Jag förstår ingenting av det här inlägget?On topic: Anonym kvinna i hästgrupp på FB söker nu efter svärdotter i gruppen. Sonen är 25, och marknadsförs som bara en mor kan marknadsföra sin avkomma…
På tal om att ta curlingen till helt nya nivåer….
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår ingenting av det här inlägget?On topic: Anonym kvinna i hästgrupp på FB söker nu efter svärdotter i gruppen. Sonen är 25, och marknadsförs som bara en mor kan marknadsföra sin avkomma…
På tal om att ta curlingen till helt nya nivåer….
Oj. Det var inte menat som något ifrågasättande utan en förklaring till hur jag tänker.
Jag vill inte berätta vad jag arbetar med men jag har god kännedom om skolan.
Tänker att sånt löser man väl rimligen själv när man är i den åldern (eller för den delen i alla åldrar). Men känns som att det är samma personlighetstyp som ska vara med på sina vuxna barns anställningsintervjuer och dylikt - man kan liksom inte bara släppa kontrollen och låta barnet få pröva själv. För tänk om hen misslyckas?Jag förstår ingenting av det här inlägget?
Söker svärdotter? Alltså jag förstår verkligen ingenting. Kan du ha glömt lite ord eller nåt?Tänker att sånt löser man väl rimligen själv när man är i den åldern (eller för den delen i alla åldrar). Men känns som att det är samma personlighetstyp som ska vara med på sina vuxna barns anställningsintervjuer och dylikt - man kan liksom inte bara släppa kontrollen och låta barnet få pröva själv. För tänk om hen misslyckas?![]()
Alltså hon söker en partner till sin sonSöker svärdotter? Alltså jag förstår verkligen ingenting. Kan du ha glömt lite ord eller nåt?
Tjaaaa.... Jag hittade min svärmor först... Så atte..Alltså hon söker en partner till sin son![]()
Det här blir det sista jag skriver härMed god kunskap om skolan förutsätter jag att du vet att skolans ansvar är att fostra samhällsmedborgare, inte att kompensera eller ersätta föräldrafostran.
Det har jag också hört och finner helt galet. För mig innebär uppfostran och familj att man hjälps åt med vissa saker hemma. Man hjälps åt att plocka fram för mat, plocka undan efter, dom får hjälpa mig ladda och starta tvättmaskin tex. Inte varje dag, men jag vill att dom ska ha vissa baskunskaper när de flyttar hemifrån en gång.Men jag har också sett exempel där curlandet har ballat ur och där man inte vågar ställa några som helst krav eller ens säga nej. Eller att barnen ska ha betalt i pengar eller godis när de har gjort något litet. Jag tror inte att det är det bästa för barnen.
"It takes a village to raise a child"Det här blir det sista jag skriver härJag tycker att fostra goda samhällsmedborgare kan innefatta att hjälpa till där föräldrar inte lyckats fullt ut.
Det här blir det sista jag skriver härJag tycker att fostra goda samhällsmedborgare kan innefatta att hjälpa till där föräldrar inte lyckats fullt ut.
Visst, men man gör sina barn en jäkla otjänst om man inte lär dem hur det är accepterat att uppföra sig ute i världen också. Samhällets uppfostran kan vara grym i form av utanförskap och annat om en inte har grundläggande kunskaper i hur det funkar, det kan bli ett hårt uppvaknande."It takes a village to raise a child"
Visst, men man gör sina barn en jäkla otjänst om man inte lär dem hur det är accepterat att uppföra sig ute i världen också. Samhällets uppfostran kan vara grym i form av utanförskap och annat om en inte har grundläggande kunskaper i hur det funkar, det kan bli ett hårt uppvaknande.
Ja absolut.Visst, men man gör sina barn en jäkla otjänst om man inte lär dem hur det är accepterat att uppföra sig ute i världen också. Samhällets uppfostran kan vara grym i form av utanförskap och annat om en inte har grundläggande kunskaper i hur det funkar, det kan bli ett hårt uppvaknande.
Såklart att skolan ska gå in och stötta där det behövs. Men de föräldrar som tycker att det är jobbigt att ta konflikten med sitt barn och istället dumpar det ansvaret på skolan ställer ju till det för rätt många. Jag tycker inte heller att det innebär att föräldern värnar om en god, trygg och konfliktfri relation med sitt barn (vilket jag hört som argument). Jag anser att det är både fegt och oschysst.Ja, det är klart. Men nu finns det dåliga föräldrar. P.g.a. det har skolan ett kompensatoriskt uppdrag. Barnen har knappast valt sina föräldrar.
Innan jag fick barn skulle jag aaaaaldrig hota eller muta mitt barn. Det flög ut genom fönstret i takt med att frustrationen komHar inte läst alla inlägg. Men
Jag tycker det är svårt faktiskt. Innan jag fick barn tänkte jag att det är väl bara att vara konsekvent och tydlig, och visa kärlek såklart. Så kommer resten automatiskt.
Men jag vill ju ha en inkännande föräldrastil.
Jag vill att mina barn ska vara trygga glada och trevliga samhällsmedborgare, som kan stå upp för sig själva.
Det jag märkt är att barnet föds med en massa egenskaper. Och med sig in i föräldraskapet tar man (jag) med sig sin egen barndom. För mig att detta påverkat på olika plan och jag har absolut försökt kompensera saker jag själv tyckt mig gå miste om. Men såklart också ta med det som är bra!
En del av mig vill kratta manegen och curla och aldrig låta mina barn möta motstånd. Samtidigt förstår jag att det är nödvändigt att få testa sina vingar. Få uppleva både positivt och negativt.
Däremot så vill jag hjälpa och stötta där jag kan. Såklart...
Det är svårt som sagt.
Men som sagt så är det inte helt lätt alltid. Som sagt så är barn individer, och vissa är nog lättare än andra.
Jag har två helt olika barn. Dom är varandras motsatser på många vis. Minstingen förvisso ett år bara. Men jag märker ändå stor skillnad på typ av barn. Och jag tror att jag kommer få anpassa delar av mitt föräldraskap beroende på vilket barn det är.
Nej, det är otroligt vad bra förälder man var innan man fick barn…Innan jag fick barn skulle jag aaaaaldrig hota eller muta mitt barn. Det flög ut genom fönstret i takt med att frustrationen komIngenting i det här med föräldraskap är speciellt enkelt
![]()
Oh ja!Nej, det är otroligt vad bra förälder man var innan man fick barn…
Nej, det är otroligt vad bra förälder man var innan man fick barn…