Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

I torsdags hade jag varit opererad i ett år, så jag tänkte slänga in en kort uppdatering. Jag är idag 52,5 kg lättare, ligger stadigt på tvåsiffrigt sen i våras och har 3 hg kvar till fetma klass 1, 4,4 kg kvar till hästryggen och 24,4 kg kvar till min preliminära målvikt. Det går långsamt neråt och är tidvis jävligt frustrerande men överlag ändå helt okej.
Har precis gjort sista mätningen i den där studien om blodsocker som jag säkert nämnt, så sen ska jag få veta hur min kropp reagerat på olika livsmedel och sådär. Ska bli intressant att se, och nyttigt att få en helt annan förståelse för hur just min kropp fungerar!
Lite störigare är att jag inte vet om jag kommer bedömas som fet nog för att ingå i riskgrupp för influensavaccin i år eller om jag får betala för det, det återstår att se :laugh:
Så himla imponerande! Underbart att kunna rida igen- det är ett av mina mål också!
 
I torsdags hade jag varit opererad i ett år, så jag tänkte slänga in en kort uppdatering. Jag är idag 52,5 kg lättare, ligger stadigt på tvåsiffrigt sen i våras och har 3 hg kvar till fetma klass 1, 4,4 kg kvar till hästryggen och 24,4 kg kvar till min preliminära målvikt. Det går långsamt neråt och är tidvis jävligt frustrerande men överlag ändå helt okej.
Har precis gjort sista mätningen i den där studien om blodsocker som jag säkert nämnt, så sen ska jag få veta hur min kropp reagerat på olika livsmedel och sådär. Ska bli intressant att se, och nyttigt att få en helt annan förståelse för hur just min kropp fungerar!
Lite störigare är att jag inte vet om jag kommer bedömas som fet nog för att ingå i riskgrupp för influensavaccin i år eller om jag får betala för det, det återstår att se :laugh:
:banana:Men hur mår du då?
 
:banana:Men hur mår du då?
Fysiskt - finfint. Lite hypoglykemi men bara jag äter är det lugnt. Annars mest lite (eller mycket) ont om jag sitter på hårda stolar, ligger på sidan på golvet eller med knäna ihop och sådär, sånt som mitt skelett inte är van vid så att säga. Klådan är bitvis lite dryg men det går väl över sen precis som håravfallet. Blodtrycket var fint sist det kollades, kondisen är bättre, jag går tydligen mycket snabbare har jag fått höra, jag är rörligare, osv. Får se vid årskontrollen vad som sägs, de ligger lite efter tydligen men jag har inte bråttom. Hade en cancerscare en gång men det var tydligen bara höftben :angel: Ser jääävligt mycket fram emot att operera bort magskinnet dock, självsprickor i naveln gör ont.

Psykiskt - sämre än fysiskt. Operationen kickade igång min sen flera år tillbaka stendöda menscykel och pmsen är rena döden, jag vill typ bara lägga mig ner och dö både inför ägglossning och mens. Misstänker pmds, har en tid på vc på torsdag om det. Har även av andra orsaker åkt på en depression och får ingen hjälp bland annat för att jag inte vill medicinera för att jag inte vill fucka upp viktminskningen, så det ställde ju till det lite däremot... Menmen. Jag har kommit ur det själv förr och får väl göra det igen.
Jag har iaf ingen kass självbild utan den har hängt med alldeles utmärkt. Ingen livskris så sett som många andra får. Lite komplex över hängmagen har det blivit (mest för att alla tröjor är så jääävla korta så när jag väl kan köpa mer kläder så är de för avslöjande) men samtidigt lutar jag mig tillbaka i att den förhoppningsvis ryker om typ ett år.
Sjukt glad över små saker som att kunna lägga ena benet över det andra, kunna krypa ihop i soffan och för första gången någonsin kunna kolla på kläder ihop med andra utan att gå till butikens fulhörna. Och mina fötter har krympt, det i kombination med att jag hittat en butik med större storleksspann innebär att jag för första gången sen jag var typ 14 kan ha damskor! Det är fan guld värt, det har alltid sugit så jävla hårt att behöva köpa för långa skor i herrstorlek för att slippa gå barfota. Nu kilar jag runt i ett par skitfina vinröda kängor med klack istället :love:

Allt som allt - värt det. Så jävla värt det :bow:
 
Psykiskt - sämre än fysiskt. Operationen kickade igång min sen flera år tillbaka stendöda menscykel och pmsen är rena döden, jag vill typ bara lägga mig ner och dö både inför ägglossning och mens. Misstänker pmds, har en tid på vc på torsdag om det. Har även av andra orsaker åkt på en depression och får ingen hjälp bland annat för att jag inte vill medicinera för att jag inte vill fucka upp viktminskningen, så det ställde ju till det lite däremot... Menmen. Jag har kommit ur det själv förr och får väl göra det igen.
Det finns antidepp som inte påverkar vikten. Brintellix är en av dem.
 
Jag vill inte verka otacksam men jag vill inte att tråden går över till antidepp så jag ser gärna att ni släpper det. Det har diskuterats innan och det blir inget sånt i nuläget såvida det inte blir något att ta bara periodvis för den ev pmds:en, och då inte förrän jag diskuterat det med bariatrin först.
 
Jag vill inte verka otacksam men jag vill inte att tråden går över till antidepp så jag ser gärna att ni släpper det. Det har diskuterats innan och det blir inget sånt i nuläget såvida det inte blir något att ta bara periodvis för den ev pmds:en, och då inte förrän jag diskuterat det med bariatrin först.
Jag svarade bara på det du skrev …
 
Vc idag, pmds konstaterat. Så ja, det är ju en nackdel med operationen. Innan hade jag ingen menscykel och således inga såna problem heller. Efter op tog det en vecka så hoppade det igång, mer normalt än någonsin men med den där pmds:en då.
Får se vad de säger på bariatrin nu. Fick Premalex utskrivet men börjar inte ta nånting innan lite bollande med de som kan det här. Men det ser ju ut att finnas ett ljus i tunneln iaf.
 
Jösses. Inte följt tråden annat än ett par inlägg här och där med några månaders mellanrum men vilken förändring du har gjort! Kul att det gått bra för dig. Hoppas du får styr på din pmds med.
 
Jösses. Inte följt tråden annat än ett par inlägg här och där med några månaders mellanrum men vilken förändring du har gjort! Kul att det gått bra för dig. Hoppas du får styr på din pmds med.
Tack! Hoppas det jag med, vore guld värt att slippa må piss halva månaderna.
 
Invägning imorse, förväntade mig uppgång pga massiv jävla totaldepp med skitätande som följd. Konstaterar att den här smekmånadsfasen är rätt nice för nepp. Har kommit ner på fetma klass 1 :banana: För perspektiv har jag alltså börjat med ett bmi på 54,6 - en bra bit upp på klass 3, hade man fortsatt dela upp i samma intervall vore det klass 5 liksom. Det är rätt stor skillnad :D 4 kg kvar till hästryggen nu!

Kontaktade bariatrin för att bolla medicinering också och fick bara ett jävla goddag yxskaft-svar bestående av att jag får hålla koll på vikten. Nähäää, verkligen?! :meh: Efter den här senaste skitjobbiga perioden kan jag dock konstatera att fuck it, jag testar. Medicin är uthämtad så det är bara att hålla tummarna för att det inte fuckar upp viktminskningen. Kanske kan det ge en liten skjuts till att komma iväg och träna eller nåt om jag inte bara vill lägga mig ner och dö några veckor varje månad, vem vet.
 
Invägning imorse, förväntade mig uppgång pga massiv jävla totaldepp med skitätande som följd. Konstaterar att den här smekmånadsfasen är rätt nice för nepp. Har kommit ner på fetma klass 1 :banana: För perspektiv har jag alltså börjat med ett bmi på 54,6 - en bra bit upp på klass 3, hade man fortsatt dela upp i samma intervall vore det klass 5 liksom. Det är rätt stor skillnad :D 4 kg kvar till hästryggen nu!

Kontaktade bariatrin för att bolla medicinering också och fick bara ett jävla goddag yxskaft-svar bestående av att jag får hålla koll på vikten. Nähäää, verkligen?! :meh: Efter den här senaste skitjobbiga perioden kan jag dock konstatera att fuck it, jag testar. Medicin är uthämtad så det är bara att hålla tummarna för att det inte fuckar upp viktminskningen. Kanske kan det ge en liten skjuts till att komma iväg och träna eller nåt om jag inte bara vill lägga mig ner och dö några veckor varje månad, vem vet.
Härligt att höra!
Avseende medicin behöver det inte vara negativt för vikten. Jag har gått ner i vikt sedan jag började. Inte av medicinen i sig utan för att en del i min depression är att jag inte orkar bry mig om mig själv och vad jag äter.
Hoppas att du också mår bättre snart!
 
Härligt att höra!
Avseende medicin behöver det inte vara negativt för vikten. Jag har gått ner i vikt sedan jag började. Inte av medicinen i sig utan för att en del i min depression är att jag inte orkar bry mig om mig själv och vad jag äter.
Hoppas att du också mår bättre snart!
Ja det är lite så jag tänker också. Jag tappar matlusten och orkar inte ens värma en matlåda många dagar, och köpa hem lite groddar och gurka så jag åtminstone kan få lite näring på macka? Näää, då måste jag ju fixa mackan också, orka. Och jag kommer ju inte alltid vara i den här fasen där jag kan gå ner trots skit utan snarare tvärtom, så då kan det ju vara positivt att inte spendera så stor del av månaden på det viset.
Och så träning på det. Det blir en ond cirkel att inte komma iväg på dåliga dagar så jag inte kommer iväg på bra dagar heller. Sen får jag ont i ryggen och så är den cirkeln igång istället... Det är så jäkla onödigt, jag tycker ju om mina pass liksom!
 
Dags att börja rida :bump::banana::bump::banana::bump::banana:
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200224-094407.jpg
    Screenshot_20200224-094407.jpg
    95,2 KB · Visningar: 421

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 836
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 602
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 941
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 541
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Sytråden del 4
  • Dasspapper

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp