Bäst i test (ulvlek)

Jag hade lagt mobilen på undersidan fotöljen. Klämt fast den mellan undersidan och fjädrarna som sitter där!

Vill bara flagga för att jag kommer vara väldigt upptagen IRL tills ikväll men hinner in innan DL.
 
Passar på att skriva lite medans jag har möjlighet att skriva från datorn. Funderar över antalet goda/onda.

Vi är 14 deltagare och det verkar finnas minst fem onda roller? Ni som är mer rutinerade, tror ni på fem eller kan det till och med vara sex? Det borde väl vara 5/9 eller 6/8? Men det känns väldigt svårt med sex onda så kanske är mer troligt med fem? Särskilt eftersom en ulv har en extraröst?

Ond röstfifflarulv – får tre gånger under leken avlägga en extra röst. Denna läggs dolt till LL.
Självmordsbombarulv – kan när som helst (inga DL här) välja att dö och ta med sig valfri spelare till… en annan TV-kanal.
Ulv(ar) utan andra specialegenskaper än att kunna äta.
Alla ovanstående är ulvar och kan alltså äta.
Svart får – känner till ulvarna men ulvarna känner inte till fåret. Visas som får i sior.
Allt är inte svart/vitt-roller
Tvillingar med spionegenskaper, en är ond en är god – Efter varje natt-DL får de spioninfo, men bara så länge båda tvillingarna finns i livet. De väljer själva om de vill ha kontakt med varandra utanför leken.
 
Nu har jag pckså hittat hit och har såklart fått min roll.
Jag har bara kommit till första sidan så nu ska jag läsa på vad som hänt hittills
 
Vi är 14 deltagare och det verkar finnas minst fem onda roller? Ni som är mer rutinerade, tror ni på fem eller kan det till och med vara sex? Det borde väl vara 5/9 eller 6/8? Men det känns väldigt svårt med sex onda så kanske är mer troligt med fem? Särskilt eftersom en ulv har en extraröst?
Om det är 6/8 så kan leken vara i slut i andra lynchen om tre goda dör på raken. Jag kan inte tänka mig att LL är så ondskapsfull
 
Det är sant! Då borde man väl kunna räkna med att det faktiskt är så att det är 5/8 :)
5 onda och 8 goda blir ju 13 :angel:

Man ”brukar” försöka ha ca 1/3 del onda generellt
14/3≈4.67 onda så för mig handlar det om antingen 5 eller 4 onda. Det brukar också bero på vilka specialroller vardera sidan har.
 
Tvillingar med spionegenskaper, en är ond en är god – Efter varje natt-DL får de spioninfo, men bara så länge båda tvillingarna finns i livet. De väljer själva om de vill ha kontakt med varandra utanför leken.
@Myrten.eller @Artline Hur är det med den onda spionen ? Är den i lyan eller utanför ? (Eller står det också någonstans som jag missat 😅
Formuleringen Allt är inte svart/vitt-roller
Är ju diffus.
Tillägg. Jag tolkar det dock som inte i lyan.
 
Senast ändrad:
@Myrten.eller @Artline Hur är det med den onda spionen ? Är den i lyan eller utanför ? (Eller står det också någonstans som jag missat 😅
Formuleringen Allt är inte svart/vitt-roller
Är ju diffus
Den onda spionen är tvilling med den goda spionen, that’s it. 😜

Nej, den känner inte till ulvarna och är alltså inte i lyan.
 
5 onda och 8 goda blir ju 13 :angel:

Man ”brukar” försöka ha ca 1/3 del onda generellt
14/3≈4.67 onda så för mig handlar det om antingen 5 eller 4 onda. Det brukar också bero på vilka specialroller vardera sidan har.
Hm, men med fyra onda så är det ju en roll som inte är "fylld" liksom? Eller missar jag något? (inte omöjligt)
 
Till sist: dags för den obligatoriska utmaningen!

I väntan på programledarna dyker deras ganska bryska team upp och meddelar att ni självklart inte får ha med era mobiltelefoner in på inspelningen. Detta blir ett trauma. Men ni lyckas muta den teammedlem som ska samla in telefonerna.

Hen knuffar in er i en studio där de tydligen spelar in... ett annat program. Se nu till att gömma telefonen på ett bra ställe! Och motivera varför! Var realistiska. Det går inte att trycka i femton telefoner bakom en tavla, så håll koll på vad de andra gör.

DSC_0015.JPG

jag skulle gömma den i en ridhjälm. Skära en skåra i fodret och gömma den där
 
Den enda som inte hittat leken eller svarat på den obligatoriska frågan än är såvitt jag ser @Niyama ?(hoppas du inte är jättesjuk ?)
 
Här 🙋‍♀️ hittar dock ingen fråga?
Till sist: dags för den obligatoriska utmaningen!

I väntan på programledarna dyker deras ganska bryska team upp och meddelar att ni självklart inte får ha med era mobiltelefoner in på inspelningen. Detta blir ett trauma. Men ni lyckas muta den teammedlem som ska samla in telefonerna.

Hen knuffar in er i en studio där de tydligen spelar in... ett annat program. Se nu till att gömma telefonen på ett bra ställe! Och motivera varför! Var realistiska. Det går inte att trycka i femton telefoner bakom en tavla, så håll koll på vad de andra gör.

DSC_0015.JPG
 
Pax för under sittkudden i fåtöljen!!! Där kommer den ligga säkert, skyddad av kudden, ingen risk för krossad skärm, eller att den trillar.

Jag skulle lagt mobiltelefonen i fåtöljen på sidan om sittkudden.

Hittat hit!

Och gömmer min mobil under ett hästtäcke som hör till ”fel” säsong - minimal risk att nån lyfter på det den närmsta tiden.

Jag hade gått in i rummet där täckena hänger och sett om det fanns något lämpligt skåp att gömma i, och om det inte gör det hade jag gömt den i ett täcke som inte såg ut att användas så mycket 😅

Jag kommer vara upptagen från ganska snart och fram till DL så jag kör en klassiker och letar eventuella vinkningar i DL1. Här är två möjliga. Dvs Lobelia vinkar till Blacksmitfarm och Ceta vinkar till Hedinn. Ännu en möjlig vinkare är Elo, men då vet man inte om hon vinkar till Lobelia eller till BSF som båda gömt mobilen i fåtöljen bakom kudden, medan Elo lägger den under i fjädrarna i samma fåtölj

cirkus röstar på Hedinn pga tanken att hon som ulv blir vinkad till av fåret Ceta
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 456
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 233
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 174
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 029
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Bra liten bil?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp