Bukefalos 28 år!

Att vara Jessica

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_4491.jpg

Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid.
Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna.
Det var en ganska kall natt runt 21 tiden.
Jag hade tagit beslutet. och ringde en god vän och jag tror (för jag mins inte riktigt) att jag stor bölade min vän i örat ett bra tag innan jag kunde säga att jag var trans till min vän. Hon svarade med lite frågor. men jag jag mins inte vad. vi pratade i 3 timmar om olika saker som vi ofta har gjort. kom hem och la mig i sängen. Sickade några sms till olika betrodda vänner. somnade. och sov länge.
detaljerna är tyvärr glömda. Men det var starten. i de närmsta dagarna kom jag ut till flera. jag var så nevös för varje person. Men det finns så mycket kärlek i denna värd. Jag kan inte känna att jag förtjänade det. det var en annorlunda tid som var euforisk utan dess like. En av mina kompisar undrade om jag gick på några droger. Men jag var bara hög på livet. för första gången på mycket länge var jag lycklig.
Kom ut här på buke något senare. Och ni alla har vart underbara.
När någon frågar varför jag heter Jessica så säger jag att jag fick det som en gåva av vänner. ( @skiesabove ) ska ha all kred. för det! Tack :heart
Börjare med hormoner i juli och det blev en total kortslutning av hjärnan. Hela om värden förändrades på någon månad. Hur jag upplever värden blev annorlunda, hur jag fungerar är annorlunda. ni förstår. Jag lever ett nytt och bättre liv. Jag fick ett nytt liv!
Det har verkligen inte varit lätt. Det kommer verkligen inte vara lätt någonsin. Men nu har jag en anledning att leva och hantera mina problem och se ljust på livet. även om jag misslyckas katastrofalt ibland. Det är att resa sig upp. hitta balansen och gå vidare!
Visst skulle jag vilat startat detta tidigare. helst när jag viste vid 10 års ålder. Men jag kan inte göra något åt det förflutna. Jag kan bara se framåt. Och det är vad jag tänker göra.
 

Jag läser mest och tycker du är fantastiskt modig, Jessica ♥️

Det har varit mkt om tråkiga inskränkta människor i tråden sista tiden, så jag vill sprida lite hopp. Ett hopp om att det kommer bli bättre för den yngre generationen.

För ett tag sen, ganska länge sen nu, handlade det om transsexualitet på lilla aktuellt. Mina barn konstaterade, utan någon värdering alls, att en av deras vänner nog var det. Några dagar senare var dottern lite bekymrad för hon undrade vad hennes vän skulle göra om hen inte var glad som hon var. Jag förklarade att man kunde operera när man blev äldre om man fortfarande kände så. Dottern var nöjd med svaret och det var inget mer med det. Några veckor senare sprang jag på vännens mamma som berättade att dottern och vännen hade diskuterat könsbyte. Mamman berättade att detta var något de pratade om hemma. Ytterligare några dagar senare fick min dotter alla vännens ”flickkläder”. Vännen ville inte ha dem.

Jag tyckte det var fint och gav hopp. Mina barns lugna konstaterande, omtanken om vännens känslor och mammans lugna accepterande ♥️
Sånt här ger mig glädje tårar! Tack!
 
Då kanske jag kan fylla på med en solskenshistoria till!

Jag jobbar på gymnasiet och har nu min andra transsexuella elev.

Den första började med ett kön men tog studenten som det andra så hen fick vi följa på nära håll genom processen och hela klassen stöttade så fint! :heart Framförallt genom att vara precis som vanligt och ta till sig nya namnet och hens pronomen på en gång, helt utan krusiduller eller något som helst ifrågasättande. Det måste varit så skönt för eleven att omgivningen ändå kunde vara så lugn och trygg när det pågick så mycket inombords.

Andra eleven hade redan sin nya identitet på plats när hen började och här fanns en oro om hemligheten skulle komma fram. Namnet var bytt men inte personnumret och det står på klasslistor hur många pojkar/flickor som går i klassen(!) vilket jag ställer mig väldigt frågande till. Vi fick klippa bort den raden om en klasslista skrevs ut och gjorde vad vi kunde för att hjälpa eleven hålla sin hemlighet. MEN så kom det ut ändå, och vad hände?? Absolut inte någonting!! :love: Någon sa väl att det hade man aldrig kunnat gissa bara men det tog eleven ifråga som en komplimang, sen var det inte mer med det!

Våra kommande generationer har så mycket acceptans i sig upplever jag. Det finns massor med hopp om en öppnare värld!! Jag hoppas du får se mer av den världen, fina Jessica:heart
 
Då kanske jag kan fylla på med en solskenshistoria till!

Jag jobbar på gymnasiet och har nu min andra transsexuella elev.

Den första började med ett kön men tog studenten som det andra så hen fick vi följa på nära håll genom processen och hela klassen stöttade så fint! :heart Framförallt genom att vara precis som vanligt och ta till sig nya namnet och hens pronomen på en gång, helt utan krusiduller eller något som helst ifrågasättande. Det måste varit så skönt för eleven att omgivningen ändå kunde vara så lugn och trygg när det pågick så mycket inombords.

Andra eleven hade redan sin nya identitet på plats när hen började och här fanns en oro om hemligheten skulle komma fram. Namnet var bytt men inte personnumret och det står på klasslistor hur många pojkar/flickor som går i klassen(!) vilket jag ställer mig väldigt frågande till. Vi fick klippa bort den raden om en klasslista skrevs ut och gjorde vad vi kunde för att hjälpa eleven hålla sin hemlighet. MEN så kom det ut ändå, och vad hände?? Absolut inte någonting!! :love: Någon sa väl att det hade man aldrig kunnat gissa bara men det tog eleven ifråga som en komplimang, sen var det inte mer med det!

Våra kommande generationer har så mycket acceptans i sig upplever jag. Det finns massor med hopp om en öppnare värld!! Jag hoppas du får se mer av den världen, fina Jessica:heart
Tack, så himla vackert.
Jag har verkligen märkt hur fina den nya generationen är i denna fråga.
Jag får tårar av denna med. :heart tack att jag fick veta!
 
Senast ändrad:
Tack alla för erat stöd och tack för solskens historier.

Det hjälper så mycket med mitt månde.

Jag har tyvärr övat så länge på att inte tycka om mig själv så jag har blivit riktigt bra på det.
Men jag förändras och så även mitt humör.
Jag mådde bra att min läkare tyckte att jag har förbättras mycket från första gången vi träffades i december.
Får så mycket stöd av honom och sjuksköterskan som finns på den kliniken.
Men nu är det bara ett besök kvar och jag får glädjas över den hjälp jag har fått.

Men ni på buke hjälper så mycket. Kan aldrig taka er tillräckligt!
Och jag menar det när jag säger det.
Jag älskar er alla!
ha det bra.
 
men vissa är bara galna! jag mår illa av sånt här finns.
det var såna här personer som fick Nex Benedict mördad.
Såna här typer som har fått mig att må så dåligt.
kommer låta det vara kvar i i alla fall ett tag.

tack för att du visade artikeln.
Hon verkar rentav känna Libs of Tik Tok, så verkligen den typen.

Men texter som den där, även om den var skriven med intentionen att "avslöja en skandal" avslöjar bara att det är de själva som drivs av en skadlig ideologi som får dem att bete sig helt gränslöst. Transpersoner är inte problemet, och har aldrig varit problemet. :heart
 
Många har kallat mig modig och stark.
Men ni förstår inte hur mycket detta tar på mig.
Idag tänkte jag handla ett par byxor eller två.
Möjligen en ny tröja eller två. och ett par ny skor.
Men jag är så slut mentalt att jag inte ens klarar att gå in i en affär för att jag känner alla stirrar på mig.
Jag vet varför jag känner så här.
Kallar det för spotlight effekten men jag kan inte göra något åt dumhuven som ifrågasatte vem jag är
Det tar så mycket.
Jag kräver inte mycket men lite respekt vill jag har och ifrågasätt inte vem jag är.
För jag orkar inte mycket mer.
Det är så mycket dumheter som händer.
Jag kan se stark ut.
Det ni ser är allt jag har att ge.
Det finns ofta inget mer som jag kan ge när jag har kommit hem.

Men jag har er, och jag har mina vänner.
Det får mig att fortsätta.

skulle inte klara detta utan er och mina vänner.
 
Man skulle ju önska att vi alla kunde ta en liten bit av din börda var för att underlätta för dig, men så fungrar det tyvärr inte heller så trots all stöttning så känns det som med just den biten du beskrev står du ensam.😔
 
Vad hade du väntat dig? Att alla skulle köpa ditt byte rakt av? Nä så funkar det inte, det vet vi alla.
Men önska kan man ju.
Man kan önska att man i alla fal i vården inte blir ifråga satt.
Nej jag väntar inte att folk ska köpa bytet rakt av.
Det är väldigt tuff resa hur man än väder steken.
 
Man skulle ju önska att vi alla kunde ta en liten bit av din börda var för att underlätta för dig, men så fungrar det tyvärr inte heller så trots all stöttning så känns det som med just den biten du beskrev står du ensam.😔
Vissa saker måste jag besegra själv.
Det finns inget annat att göra.
men jag ska prata med mina psykologer i morgon.
 
@Tranan, har du hört om Chevalier d'Eon? Väldokumenterad transkvinna som levde öppet i slutet av 1700-talet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chevalier_d'Éon

Jag får lite hopp när jag ser de historiska personerna som levt öppet som HBTQIA+, även om de kunde vara öppna tack vare andra privilegier så är det skönt att se att exemplen finns.
Ja absolut, har inte läst så mycket om henne men hört om henne har jag.
 
Ledsen att ju har det tufft och blir ifrågasatt @Tranan Jessica!

Eftersom du blev glad av positiva berättelser så tänkte jag nämna att mamma igår efter sin pensionärskör berättade om hur deras kantor kom ut som transkvinna för dem igår och fick massor av pepp ”hon var sååå snygg. Mycket snyggare och mer självsäker än hon någonsin varit som man”. En snubbe hade tydligen tyvärr sagt ”sexiga bröst” (vilket väl kan ses som ett sexistiskt och objektifierande men än accepterande av hennes identitet? Vet inte rikt vad jag tycker) och då sa hela kören ”sådär talar man inte till en kvinna!” Jag blev väldigt glad av ett sådant positivt emottagande av en grupp pensionärer som ju inte tillhör den unga, öppna generationen. Att de satte någon som gick över gränsen på plats så självklart. Fördomar kan aldrig rättfärdigas med ålder. Vänliga, accepterande människor finns i alla åldrar.

Och du är inte ensam. Detta är en person jag jag skulle säga är ungefär jämnårig med dig, eventuellt fem år yngre. Du är inte ensam. Både andra på din resa och många, många allierade finns här i stugorna.
 
Ledsen att ju har det tufft och blir ifrågasatt @Tranan Jessica!

Eftersom du blev glad av positiva berättelser så tänkte jag nämna att mamma igår efter sin pensionärskör berättade om hur deras kantor kom ut som transkvinna för dem igår och fick massor av pepp ”hon var sååå snygg. Mycket snyggare och mer självsäker än hon någonsin varit som man”. En snubbe hade tydligen tyvärr sagt ”sexiga bröst” (vilket väl kan ses som ett sexistiskt och objektifierande men än accepterande av hennes identitet? Vet inte rikt vad jag tycker) och då sa hela kören ”sådär talar man inte till en kvinna!” Jag blev väldigt glad av ett sådant positivt emottagande av en grupp pensionärer som ju inte tillhör den unga, öppna generationen. Att de satte någon som gick över gränsen på plats så självklart. Fördomar kan aldrig rättfärdigas med ålder. Vänliga, accepterande människor finns i alla åldrar.

Och du är inte ensam. Detta är en person jag jag skulle säga är ungefär jämnårig med dig, eventuellt fem år yngre. Du är inte ensam. Både andra på din resa och många, många allierade finns här i stugorna.
Tyvärr är det i min erfarenhet män som säger dumma saker.

som....
Ska du gör operationen snart eller.
hur stora är dina bröst. (du tittar på dem så du vet)
Ja ha så du ska skaffa pojkvän nu.
Så använder du smink? (jag har då läppstift, maskara och ögonskugga på mig, får mig tycka synd om deras partner)
Vad för underkläder har du?

ja ni fattar.
 
Senast ändrad:
Tyvärr är det i min erfarenhet män som säger dumma saker.

som....
Ska du gör operationen snart eller.
hur stora är din bröst. (du tittar på dem så du vet)
Ja ha så du ska skaffa pojkvän nu.
Så använder du smink? (jag har då läppstift, maskara och ögonskugga på mig, får mig tycka synd om deras partner)
Vad för underkläder har du?

ja ni fattar.
Ja, mansgrisar visar snabbt färg. Tyvärr. Det glädjande var väl här att det inte fick ske oemotsagt och att det inte hamnade på den utsatta att själv skydda sig.
 
Jag har haft en bra dag!
Hade ett möte med min läkare och psykolog idag och konstigt nog tömde det inte mig på energi alls.
Lite positiva besked och bra samtal som leder framåt.

Hade en bra dag på jobbet med så det var bara fint.

Bra besked från verkstaden om hur det går med min bil
och pizzerians personal var super trevliga.

Vad en bra dag kan gör en på gott humör!

love you all! :love:
 
7c328088231ca4fb3eeafe6f6c3a8e03949d305431019ac8cbbfd43367c422b2.jpg

Ja du vad ska man säga.
Mamma ringde och jag svarade.
Jag svarar fortfarande men jag ringer aldrig till henne.

Hon grät i telefonen så mycket igen.
Trodde att pappa hade dött eller någon annan släkting.
Nej hon var åter igen upprörd över att jag byter kön.

Och hur kan jag veta?
och hur kan du göra så här mot din kropp?

Jag du hur vet jag? Jag vet för att det är vad min hjärna säger till mig!
Jag är vad min hjärna är.
Hur kan jag göra så här mot min kropp?
Ja du skit i det det är min kropp och jag vill må bra i den!

Räcker inte det? jag tycker det borde vara tillräckligt.

Nå väl Jag har haft en bra dag och fotat en hackspett.
Det räknas som en bra dag i min bok.
hade planerat att åka till lillsyrran men det blev ändrade planer.
nu är jag sådär härligt trött som man blir efter en dag att går runt i skogen länge.

Ha det bra alla.
 
1709576380713.png


Gud vilken skilnad det är nu mot första gångerna jag kom ut.
har inget nytt exempel förutom att man måste komma ut varjegång man träffar vården, myndigheter, eller rekuterare. Även när man går och lämnar bilen på service, men jag stör mig inte längre så jätte mycket. vist är det jobbigt när de säger emot en.
Jag menar du håller i mitt leg, du ser mitt ansikte och det som ska vara en bild av mig på leget.
Ja jag vet att inget av det är vakert men det är inte det som ska avgöras här!
Men komigen nu jag är trans och jag är inte ensam i denna stad.
Två har kommit ut till mig som trans och en som gay.
så sällsynt kan det inte vara.

Men jag är på gott humör och börjar fundera vad jag ska göra på semestern.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 364
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 607
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp