Avtal om upphovsrätt

D

Dainty

Jag vill låta en annan person använda en av mina bilder kommersiellt (trycka upp t-skjortor), men inte överlåta hela upphovsrätten. Nån som känner till eller har tips?

Jag funderar på att ställa upp ett skriftligt avtal för hur många och hurdana trycksaker personen får använda min bild till, och sedan ta en viss procent betalt av den mängden. Det blir svårt för mig att kontrollera hur mycket personen verkligen trycker upp, men det finns åtminstoen ett avtal då. Personen i fråga får naturligtvis välja hur stor mängd hon tror sig vilja trycka upp.

Först tänkte jag bara ta en viss summa betalt och låta personen använda bilden fritt, men ett begränsat avtal känns bättre. Alla erfarenheter, kunskaper eller ideér mottages tacksamt!
 
Tack, jag kollade sidan. De tar inte upp något som rör den här typen av fråga, men jag hittade annat intressant :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 044
Samhälle Sån't här roar mig. Men i min värld har jag en betydligt striktare definition på vad ett nyord egentligen är. Animoji Emojis vars...
2
Svar
33
· Visningar
2 701
Senast: VLMF
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
29 658
Senast: cirkus
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 886
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp