Bukefalos 28 år!

Att ha dobermann och vilken annan bruksras kan jag ha?

Sv: Att ha dobermann och vilken annan bruksras kan jag ha?

Har varit borta hela dagen och barnet är fortfarande vaken så kan inte svara alla som jag vill tyvärr.

Men sanningen är att jag inte är riktigt säker på vad jag tål. Briarderna går bra, likaså stövarens korta päls. Men vet inte hur det ser ut med underullen på den sista.
Dobbisen kan jag klappa utan att det kliar sönder, idag har jag varit hos halvlång håriga fällmonster och klarat mig utan kli men bra mår jag inte bland allt hundhår.
Labbepäls kliar.

(min allergi yttrar sig oftast i att jag kliar mig sönder och samman)
 
Sv: Att ha dobermann och vilken annan bruksras kan jag ha?

Ingen fara jag har inte bråttom. Fick bara inte grepp om hårlaget men då är det alltså olika.
Kolla in Cane corso - rottisstorlek men lugnare.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 370
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är ny här på Bukefalos men har följt sidan i några år och då speciellt Hundar. Jag ska köpa hund om nått år och gillar att...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 740
Senast: Tate
·
Hundavel & Ras Så, det finns ju en sökfunktion men det är så klart roligare att skapa en helt egen individuell tråd som handlar om bara mig och mitt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 518
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Vi har bestämt oss för att köpa hund under nästa vår, då jag fått nya arbetstider och sambon likaså, dessutom fick jag möjlighet att ta...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 066
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp