Bukefalos 28 år!

Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

om detta blir en apokalyptisk eller annat liknade scenario hoppas jag som vanligt att jag dör först, så jag slipper se eländet som folk skapar i panik och dumhet. för om allt går under så vem vill vara kvar.

Du kan sluta hoppas, du kommer inte att bli först att dö av Corona och varför tror du att du skulle dö överhuvudtaget?

Menar du att karantän och liknande åtgärder är apokalytiska?
 
Jobbet freakar ut.

Arbetsresor och privata resor måste godkännas av företaget Inan man reser. Så att vi hindrar smittspridning. (Gäller inom Spanien, var tvungen att fråga)
 
Jobbet freakar ut.

Arbetsresor och privata resor måste godkännas av företaget Inan man reser. Så att vi hindrar smittspridning. (Gäller inom Spanien, var tvungen att fråga)

Fast vaddå freakar ut? Är väl bra om resor begränsas så att vi minskar smittspridning? Sambons jobb har gått ut med att folk får jobba hemifrån istället. På mitt jobb sätter vi in beredskap för att jobba övertid för att få iväg så mycket mediciner som möjligt innan flyg och båtar ev. kommer att stå stilla.

Det är skillnad mellan att ha panik och att förebygga och förutse saker.
 
Fast vaddå freakar ut? Är väl bra om resor begränsas så att vi minskar smittspridning? Sambons jobb har gått ut med att folk får jobba hemifrån istället. På mitt jobb sätter vi in beredskap för att jobba övertid för att få iväg så mycket mediciner som möjligt innan flyg och båtar ev. kommer att stå stilla.

Det är skillnad mellan att ha panik och att förebygga och förutse saker.
Det var mest att jag inte får göra några privata resor utan arbetsgivare s godkännande
 
Det var mest att jag inte får göra några privata resor utan arbetsgivare s godkännande

Fast det är väl inte heller ett dugg konstigt? Smittan gör ju liksom inte skillnad på om du reser i jobbet eller privat, så det säkraste är såklart att låta bli att resa alls om det inte är livsnödvändigt.
 
Fast det är väl inte heller ett dugg konstigt? Smittan gör ju liksom inte skillnad på om du reser i jobbet eller privat, så det säkraste är såklart att låta bli att resa alls om det inte är livsnödvändigt.
Men vad är gränsen för en resa? Till och från jobbet. Till köpcentret? Till en annan del av staden? Inom landet? Får mina barn hälsa på mig?
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 639
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 532
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 071
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp