Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Ja det är väldigt fysiskt ansträngt nu och kommer också vara. Vet inte om jag fixar den pressen. Det var mina föräldrar som väckte hoppet men dom har inte sett alla siffror på papper så ska visa dom allt och se vad dom säger
Jag tycker absolut att du ska gå på hur DU känner inför att bo kvar och kostnaderna du har - och ev kostnader som kan uppstå. Det är inte dina föräldrar som ska bo där!

Ja det är väldigt fysiskt ansträngt nu och kommer också vara. Vet inte om jag fixar den pressen. Det var mina föräldrar som väckte hoppet men dom har inte sett alla siffror på papper så ska visa dom allt och se vad dom säger
Jag tycker att det är bra att låta fler ögon titta på dina siffror. Det är så lätt att göra glädjekalkyler när man gärna vill något. Dessutom kan de ju tänkas se något som du missat.

Sen, elen. Jag tror du skrev att du brukar stänga av värmepumpen. Men är det inte bättre att dra ner el-elementen? De drar mycket mer. (Med reservation för att jag vet för lite om uppvärmning, det kanske är en kass fråga)

Jag tycker att det är bra att låta fler ögon titta på dina siffror. Det är så lätt att göra glädjekalkyler när man gärna vill något. Dessutom kan de ju tänkas se något som du missat.

Sen, elen. Jag tror du skrev att du brukar stänga av värmepumpen. Men är det inte bättre att dra ner el-elementen? De drar mycket mer. (Med reservation för att jag vet för lite om uppvärmning, det kanske är en kass fråga)
Huset är uppbyggt så att värmen från olika rum inte sprids till dom andra rummen så varje rum måste ha egen uppvärmning.

Huset är uppbyggt så att värmen från olika rum inte sprids till dom andra rummen så varje rum måste ha egen uppvärmning.
Äsch vad dumt. Är det nån väldigt speciell planlösning då? Jag trodde att man i någorlunda genomsnittlig planlösning kunde ha en värmepump för flera rum.

Det kommer inte gå att bo kvar. Jag har varit vaken precis hela natten och tänkt och tänkt och suttit fastfrusen hela dagen fast i tankarna. Det är inte dom vanliga utgifterna som är problemet utan jag tror jag har för liten buffert för sånt som inte är vardag. Som att jag måste laga bilen nästa veckan. Ska byta däck imorgon men sånt är med i budgeten

Vet inte vad jag ska ta mig till. Sälja, slänga, skänka mer är hälften av vad jag äger. Känns så övermäktigt att det känns svårt att orka hänga i, att det vore skönare att bara ge upp. Men det är trots dumma tankar inget alternativ för på något sätt måste jag fixa det. Ska handla nu och sen sortera och slänga och rensa så mycket jag orkar idag. Får bli antingen trädgårdsarbete eller rensning varje dag. Känns inte lika roligt att jobba i trädgården i år men det behövs ju ändå. Visa allt från den bästa sidan.

Men jag mår ju inte bra och vill ingenting.

Äsch vad dumt. Är det nån väldigt speciell planlösning då? Jag trodde att man i någorlunda genomsnittlig planlösning kunde ha en värmepump för flera rum.
Egentligen bör man väl ha en öppen planlösning för att en luft-luft-pump ska fungera optimalt eftersom den bara blåser värme på ett ställe. Men det har vi ju knappast i vårt gamla torp, men tycker att det funkar ändå. Visserligen har de flesta rum dörr mot vardagsrummet (där pumpen sitter), men öppen planlösning är det ju inte.

Egentligen bör man väl ha en öppen planlösning för att en luft-luft-pump ska fungera optimalt eftersom den bara blåser värme på ett ställe. Men det har vi ju knappast i vårt gamla torp, men tycker att det funkar ändå. Visserligen har de flesta rum dörr mot vardagsrummet (där pumpen sitter), men öppen planlösning är det ju inte.
Jag bor i radhus och vi har frånluftsvärmepump, många av oss har kompletterat med luft-luft senaste året för att minska elpatronanvändningen i flvp. Jag har öppen plan mellan kök och vardagsrum men även de grannar som inte rivit samma vägg som hos mig tycker att deras pump värmer tillräckligt (som du alltså). Har man bara på ordentligt blås så borde den väl göra det.

Jag bor i radhus och vi har frånluftsvärmepump, många av oss har kompletterat med luft-luft senaste året för att minska elpatronanvändningen i flvp. Jag har öppen plan mellan kök och vardagsrum men även de grannar som inte rivit samma vägg som hos mig tycker att deras pump värmer tillräckligt (som du alltså). Har man bara på ordentligt blås så borde den väl göra det.
Ja, det hjälper absolut att höja fläkten för att sprida värmen bättre.

En luftvärmepump ska absolut klara att värma i angränsande rum. (Förutsatt att dörrarna är öppna då)

Se över detta:

- Ha på pumpen hela tiden (tills man stänger av den helt för sommaren om man gör det).
- Se till att den står på värmeläge och inte autoläge (på autoläge kyler den om det blir för varmt)
- Ha på högsta fläkthastighet så sprids värmen bättre.
- Om du behöver ha på element i angränsande rum, se till att dessa är inställda på en lägre temperatur än värmepumpen.

Om du inte har haft inställningar liknande dessa förut så hade jag testat att stänga av radiatorerna (undantag badrum). Värmer pumpen inte tillräckligt så hade jag satt radiatorer (en eller flera beroende på placering) på kanske 15 grader för att se hur det går, och sen höja successivt om det inte är tillräckligt.

Saker är lite röriga, huvudet snurrar på och snurrar utom kontroll. Jag kan inte sova , har inte sovit alls i natt och i princip inget på flera dagar, många helvakna nättter. Och jag startar projekt men slutför nästan inga. Jag kan inte tänka klart en tanke innan nästa kommer, kan inte vara stilla, när jag sitter ner skakar hela kroppen. Kan inte föra ett samtal för jag skuttar runt helt osammanhängande. Känns som jag kommer på suveräna tankar men dom avbryts av tankar på grodor i massor av olika starka färger.

Saker är lite röriga, huvudet snurrar på och snurrar utom kontroll. Jag kan inte sova , har inte sovit alls i natt och i princip inget på flera dagar och startar projekt men slutför nästan inga. Jag kan inte tänka klart en tanke innan nästa kommer, kan inte vara stilla, när jag sitter ner skakar hela kroppen. Känns som jag kommer på suveräna tankar men dom avbryts av tankar på grodor i massor av olika starka färger.
Du borde vara på sjukhus, låter det som?

Saker är lite röriga, huvudet snurrar på och snurrar utom kontroll. Jag kan inte sova , har inte sovit alls i natt och i princip inget på flera dagar, många helvakna nättter. Och jag startar projekt men slutför nästan inga. Jag kan inte tänka klart en tanke innan nästa kommer, kan inte vara stilla, när jag sitter ner skakar hela kroppen. Kan inte föra ett samtal för jag skuttar runt helt osammanhängande. Känns som jag kommer på suveräna tankar men dom avbryts av tankar på grodor i massor av olika starka färger.
Jag tror du behöver kontakta vården och berätta att du inte kan sova och inte mår bra just nu.

Jag var hos min psykolog och han sa att om jag inte får sova i natt så ska jag ringa psykakuten och han har skrivit till dom så att dom är beredda och vet lite men jag kommer nog inte våga men min psykolog ringer mig igen imorgon förmiddag och stämmer av ifall det behövs extra medicin ett tag så det inte rusar på ännu mer.

Jag insåg i morse att allt som varit bra senaste tiden egentligen har varit en av sjukdomen och när jag fick den där korta sjukdomsinsikten i morse ringde jag mamma och frågade om jag överdrev när jag sa att jag är orolig för att jag håller på och varva upp för mycket för det blir sällan bra. Men hon sa att dom hade tänkt på det sen helgen att jag varit manisk då för jag förändras så mycket då. Så det var ingen överdrift.

Har en bok jag bett dom läsa i ett år som jag tycker är så bra att jag bönat och bett dom läsa men dom vill inte. Ringde mamma och bad henne läsa två kapitel som kan visa på vad som är vad och hur dom kan hjälpa mig. Det skulle hon. Kanske en så enkel grej som att ingripa innan det gått 6 dagar fast dom varit oroliga och pratat med varandra. Det hjälper ju inte mig.

Fast jag är inte arg eller besviken på dom. Det måste vara svårt att veta när det kommer bli allvarligt eller man bara måste ha lite is i magen och väntan.

Och nu har jag självklart krånglat till allt. Jag hade missförstått avbokningarna på lägenheter jag erbjudits titta på och gjort helt fel så nu riskerar jag att inte få gå på fler visningar. För att jag är jag liksom och då blir allt fel, det är 16 års köpoäng för att jag är korkad. Jag måste ringa och prata med dom och förklara så det inte blir så. Men så måste jag vänta till 8 imorgon innan dom öppnar. En hel natt av ångest. Tiden går så sakta jämfört med mig

Och nu har jag självklart krånglat till allt. Jag hade missförstått avbokningarna på lägenheter jag erbjudits titta på och gjort helt fel så nu riskerar jag att inte få gå på fler visningar. För att jag är jag liksom och då blir allt fel, det är 16 års köpoäng för att jag är korkad. Jag måste ringa och prata med dom och förklara så det inte blir så. Men så måste jag vänta till 8 imorgon innan dom öppnar. En hel natt av ångest. Tiden går så sakta jämfört med mig
Men hur många har du tittat på? Man brukar få tacka nej till 3 erbjudanden.

Men hur många har du tittat på? Man brukar få tacka nej till 3 erbjudanden.
Det är ju det som är problemet, jag hade missförstått och tänkte att om jag tryckte på Ta bort och den försvann från listan så hade jag tackat nej, sen idag stod det att man måste trycka på en Nej knappast inte ens tänkt på och annars blir man spärrad. Det räckte alltså inte med att ta bort den från min intresse lista som jag hade tänkt. Slarvigt läst eller stressad eller allt. Har mailat och ringer imorgon

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat