Bukefalos 28 år!

Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

NEJ! De är vidriga, köp för guds skull inte en sån där jätteburk om du bara ska smaka! De finns i mindre format. Bullens var det enda mitt ex "lagade", ställde konserven direkt på plattan och det luktade så vidrigt om det där korvspadet att jag vägrade vara hemma när han tillagade och åt äckelkörven!
Då fattar jag, hahaha
Du ska hälla ner korvarna i en stor kastrull med vatten och värma. Gärna ett par lagerblad och några kryddpepparkorn också.

Då är det de bästa korvarna!
 
Gulaschsoppa, tonfisk, majs, ananas, persikohalvor, kastanjer, vita bönor. Och kattmat till katterna.
Ibland blir det en burk med bönblandning, bara för att ha bönor hemma. Föredrar dock "färska" eller på tetra.
Just det!
Krossade tomater, ärtsoppa, makrill och bambuskott har vi oxå!
 
Jag inventerade mitt skafferi och jag har ca 10 kg ris, 4 kg pasta, 6 kg vete- och rågmjöl (plus 100 kg omalen vete), några kilo bovetemjöl, 0,5 kilo torkade ärtor, 5 kilo torkade vita bönor, 2,5 liter olivolja, 35 burkar Mutti krossade tomater, 2 burkar blåmusslor, 25 kg potatis plus en stor frysbox full med kött, fisk och fågel samt olika baljväxter och några kilo smör.

Jag vill dessutom gärna gå ned 7-8 kilo så jag klarar mig nog utan problem åtminstone till sommaren även om jag får dra ned på ärtsoppan.
 
Jag inventerade mitt skafferi och jag har ca 10 kg ris, 4 kg pasta, 6 kg vete- och rågmjöl (plus 100 kg omalen vete), några kilo bovetemjöl, 0,5 kilo torkade ärtor, 5 kilo torkade vita bönor, 2,5 liter olivolja, 35 burkar Mutti krossade tomater, 2 burkar blåmusslor, 25 kg potatis plus en stor frysbox full med kött, fisk och fågel samt olika baljväxter och några kilo smör.

Jag vill dessutom gärna gå ned 7-8 kilo så jag klarar mig nog utan problem åtminstone till sommaren även om jag får dra ned på ärtsoppan.
Får man fråga hur det kommer sig att du har 100 kg vete? :D
 
Haha jag tycker champinjoner på burk är helt ok men inte alls lika gott som färska :p.
Men det är inte alltid man får tag i så små färska ju! Men vi är storätare av svamp, jag och dottern, så här går rätt mycket färska champisar också. Just små hela champinjoner är det som gör en gryta otroligt god! Jag vill ju äta det oftare än det finns riktigt små färska champinjoner! :D
 
Både ni som preppar och ni som inte gör det, alltså vad för konserver har ni hemma regelbundet?
Krossade tomater, majs, minimajs, wokgrönsaker, olika sorters bönor, persikor/ananas, kokosmjölk, nån enstaka burk Bullens eftersom barnen gillar det. Linser, pasta och nudlar som torrvaror. Jag gillar att ha stommen för många rätter hemma och bara behöva kompletteringsköpa med lite färska grönsaker 🙂
 
Jag insåg i dag att jag inte behöver bunkra,har en mjölkbonde på gångavstånd, en eko grisbonde på alldeles för kort avstånd med tanke på vad den anläggningen stinker om det blåser fel och min vän är vete/havre/korn mm bonde med en kross och massor av jaktmark
Konserver släng er i väggen!
 
NEJ! De är vidriga, köp för guds skull inte en sån där jätteburk om du bara ska smaka! De finns i mindre format. Bullens var det enda mitt ex "lagade", ställde konserven direkt på plattan och det luktade så vidrigt om det där korvspadet att jag vägrade vara hemma när han tillagade och åt äckelkörven!
Haha det var ett sätt att tillaga/värma på konserver :p. Kan tänka mig att smaken inte förbättrades av att korven lagades i spadet som ju måste innehålla konserveringsmedel.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 646
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 532
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 072
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp