Att bo i en lägenhet

Kommenterade nån dina bröst?
Ja, ingen granne alltså, det glömde jag skriva! Min brors bekanting sa när jag drog bilbältet om mig (utan problem bör påpekas) att han var förvånad med tanke på den hyllan jag har! Jag har inte osedvanligt stora bröst ens, men det är klart, det är ju ingen Akupa utan C och det är kanske stort? :cry::arghh::arghh::arghh::cry::cry: Han påpekade också att det ena är större än det andra!

Säg mig, är det tillåtet att sparka män i skrevet ännu???? :sneaky::meh:
 
Ja, ingen granne alltså, det glömde jag skriva! Min brors bekanting sa när jag drog bilbältet om mig (utan problem bör påpekas) att han var förvånad med tanke på den hyllan jag har! Jag har inte osedvanligt stora bröst ens, men det är klart, det är ju ingen Akupa utan C och det är kanske stort? :cry::arghh::arghh::arghh::cry::cry: Han påpekade också att det ena är större än det andra!

Säg mig, är det tillåtet att sparka män i skrevet ännu???? :sneaky::meh:

Suck. Trött. Saknar ord. :banghead: :rage: :devil:
 
Sorry..?:(

För 11 år sedan hade jag en granne som solade topless på området! Hon fick ett ofint ryckte, men jag tyckte det var rätt tufft av henne att ens våga göra så trots att folk glodde på henne och pratade om henne på ett mindre smickrande vis.
 
Sorry..?:(

För 11 år sedan hade jag en granne som solade topless på området! Hon fick ett ofint ryckte, men jag tyckte det var rätt tufft av henne att ens våga göra så trots att folk glodde på henne och pratade om henne på ett mindre smickrande vis.

Sorry vadå?
 
Du suckande, var trött och saknade ord. För att jag tog åt mig av kommentaren eller av sliskets kommentar? Jag vet inte riktigt, menar jag.
 
Åhå, men då håller jag med :D Tur han inte är min granne (för detta var inte det enda han yttrade sig över...) för då hade jag tältat på gräset här utanför... Tänk att ha en sådan granne!!!
 
Jag bor i ett bostadsrättshus som är rätt lyhört och jag längtar tills jag är klar med studierna och kan flytta till ett hus.
Det känns mer fritt än att ha grannar så pass nära.

Regler skiljer sig säkert från lägenhet till lägenhet. Har har vi tex tvättid till kl 22 och efter det så ska man tänka på volym på tv, musik,inte tvätta osv. Jag hade tex inte diskat efter kl 22 om jag absolut inte måste, undviker också att duscha sent om jag inte kommer hem från en sen träning.
Min granne tvättar dock lite udda tider ibland, han kan starta en maskin kl 02 om han känner för det, och det är lite drygt då hans badrum är vid min säng.
Djur får inte vara med i tvättstugan men jag har haft min pappas hund med mig både i källaren, på vinden och i soprummet.
Annars tycker jag att man får ge och ta lite när man bor i lägenhet. Man kan inte störa sig på allt smått, folk måste ju få leva, men hade det varit fester flera gånger i veckan hade jag sagt till.
 
*Kan man ta slut på varmvatten i ett sådant här hus? Ett vanligt hyreshus hos ett vanligt hyresbolag i ett vanligt bostadsområde, husen med tre våningar, källare och fyra trappuppgångar. Hur länge kan jag med andra ord duscha?? :angel::devil:

Någon gång kan det ju ta slut, man behöver ju inte duscha i 3 timmar men översnåla med varmvatten brukar man inte heller behöva. Använd vattnet med sunt förnuft typ och tänk på miljön/slösa inte i onödan

*Får man ha med doggar in i soprummen? Jag kopplar min dog utanför för jag tänkte på allergiker, men bäst hade varit att ha med bodyguarden in i det där hemska kyffet!!! :o:arghh::nailbiting::wtf::cry:
Jag hade nog snarare lämnat hunden ute pga vad som kan ligga å golven för hundens egen skull. Ibland kan det ligga glaskross eller annat direkt olämpligt för en hundmage på golvet, den kan ju även bli förgiftad av ett kort ögonblicksverk

*I tvättstugan har jag för mig de inte får följa med in, hur gör ni och är det rent allmänt så? Det var så där jag bodde i lägenhet förut så jag har tagit det förgivet.
Djur i tvättstugan hade jag inte ansett vara ok. Man rengör efter sig även om den före inte gjort det tycker jag. Ofta är det ganska konfliktfyllt i tvättstugor och folk är dåliga på att rengöra efter sig..men ingen idé att ödsla energi på utan man kan försöka lämna rent efter sig. Djurkläder/djurtillbehör bör avhåras ordentligt före tvätt i gemensam tvättstuga

*I källaren då, typ när man ska ner till källarförråden?? Jag har också tänkt att de inte får följa med där... Men alltså, BLÄ för att vara där alldeles ensammen! :yuck:

Hm, eftersom att det finns allergiker är det inte så lämpligt djurområde

*Jag har egen tvättmaskin men fy farao vad den LÅTER när den tvättar!! Jag har sett att tvättiderna här är mellan 7 och 19 så jag är noga med att inte sätta igång en tvätt före kl 9 och så att sista maskinen slutar kl 19 senast. Men hur mycket hör man som granne av grannes tvättmaskin på toa? Brukar man störas av det?

Beror ju på hur lyhört det är..men alltså ingen tvätt före 07 vardag eller efter 19 tycker jag var väldigt snålt tilltaget..Här har vi fr 06-22 i den allmänna men jag tvättar ända till 24 utan dåligt samvete faktiskt inne hos mig, tänker på att tex dra ner centrifigueringen

*Vad tycker ni om folk som låter sin hund sniffa bland blommorna och på gräsmattan medan man går förbi ut på en promenad? Alltså inte blir rastade utan sniffar bara. eller man ska tvinga den att gå fot på asfalten? Jag gör det senare, ser det som viktigt att hon går ordentligt där och ger gott intryck, tänker att det alltid finns hundhatare på ett sådant här område och hon ser ju inte ut som pensionärernas golvmoppar precis utan är en stor och tuff dobermann (eller ja... nu ljög lite grann...) och vi vet ju alla att det är kamphundar :devil:

Om hunden bara sniffar förstår jag inte problemet..haters gonna hate ändå liksom? Sen är det ju inte direkt schysst mot hunden tycker jag att hållas strikt enbart för att andra kanske inte tycker om hundar..sen behöver man ju inte rasta eller låta hunden uträtta sina behov i bostadsområdet precis.

*Sitter det folk hos er i fönsterna/på balkongerna och glor när hundar rastas där och tänker "Nu tog hon inte upp bajset efter hundskrället!!!! :devil:"? Jag glor mig alltid omkring när min hund gjort nummer två, inte för att smita från världsuppgiften utan för att ha koll så mitt fina djur inte dödas av en cyklist eller någon ettåring sätter fälleben... ursäkta, krokben heter det visst här, för min fina dogge medan jag står där i godan ro och plockar lite bland buskar och gräs och träd och stenar.


Finns väl en del som glor efter allt..inget att bry sig om såvida du vet att du själv gör rätt för dig


Och sista frågan jag minns nu att jag undrar över
VARFÖR varför har man gjort så att porten slår igen så det skallrar i min ytterdörr nästan?! De första dagarna hoppade jag högt när jag var i köket och hallen när porten gick igen. Vad jag har förstått av andra närstående med en port är att det är likadant där. Hur har ni det?

Så mycket ska det inte låta, prata med din hyresvärd att du störs. De får sätta in nåt dämpande

Jo, jag har en till, men den vågar jag knappt ställa... hur beter man sig i ett hyreshus?! Hur mycket får man störa för att det ska vara ok?

Vågar man släppa en fis när man sitter på dass?:angel: Eller hör grannen det? :down: Vågar man diska kl 22 eller är det någon som vill mörda mig då?:cry: Vad händer om jag råkar nysa i trappan? :eek: Får man lyssna på Michael Jackson musik kl 12 på natten eller får grannen spader och kräver dansbandsmusik av mig istället?? :nailbiting: Vågar jag kissa klockan 4 på natten, eller tror ni att nån knackar i väggen och hytter med näven mot mig då??:banghead: Måste jag sätta silvertejp på mina barn så de inte pratar så det stör?:confused: Får man gå naken mellan toan och garderoben där man hämtar trosor och sånt där tygaktigt man har på sig, eller blir man anmäld för blottning då??O_o Jag har redan förstått att jag måste be zombisarna i tvserien The Walking Dead att låta viskande och inte högt när de kommer gående och låter så där hest rosslande skrikande väsande, annars kan de fan inte visa sig i min tv sedan, så där har jag hängt med i utvecklingen lite granna faktiskt.:up: Man vill ju inte skrämma gamlingarna här, de kan ju tolka min matdoft för likos och då tror de att de har döingar som grannar


Jag kan inte svara på hur lyhört ditt hus är..men kvällstid rent generellt ska det ju vara ganska lugnt och tyst efter ca 22-23 i de flesta hyreshus. Det innebär att man kanske inte dammsuger om det inte verkligen är nödvändigt eller använder andra maskiner som kan leva om. Har du en relativt tystgående disk eller tvättmaskin så behöver det inte vara någon fara utan jag hade kört på..är det så att någon stör sig, så får man veta med tiden av antingen grannen eller hyresvärden.

Tv, radio etc på vettig nivå och samtalston i normal nivå får man stå ut med..Meningen är ju inte heller att man inte ska våga andas för att man oroar sig för vad grannarna tycker. Hyreshus blir aldrig helt tysta och det tycker jag inte man kan kräva heller, men inte heller acceptera överdrivna ljudnivåer/buller.

Naken kan man absolut gå runt..jag hade inte brytt mig utan ansett att den som snokat in hos mig får skylla sig själv helt och hållet.

Svar i citat..

Tycker även som inlägget ovan mitt, man får ge och ta lite. Det går inte att störa ihjäl sig på andra utan man måste få leva, måste accpetera att samhället ser ut som så idag att alla jobbar inte 08-17 utan vissa jobbar natt tex och får man aldrig låta det minsta så går det för vissa inte att leva ett vardagligt liv heller. Man måste leva med att i lägenhetshus kan det låta från andra helt enkelt, men för den sakens skull behöver man inte göra det värsta. Man får tåla att någon har fest ibland, men inte 7 dagar i veckan, man får acceptera att någon kanske dammsuger sent en kväll men inte att denne dammsuger sent varje kväll osv
 
Senast ändrad:
Ja, ingen granne alltså, det glömde jag skriva! Min brors bekanting sa när jag drog bilbältet om mig (utan problem bör påpekas) att han var förvånad med tanke på den hyllan jag har! Jag har inte osedvanligt stora bröst ens, men det är klart, det är ju ingen Akupa utan C och det är kanske stort? :cry::arghh::arghh::arghh::cry::cry: Han påpekade också att det ena är större än det andra!

Säg mig, är det tillåtet att sparka män i skrevet ännu???? :sneaky::meh:

Ja i vissa lägen borde det verkligen vara tillåtet att ge en ordentlig spark i skrevet och när bäraren av omnämnda skrev uttalar sig som ovan så ja, då borde det verkligen vara tillåtet. Till och med så att det borde påbjudas.
 
Jag bor i ett bostadsrättshus som är rätt lyhört och jag längtar tills jag är klar med studierna och kan flytta till ett hus.
Det känns mer fritt än att ha grannar så pass nära.

Regler skiljer sig säkert från lägenhet till lägenhet. Har har vi tex tvättid till kl 22 och efter det så ska man tänka på volym på tv, musik,inte tvätta osv. Jag hade tex inte diskat efter kl 22 om jag absolut inte måste, undviker också att duscha sent om jag inte kommer hem från en sen träning.
Min granne tvättar dock lite udda tider ibland, han kan starta en maskin kl 02 om han känner för det, och det är lite drygt då hans badrum är vid min säng.
Djur får inte vara med i tvättstugan men jag har haft min pappas hund med mig både i källaren, på vinden och i soprummet.
Annars tycker jag att man får ge och ta lite när man bor i lägenhet. Man kan inte störa sig på allt smått, folk måste ju få leva, men hade det varit fester flera gånger i veckan hade jag sagt till.

Svar till dig, men också lite grann knapplån så här:

Ja att inte ha grannar så nära och t.ex. bo i eget hus är bra! Jag är ju van vid att ha typ 250 meter till ena grannen och 500 meter till andra grannen på andra sidan och ingen framför eller bakom. Man lever på ett helt annat vis då. Jag tvättade mitt i natten, var ute med hundarna mitt i natten, spelade hög musik mitt i natten, diskade, duschade och badade precis när jag ville. Jag kunde öppna ytterdörren och ropa på barnen som var på anda sidan trädgården och de kunde bygga med trästavarna hur som helst och rasa torn så det lät massor. Man blir lite bortskämd när man bor på det viset. Och så plötsligt hamna i en lägenhet och riskera att bo bredvid eller under gnällkärringar.

Tråden är ju skriven med glimten i ögat, men jag antar att jag bland allt svammel ändå fick fram frågan hur folk faktiskt själv tänker när de bor i lägenhet, och svaren jag fått tyder på att man har förstått mitt svammel. :) När jag skrev tråden tänkte jag på alla andra lägenhets- och granntrådar där det avhandlats hundar som stör, hundar i tvättstugorna, människor som går på toa mitt i natten och att man kan råka höra det skvalar när någon granne kissar, för att nämna några exempel. Det är ju nästan lite komiskt hur olika husen verkar vara och hur många olika sorters grannar som finns.

Än så länge tror jag inte att jag stör faktiskt, förstås när jag flyttade in med mitt flyttlass och lampor hängdes upp osv, men jag är nog ursäktad där. I övrigt hör jag inte heller mina grannar direkt, antingen är inte huset lyhört eller så är de knäpptysta. Jag hoppas på det första!!

Vanlig respekt är ju för mig i alla fall, självklart, man måste kunna leva, men inte leva rövare hur som anser jag. :)
 
Jag bor i ett bostadsrättshus som är rätt lyhört och jag längtar tills jag är klar med studierna och kan flytta till ett hus.
Det känns mer fritt än att ha grannar så pass nära.

Regler skiljer sig säkert från lägenhet till lägenhet. Har har vi tex tvättid till kl 22 och efter det så ska man tänka på volym på tv, musik,inte tvätta osv. Jag hade tex inte diskat efter kl 22 om jag absolut inte måste, undviker också att duscha sent om jag inte kommer hem från en sen träning.
Min granne tvättar dock lite udda tider ibland, han kan starta en maskin kl 02 om han känner för det, och det är lite drygt då hans badrum är vid min säng.
Djur får inte vara med i tvättstugan men jag har haft min pappas hund med mig både i källaren, på vinden och i soprummet.
Annars tycker jag att man får ge och ta lite när man bor i lägenhet. Man kan inte störa sig på allt smått, folk måste ju få leva, men hade det varit fester flera gånger i veckan hade jag sagt till.

Svar till dig, men också lite grann knapplån så här:

Ja att inte ha grannar så nära och t.ex. bo i eget hus är bra! Jag är ju van vid att ha typ 250 meter till ena grannen och 500 meter till andra grannen på andra sidan och ingen framför eller bakom. Man lever på ett helt annat vis då. Jag tvättade mitt i natten, var ute med hundarna mitt i natten, spelade hög musik mitt i natten, diskade, duschade och badade precis när jag ville. Jag kunde öppna ytterdörren och ropa på barnen som var på anda sidan trädgården och de kunde bygga med trästavarna hur som helst och rasa torn så det lät massor. Man blir lite bortskämd när man bor på det viset. Och så plötsligt hamna i en lägenhet och riskera att bo bredvid eller under gnällkärringar.

Tråden är ju skriven med glimten i ögat, men jag antar att jag bland allt svammel ändå fick fram frågan hur folk faktiskt själv tänker när de bor i lägenhet, och svaren jag fått tyder på att man har förstått mitt svammel. :) När jag skrev tråden tänkte jag på alla andra lägenhets- och granntrådar där det avhandlats hundar som stör, hundar i tvättstugorna, människor som går på toa mitt i natten och att man kan råka höra det skvalar när någon granne kissar, för att nämna några exempel. Det är ju nästan lite komiskt hur olika husen verkar vara och hur många olika sorters grannar som finns.

Än så länge tror jag inte att jag stör faktiskt, förstås när jag flyttade in med mitt flyttlass och lampor hängdes upp osv, men jag är nog ursäktad där. I övrigt hör jag inte heller mina grannar direkt, antingen är inte huset lyhört eller så är de knäpptysta. Jag hoppas på det första!!

Vanlig respekt är ju för mig i alla fall, självklart, man måste kunna leva, men inte leva rövare hur som anser jag. :)
 
@Enya Diska mitt i nätterna har jag gjort flera ggr ingen som har sagt något. Som sagt mellan 22 till 07 ska det vara låg ljudnivå. Men spela musik och titta på tv får man göra men ta det lungt med ljudnivån. Tvättmaskin beror på hur mycket den hörs men efter 21 är det skönt om sådant är tyst med sådana ljud från grannarna enligt min åsikt, lika med borrning även om det är tillåtet fram till 22. Sedan så föredrar jag om man borrar så mycket som möjligt på en å samma gång, seg dragit uppsättande av en grej per dag är bara drygt och jobbigt i min mening.

Hund vill jag inte ha i tvättstuga eller förråd.

Att porten stängs så högt har jag aldrig varit med om och då har jag trots allt bott med mitt sovrum precis ovanför portingången. Här har vi dock ett annat problem i garageporten har dom nått galler eller nått, kommer inte riktigt ihåg, så när det finns lite mer spänningar i fönstrena så smäller det till i fönstren när något tyngre bil kör över dom. Låter ungefär som någon kastar sten på rutorna.

Glömde: grannarna får stå ut med att jag springer mer eller mindre näck emellanåt. Det är inget dom kan anmäla mig för man får vara nacken i sitt egna hem. Dock kan man ju införskaffa sådan där fönster plats som gör så att folk inte ser in om man inte vill att dom ska se en.
 
Här hörs tvättmaskin (centrifugeringen!), dammsugare och klampande/tappande väldigt tydligt. Tyvärr verkar jag ha fått väldigt tungfotande grannar :down:

Vet du om att du kanske inte har en så bra uppfattning om vad som hörs så säg det till grannarna (eller lägg en lapp). Det har jag gjort när katterna stökar, och även om ingen har blivit störd hör (avgrundsvrål hörs tydligen inte så mycket och de har ju tysta tassar även när de dundergalopperar) så har alla uppskattat tanken. Vet inte hur jag skulle lösa det om någon verkligen blev störd, men det finns ju möjligheter att skaffa tjockare mattor, hålla dem i rum som inte gränsar till sovrum på natten osv.

Kom ihåg att det oftast är nedåt man stör, och det kan vara helt konstiga saker som man inte tänker på själv, pga hur ljudet fortplantar sig i väggar och golv. Grannen hade tex ställt sin tv-bas lite för nära väggen, så jag fick mer bas härnere än de hade hos sig :idea: Pensionerad-DJ-Sassy ryckte ut och löste problemet efter ett par nätter av FPS-buller.
 
Svar i citat..

Tycker även som inlägget ovan mitt, man får ge och ta lite. Det går inte att störa ihjäl sig på andra utan man måste få leva, måste accpetera att samhället ser ut som så idag att alla jobbar inte 08-17 utan vissa jobbar natt tex och får man aldrig låta det minsta så går det för vissa inte att leva ett vardagligt liv heller. Man måste leva med att i lägenhetshus kan det låta från andra helt enkelt, men för den sakens skull behöver man inte göra det värsta. Man får tåla att någon har fest ibland, men inte 7 dagar i veckan, man får acceptera att någon kanske dammsuger sent en kväll men inte att denne dammsuger sent varje kväll osv
Jag vet inte hur man gör för att få mitt/ditt citat som du svarade i så får se om jag kommer i håg rätt här :D

Det här med duscha, det var en sådan där fundering jag kan få ibland. Jag fick ju slut på varmvatten hemma när det värmdes upp av el, skittrist, men när jag eldade själv tog det "aldrig" slut, bara att fortsätta elda liksom. Men eftersom jag lätt fick slut på vatten överhuvudtaget lärde jag mig fort att man inte diskar under rinnande vatten, man gör faktiskt inte det oavsett var man bor tycker jag. I med vatten i diskhon, diska en del och lägga i andra och då skölja av det och sätta i stället och stänga av vattnet och diska en del till o.s.v. när jag var hos dotterns farmor snäste hon åt mig en gång "här har vi ingen egen brun och behöver inte snåla på vattnet", men även om jag inte har egen brun här känns det inte ok att diska under rinnande vatten så jag fortsätter som vanligt. Men jag läste en gång här tror jag det var, att man i vår del av världen inte behöver spara på vattnet, men det stämmer kanske inte?

Tvättstugor har jag hört vara ett kapitel för sig själv, att folk ibland inte är riktigt kloka... Det skulle inte falla MIG in att låta det vara ostädat efter mig, speciellt inte då jag har hund och katt och tre barn! Men behöver man verkligen avhåra kläder och liknande innan man tvättar, maskinen rengörs ju efteråt?


Tvättiderna förvånade mig rejält, alltså, de som kommer hem kl 18, när ska de hinna tvätta i ett område som detta, helgerna lär ju vara överfulla av alla andra som kommer hem klockan 18 på vardagarna och av pensionärer som bara MÅSTE tvätta just veckans tvätt just då. Därför är det skönt med egen maskin, men den låter mycket som sagt, riktigt trist, trots att jag tidigt bestämde mig för att inte tvätta före kl 9 på morgonen eller efter kl 19, så har grannarna inte det att anmärka på, för faktum är att när barnen kommer hem så lär jag tvätta mer än 4 maskiner på två veckor och det lär ju höras en del. Frågan är när det är bäst att tvätta då, på vardagar mellan mina tider eller på helgerna ?

Jag minns sedan tidigare lägenhetsboende att många beklagade sig över att vissa hundägare lät hunden sniffa och kissa på gräset på väg ut på promenader, det var alltså heeeemskt att göra så, det var därför jag undrade här. Att min hund faktiskt får gå fot på området och inte sniffa på gräset eller bland blommorna ser jag inte som väldigt plågsamt för henne, då jag bor nära naturen och att sträckan hon ska gå fot på inte rör sig om några km ens, inte ens 100 meter, och jag tycker det kan vara bra att folk faktiskt ser att min nästan renrasiga dobermann inte beter sig som en vettvilling så att säga. Folk har så många förutfattade meningar om sådana raser liksom. det bor en med rottweiler här men andra hundar jag sett är små pensionärsgolvmoppar så jag tänkte att det kan lätt bli tramsgnäll om de inte ser att hon uppför sig väl, för det gör hon ju. :)

Jag trodde faktiskt att det skulle vara "tyst" innan kl 22 för det är ju ändå rätt sent. Det skulle liksom inte falla mig in att dammsuga så pass sent ändå för det kan ju störa rätt mycket oavsett tid på dygnet vet jag.
 
Här hörs tvättmaskin (centrifugeringen!), dammsugare och klampande/tappande väldigt tydligt. Tyvärr verkar jag ha fått väldigt tungfotande grannar :down:

Vet du om att du kanske inte har en så bra uppfattning om vad som hörs så säg det till grannarna (eller lägg en lapp). Det har jag gjort när katterna stökar, och även om ingen har blivit störd hör (avgrundsvrål hörs tydligen inte så mycket och de har ju tysta tassar även när de dundergalopperar) så har alla uppskattat tanken. Vet inte hur jag skulle lösa det om någon verkligen blev störd, men det finns ju möjligheter att skaffa tjockare mattor, hålla dem i rum som inte gränsar till sovrum på natten osv.

Kom ihåg att det oftast är nedåt man stör, och det kan vara helt konstiga saker som man inte tänker på själv, pga hur ljudet fortplantar sig i väggar och golv. Grannen hade tex ställt sin tv-bas lite för nära väggen, så jag fick mer bas härnere än de hade hos sig :idea: Pensionerad-DJ-Sassy ryckte ut och löste problemet efter ett par nätter av FPS-buller.
När jag var och tittade på lägenheten var det liksom ett "Yes!!!" för den ligger på första våningen :D UUUUUnderbart ju!

Jag är också väldigt glad att min katt inte leker så mycket och att hans jamande är hest och lite tyst. Det är en mycket speciell katt jag har, en trevlig herre på snart 7 år. Jamandet sker sällan, kattrejs har han inte och han har en pingla i halsbandet så att jag själv ska höra honom när han är i närheten av mig, eftersom jag är hörselskadad och ibland inte ens hör människors ljud när de kommer bakom mig, pinglan är skitbra! Hunden är också tyst och snäll och skäller inte på några ljud eller något alls, jag är mycket glad över det faktiskt. Det minskar risken för klagomål, för faktum är att tre barn låter så det räcker liksom, då behöver mina djur inte störa.

Just det här med basen har jag funderat på och tänkt på att det nog hörs neråt, där har jag ju som tur är källaren så det var bara en fundering på hur det annars hade kunnat låta hos grannen.

Mattor har jag tänkt på, sånna äger jag inte så så småningom blir det mattköp här, kan vara bra att ha i framtiden, trots att jag rent generellt inte är förtjust i mattor. De ligger ju aldrig där de ska och blir lätt grusiga eller fulla med djurhår.
 
@Enya Diska mitt i nätterna har jag gjort flera ggr ingen som har sagt något. Som sagt mellan 22 till 07 ska det vara låg ljudnivå. Men spela musik och titta på tv får man göra men ta det lungt med ljudnivån. Tvättmaskin beror på hur mycket den hörs men efter 21 är det skönt om sådant är tyst med sådana ljud från grannarna enligt min åsikt, lika med borrning även om det är tillåtet fram till 22. Sedan så föredrar jag om man borrar så mycket som möjligt på en å samma gång, seg dragit uppsättande av en grej per dag är bara drygt och jobbigt i min mening.

Hund vill jag inte ha i tvättstuga eller förråd.

Att porten stängs så högt har jag aldrig varit med om och då har jag trots allt bott med mitt sovrum precis ovanför portingången. Här har vi dock ett annat problem i garageporten har dom nått galler eller nått, kommer inte riktigt ihåg, så när det finns lite mer spänningar i fönstrena så smäller det till i fönstren när något tyngre bil kör över dom. Låter ungefär som någon kastar sten på rutorna.

Glömde: grannarna får stå ut med att jag springer mer eller mindre näck emellanåt. Det är inget dom kan anmäla mig för man får vara nacken i sitt egna hem. Dock kan man ju införskaffa sådan där fönster plats som gör så att folk inte ser in om man inte vill att dom ska se en.
Men fy för garagljudet! Det lät ju inte speciellt trevligt, folk kan ju köra in och ut ur garagen även nattetid, vaknar du då? Jag vaknade av regnet på den där plåtgrejen häromnatten. Så ljudligt har jag aldrig hört det förut, det var faktiskt irriterande, att höra hur det regnar är en sak men att ljudet förstärks p.g.a. fönsterblecket (heter det så?) är ju bara onödigt.

Nakenheten var mest lite komiskt för en dag kom jag på att jag bor på första våningen och gick rakt in till garderoberna näck. :D Jag vet att i huset såg grannarna mig näck då och då för att jag kunde stå och kika ut på harar och sånt utanför när jag klädde på mig + att jag hade fönster åt alla håll och kunde med andra ord inte dölja mig om jag inte gick in på toa och den var så liten att jag inte orkade stå där och klä mig. :D

Vet ni, det kommer tåg här utanför! Antingen kommer det väldigt sällan eller så är det inte så lyhört ändå, för jag hör faktiskt inte dem alls här inne, jag hör dem när jag har öppet ut mot den sidan, men inte annars. Jag som gillar tåg, står gärna och tittar och lyssnar. Så det är nog inte så lyhört ändå här.
 

Liknande trådar

Äldre Trodde aldrig jag skulle skapa en sån här tråd. Men nu gör jag det. Vi har en granne (inte i samma hus, men vi bor på samma gård) som...
Svar
7
· Visningar
2 624
Senast: kolblakkur
·
Äldre Har bott i min lägenhet i tre år snart, och det är generellt ett lugnt område jag bor i. Aldrig haft problem med att grannarna i mitt...
Svar
8
· Visningar
5 062
Övr. Katt har jag och sambon (och hunden) haft nu.. Och det börjar minst sagt bli lite jobbigt. *långt* Hoppas någon orkar läsa! Lite...
2
Svar
25
· Visningar
4 341
Senast: mackan
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp