Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

En fördel är ju att du inte har lån, och därmed skulle kunna sänka priset rejält? Visst är det surt att förlora pengar, men sen när du bor i hyresrätt kommer du få vettigt bostadstillägg om du inte har massor av sparpengar.

Det gör ju att det finns en framtid. Om jag var du skulle jag diskutera med mäklaren om att sänka priset. I läget du är i så är det mer värt att få och stabil tillvaro där du inte behöver oroa dig över ekonomin och allt som kan gå sönder.

Ang. vindrutan så brukar det gå på försäkringen?
Det går att laga gratis men jag behöver byta hela alltet.

Jag har tänkt på det där med att sänka priset och pratade med mäklaren om liknande idag faktiskt men hen tyckte att vi försöker några månader till. Sen måste ju något ändras.

IMG_0263.webp

Smsade mäklaren om det jag och mamma pratade om och bad henne sätta ett pris där jag får något i alla fall men så gott som garanterar försäljning

Jag har så mycket jag måste göra, fixa inför visning, ta hand om hela huset, ta hand om min gigantiska trädgård och allt med vardagen med möten och handla och hämta mediciner, både Trassel och Milou behöver trimmas och allt man behöver göra i vardagen att jag bara vill ge upp. Det är inte roligt nu. Jag orkar inte laga mat mer än på sin höjd göra stuvade makaroner eller koka ris. Knappt det.

Jag har köpt hem ingredienser till min favoritmat som är Korma men jag orkar inte öppna tetrorna med bönor i. Jag orkar inte rikta tugga mat heller så flingorna måste ligga i soyamjölken tills dom typ faller samman.

Keso tycker jag om men då måste jag både öppna en ny förpackning och ta en sked. Min frukost jag brukar äta känns inte lockande alls.

Och duscha , jag vet inte ens när jag gjorde det senast så jag gör det imorgon efter att jag sprungit runt och tränat agility. Det är det enda roliga den här veckan. Trassel ska få prova balansbommen och A- hindret för första gången. Tror han fixar det rätt lätt.

Inte sovit i natt heller som vanligt så är så trött. Tänkte sätta mig på altanen och starta dagen men jag orkar inte sitta upp så fick lägga dynan på golvet istället.

Jag lyckades få lite gjort sen. Jag körde på tills jag var nära att kräkas och falla ihop. Kände att jag inte kunde stanna upp för jag visste att jag inte skulle kunna komma igång igen i så fall.Fick ta Dextrosol för att rädda det akuta för blodsockret var definitivt inte på rätt nivå så jag kunde inte äta för att jag var så yr och illamående.

Sen sov jag resten av eftermiddagen. Milou väckte mig för en promenad och Trassel sa till när han ville ha middag. Dom har koll på läget.

Igår la jag all min vakna tid på Trassel och Milou. Trimmade båda, borstade båda, borstade bådas tänder, klippte Trassels klor och gick några promenader.

Det blir typ samma idag för vi ska iväg på agility. Ska trimma gräs och ogräs på tomten och rensa ogräs också. Resterande dagarna i veckan kommer fokus vara att förbereda inför visningen ser det ut som.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Haldolen ger bara biverkningar nu. Jag har ständigt ont i huvudet, känner mig febrig och yr, stel och ont i kroppen. Och jag är så trött. Sover på dagen nästan varje dag men är ändå trött. Och kroppen, jag är så svag. Svagare än i anorexin. Känns som jag går på månen ni vet med dom stora stegen. Ingen energi alls. Jag har tid att fixa till visningen men inte orken. Jag har inte känt mig så här svag på 10 år. Vet inte hur jag ska lösa det här 😭

Tänker som @_Elly_ får du i dig näring? Kan det vara ett långcovidskov? Svårt när så många faktorer spelar in. :heart
Jag vet inte, det kan vara vissa dagar då jag inte orkar ta mig för saker riktigt och då kan matvanorna bli lite konstiga men jag tror utslaget över dagen att det blir ordentligt.

Pratade med sjuksköterskan på psykiatrin och vi kom fram till att jag måste sänka kraven lite så jag struntar i vissa saker, prioritera bort lite. Jag vilar en stund innan jag klipper gräset och skippar resten av ogräset. Är rätt trött för jag var iväg nästan tre timmar varav runt en timme på hundklubben och det var jätte, jätte roligt.

Jag tränade agility med båda grabbarna fast en i taget. Dom var så extremt, fantastiskt, underbart duktiga och glada och det gjorde mig glad. Det kunde inte gått bättre faktiskt. Tog lite kort på Trassel också. Han står kvar där jag placerar honom även om jag lämnar honom. Det var skönt att bryta lite och göra något mer än att bara vara trött och ledsen.

IMG_5960.webp

Jag vet inte, det kan vara vissa dagar då jag inte orkar ta mig för saker riktigt och då kan matvanorna bli lite konstiga men jag tror utslaget över dagen att det blir ordentligt.
Är du verkligen säker på det? Så fort du nämner mat här är det att du inte orkar tillaga något och det är många omnämnanden så även om du äter bra en dag verkar det påverka dig mycket i långa loppet att din kropp inte får tillräckligt med bensin.

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Alkohol
  • Miumius stora flytt-tråd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat