så ska man inte bli spärrad från ett forum.

Sen kan jag undara varför man bryr sig så mycket om några pm när man har en tråd med folk som stöttar en? Är det pm från personer man känner "på riktigt" eller är det helt okända.
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Sen kan jag undara varför man bryr sig så mycket om några pm när man har en tråd med folk som stöttar en? Är det pm från personer man känner "på riktigt" eller är det helt okända.

Jag tar då mer åt mig av elaka ord än av "snälla" ord. Säjer tio människor något bra så tänker jag endå på den elfte som var ohyfsad och elak :crazy::o
Oavsett om jag känner hän eller inte.

:laugh:
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Eftersom jag via PM blivit helt sågad och idiotförklarad så väljer jag att hålla fortsatta avelstankar för mej själv!

Tack för alla era tankar och åsikter!

/Swat



Och jag är en sån elak människa att skickar nån pm till mig för enbart vara otrevlig och inte våga skriva det i tex en tråd där ämnet diskuteras, då lägger jag ut pm et i tråden.
Däremot håller jag andra pm för mig själv, eller om man skulle ha en diskussion via pm. Men som sagt, för jag elaka pm bara för tjafsa, då visar jag upp det.
Så passa er för mig :angel:
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Och jag är en sån elak människa att skickar nån pm till mig för enbart vara otrevlig och inte våga skriva det i tex en tråd där ämnet diskuteras, då lägger jag ut pm et i tråden.
Däremot håller jag andra pm för mig själv, eller om man skulle ha en diskussion via pm. Men som sagt, för jag elaka pm bara för tjafsa, då visar jag upp det.
Så passa er för mig :angel:

Jag är likadan. Jag diskuterar i tråden, inte via PM. PM använder jag mest för enstaka privat kommunikation med folk jag inte har kontakt med på annat sätt än genom buke.
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Och jag är en sån elak människa att skickar nån pm till mig för enbart vara otrevlig och inte våga skriva det i tex en tråd där ämnet diskuteras, då lägger jag ut pm et i tråden.
Däremot håller jag andra pm för mig själv, eller om man skulle ha en diskussion via pm. Men som sagt, för jag elaka pm bara för tjafsa, då visar jag upp det.
Så passa er för mig :angel:

Jag har aldrig fått några elaka pm, tro det eller ej... :o

Precis som Escodobe så är min pm-låda för enstaka användare som jag emellanåt skriver till och som jag inte har på msn eller vardaglig tel.kontakt med.

Jag har skickat pm till okända bukefalister om de skrivit något som jag kanske vill kommentera på ett mer personligt plan, tex vilken kennel jag skulle tipsa om eller om jag vet någon man kan vända sig till för att få hjälp med vad det nu må vara.

Vad synd att Swat får kritik av någon som inte öppet vill diskutera problemet. Jag kan föreställa mig att en del tycker att hunden skall meriteras och det duger inte att säga "hemma kan hon minsann elitklass", men är man lite hundkunnig så kan man själv göra sig en uppfattning när man träffar tiken.

Swat,

Ta inte åt dig! Ljusskygga diskussioner beror ofta på avsaknad av riktiga argument.

:cool:
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Jag har aldrig fått några elaka pm, tro det eller ej...
Jag har heller inte fått några elaka PM, trots att jag allt som oftast skrivit någonting kontroversiellt som fått en hel tråd att gå i taket. :angel:

När någon skriver att de fått elaka PM undrar jag alltid vem det är som skickar elaka PM? Vad får man ut av det?

Dock får jag PM åt andra hållet, någon som håller med det jag skriver, men som inte vill/vågar skriva det själv. Det är också synd tycker jag. Buke är ju ett diskussionsforum där man ska diskutera om saker, men målet med diskussionerna är inte att alla i slutändan ska tycka samma!
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

De flesta valpköpare ser mer till individen än till meriter. Det är i alla fall min erfarenhet. Att du har en "ovanlig" stamtavla tycker jag är ett helt klart plus. Det innebär ju framtida avelsmöjligheter även på valparna med möjlighet att göra bra, nya kombinationer. Om uppfödaren håller med om att det vore en bra idé att para din tik och det är fler som tycker det så tycker jag absolut du ska göra det.
Lycka till!
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Ja jag får väl säga att jag inte drabbas så ofta. För att varit här på buke i 10 år, så har jag inte fått många.
Jag har fått två, men båda har jag lagt ut.
Däremot om man skulle diskutera med nån via pm och man har olika åsikter...tror jag aldrig jag gjort iofs. Så skulle jag självklart inte lägga ut något i en tråd. Utan dessa två elaka pm jag fått har kommit utan man överhuvudtaget fattat nåt...nästan ....
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Jag har heller inte fått några elaka PM, trots att jag allt som oftast skrivit någonting kontroversiellt som fått en hel tråd att gå i taket. :angel:

När någon skriver att de fått elaka PM undrar jag alltid vem det är som skickar elaka PM? Vad får man ut av det?

/.../

Väldigt märkligt att du inte fått elaka pm, så som du provocerar. Ett och annat hade nog gjort dig gott. :cool:

Själv resonerar jag som så här - jag måste vara mycket slätstruken och vänlig eftersom jag inga fått. :angel:

/Priffe - snäll som en kökslabrador :love:
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Ja jag får väl säga att jag inte drabbas så ofta. För att varit här på buke i 10 år, så har jag inte fått många.
Jag har fått två, men båda har jag lagt ut.
Däremot om man skulle diskutera med nån via pm och man har olika åsikter...tror jag aldrig jag gjort iofs. Så skulle jag självklart inte lägga ut något i en tråd. Utan dessa två elaka pm jag fått har kommit utan man överhuvudtaget fattat nåt...nästan ....

Men om du bara fått två pm så bådar inte statistiken gott. :p
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Jag har nog heller inte fått några otrevliga PM, konstigt nog :o
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Jag har varit tämligen förskonad från dylika fasoner också :cool:
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Jag har fått så många att jag slutat räkna. :p

För det mesta var det dock moderator-Jadzia som fick otrevliga PM.
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Jag har fått så många att jag slutat räkna. :p

För det mesta var det dock moderator-Jadzia som fick otrevliga PM.

... och inte har det hjälpt. :mad:

Tänk vilken besvikelse brevskrivarna måste känna! :crazy:

Och alla vi andra som i lite dold förhoppning hoppades att arga-brev-klubben kunde förändra. Vilken besvikelse! :mad:

Jag som tänkte jag skulle skriva detsamma till dig som Ramona, att ett litet elakt pm då och då hade gjort dig gott! :cool:

Det är bara att konstatera att elaka brev är fullständigt verkningslösa. Inget hopp för Ramona heller då alltså, om hon nu skulle få några efter denna tråd. ;)

Men... :o Jag kanske fått ilskna pm utan att fatta det? Hur märker man om man får sådana?
 
Senast ändrad:
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Hehe, det som inte dödar härdar och efter alla mina arga PM är jag numera stenhård.

Så tyvärr priffe, arga Pm är helt verkningslöst. Du får använda dig av skäggiga huliganer istället.
 
Sv: Att avla eller inte det är frågan...

Hehe, det som inte dödar härdar och efter alla mina arga PM är jag numera stenhård.

Så tyvärr priffe, arga Pm är helt verkningslöst. Du får använda dig av skäggiga huliganer istället.

Jadu... en skäggig huligan hade gjort dig gott. Det hade blivit fart både på de små grå och lite aktivitet för döfläsket. ;)

Varför tror du att jag är i sådan... ähum topptrim? :angel:


...och förresten, var det inte liiiite onödigt att avslöja att jag är den så intensivt elaka brevskrivaren? ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
2 470
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 249
Senast: dobbis
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag tycker mig se ett ganska tydligt mönster gällande hundavel som jag tyckte att vi kunde diskutera lite. Nämligen hälsotestandets vara...
2
Svar
24
· Visningar
5 771
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 320
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp