Bukefalos 28 år!

Bäst i test (ulvlek)

Noterar en oerhört tidig röst av cirkus. Tillhör inte vanligheterna. Lämnar det osagt vad det innebär, men noterar.
 
Noterar en oerhört tidig röst av cirkus. Tillhör inte vanligheterna. Lämnar det osagt vad det innebär, men noterar.

Att hon är ond, att hon är god eller att hon ska festa ikväll :)

Jag ska inte direkt festa men jag ska på ett event där det inte är passande att hala upp mobilen och börja ulvleka - inte ens på toa. Så nästan Nobelfest.
 
Samlar alla svar på den obligatoriska frågan.

Pax för under sittkudden i fåtöljen!!! Där kommer den ligga säkert, skyddad av kudden, ingen risk för krossad skärm, eller att den trillar.

Hittat hit!

Och gömmer min mobil under ett hästtäcke som hör till ”fel” säsong - minimal risk att nån lyfter på det den närmsta tiden.

Jag hade gått in i rummet där täckena hänger och sett om det fanns något lämpligt skåp att gömma i, och om det inte gör det hade jag gömt den i ett täcke som inte såg ut att användas så mycket 😅

Jag hade silvertejpat fast den på baksidan av en av kistorna 😊

Min är så liten att jag hade tejpat fast den på sidan på hästen i fönstret. 😎

Lägger min under sittpallen, då kan den inte ramla ner!

Måste man gömma mobilen bakom/under något? Jag hade nog bara lagt ner den i jackfickan (eller valfri annan ficka som är stor nog för hela mobilen) och låtsats som ingenting. Det har i alla fall fungerat typ 7/10 gånger när jag haft lektioner på en annan skola (där de samlar in mobilerna). Känner lite, varför ändra på ett vinnande/fungerande koncept? :D

Jag gömmer min telefon under en golvplanka. 👍
Det finns ju många och ingen kommer hitta vilken
Samt garanterat skyddad för skadegörelse och äppelmos ( iphoniska för krossad skärm)

I dörrkarmen ovanför fåtöljen.

Jag skulle lagt mobiltelefonen i fåtöljen på sidan om sittkudden.

Jag hade lagt mobilen på undersidan fotöljen. Klämt fast den mellan undersidan och fjädrarna som sitter där!

Vill bara flagga för att jag kommer vara väldigt upptagen IRL tills ikväll men hinner in innan DL.

jag skulle gömma den i en ridhjälm. Skära en skåra i fodret och gömma den där

Jag gömmer min mobil bakom en tavla då, 😃

Cirkus tog upp:
Lobelia - Blacksmithfarm och Ceta - hedinn, med Elo på ett hörn som möjliga vinkningar.
Jag ser även:
LenaH-Harrysen som båda tejpar fast sina telefoner.
Funderar på om cirkus medvetet hoppat över dem då hon vet Harrysens roll? Aka de sitter i lyan tillsammans.

En annan som sticker ut är Heffaklumpen som verkar ha erfarenhet av att gömma mobiler och väljer en strategi som typ handlar om att egentligen inte ens gömma den. Dvs stoppa den i en ficka, vilket är ett normalt ställe för en telefon att befinna sig.

Hittade inte Niyamas svar, vet inte om jag scrollade förbi det, eller om du inte svarat än @Niyama ? :)
 
Måste man gömma mobilen bakom/under något? Jag hade nog bara lagt ner den i jackfickan (eller valfri annan ficka som är stor nog för hela mobilen) och låtsats som ingenting. Det har i alla fall fungerat typ 7/10 gånger när jag haft lektioner på en annan skola (där de samlar in mobilerna). Känner lite, varför ändra på ett vinnande/fungerande koncept? :D
Din egen jacka? Ska du ha den på dig i inspelningsstudion?
 
Jag kommer vara upptagen från ganska snart och fram till DL så jag kör en klassiker och letar eventuella vinkningar i DL1. Här är två möjliga. Dvs Lobelia vinkar till Blacksmitfarm och Ceta vinkar till Hedinn. Ännu en möjlig vinkare är Elo, men då vet man inte om hon vinkar till Lobelia eller till BSF som båda gömt mobilen i fåtöljen bakom kudden, medan Elo lägger den under i fjädrarna i samma fåtölj

cirkus röstar på Hedinn pga tanken att hon som ulv blir vinkad till av fåret Ceta
Hade verkligen varit otroligt snabbt jobbat av mig att formulera ett vinkinlägg på mindre än en minut 😂 riskfyllt med kan tyckas.
 
Måste man gömma mobilen bakom/under något? Jag hade nog bara lagt ner den i jackfickan (eller valfri annan ficka som är stor nog för hela mobilen) och låtsats som ingenting. Det har i alla fall fungerat typ 7/10 gånger när jag haft lektioner på en annan skola (där de samlar in mobilerna). Känner lite, varför ändra på ett vinnande/fungerande koncept? :D
Jag reagerar också på Heffas plan att inte gömma mobilen, utan att ta med den in i studion. Känns inte så genomtänkt utifrån upplägget med frågan, men vet inte om jag ser något särskilt ulvigt med det 😅
 
Pax för under sittkudden i fåtöljen!!! Där kommer den ligga säkert, skyddad av kudden, ingen risk för krossad skärm, eller att den trillar.

Jag gömmer min telefon under en golvplanka. 👍
Det finns ju många och ingen kommer hitta vilken
Samt garanterat skyddad för skadegörelse och äppelmos ( iphoniska för krossad skärm)
Utöver alla andra möjliga vinkningar som redan nämnts ser jag även detta snack om ”krossad skärm” som en potentiell vink. Vet inte om jag tror på det något särskilt, men något att fundera på..
Haha tro det eller ej, jag har aldrig ägt en silvertejp!
Eftersom det var en studio så tänkte jag att det bara fanns det man såg. Men det kan ju ligga en rulle där någonstans förstås!
Det här känns dock högst märkligt, vem har aldrig ägt silvertejp!? 😂
 
Men var hittar ni tejpen @LenaH och @Harrysen ?
Istället för att följa (vilket jag tänker är rätt riskabelt i DL1 och typ aldrig görs?) kan det ju vara vettigt att ifrågasätta! Ser ju lagom oskyldigt ut, plus att man potentiellt även skulle kunna fånga en ulv och en god i en sån fråga för att det inte ska bli så uppenbart.

För att inte tala om märkligheten att aldrig ha ägt silvertejp eller se det som en självklarhet i ett stall! :cautious:

Hedinn röstar på bollen__
 
Måste man gömma mobilen bakom/under något? Jag hade nog bara lagt ner den i jackfickan (eller valfri annan ficka som är stor nog för hela mobilen) och låtsats som ingenting. Det har i alla fall fungerat typ 7/10 gånger när jag haft lektioner på en annan skola (där de samlar in mobilerna). Känner lite, varför ändra på ett vinnande/fungerande koncept? :D
APP, APP, APP!

Sånt går kanske i skolan men inte i Bukefalos Bäst i test. Nu tar LL din mobil. Dessutom åker du på en straffutmaning! Japp, här jobbar vi inte med positiv förstärkning inte. Här gäller straff!

Efter överlaggning i LL-nästet kommer domen:

©Heffaklumpen är härmed ansvarig för röstlistorna på obestämd framtid. :p
 
I min familj använde vi eltejp till allt, så silvertejp har aldrig varit något jag använt 😅
Men hittills två stycken som reagerar på det... :cautious: Det gör mig lite misstänksam. En lätt grej att rösta på? Hmm, och @Ceta letar vinkningar, det kan ju också vara ett sätt att vinka? :confused: Jag måste rösta nu då jag är lite rädd att glömma tiden då jag har seriedejt med bästis, så detta känns skummast just nu!
bollen__ röstar på Ceta pga ovanstående
 
BSF är först med att nämna fåtöljen. Vi är flera som hakar på (jag bla för att jag har en likadan och vet att det på undersidan finns fjädrar att gömma saker i) MEN jag tycker att Kilaueas kommentar om 'ovanför' fåtöljen är intressant. Kan det vara så att hen antar att det bara är ulvar som väljer fåtöljen och att hen då vill visa att hon står ovanför för dem? Att hen faktiskt är det svarta fåret!?!

Elo röstar därför på Kilauea
 
APP, APP, APP!

Sånt går kanske i skolan men inte i Bukefalos Bäst i test. Nu tar LL din mobil. Dessutom åker du på en straffutmaning! Japp, här jobbar vi inte med positiv förstärkning inte. Här gäller straff!

Efter överlaggning i LL-nästet kommer domen:

©Heffaklumpen är härmed ansvarig för röstlistorna på obestämd framtid. :p
:rofl: :rofl: :rofl:
 
DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
Hedinn röstar på bollen__
bollen__ röstar på Ceta
Elo röstar på Kilauea

Hedinn 1
bollen__ 1
Ceta 1
Kilauea 1



Sitter med mobilen och är alldeles för trött för huvudräkning nu, så det blir utan klockslag
 
Utöver alla andra möjliga vinkningar som redan nämnts ser jag även detta snack om ”krossad skärm” som en potentiell vink. Vet inte om jag tror på det något särskilt, men något att fundera på..
Går på detta spåret då jag inte hittar något bättre :D

Ceta röstar på Blacksmithfarm
 
BSF är först med att nämna fåtöljen. Vi är flera som hakar på (jag bla för att jag har en likadan och vet att det på undersidan finns fjädrar att gömma saker i) MEN jag tycker att Kilaueas kommentar om 'ovanför' fåtöljen är intressant. Kan det vara så att hen antar att det bara är ulvar som väljer fåtöljen och att hen då vill visa att hon står ovanför för dem? Att hen faktiskt är det svarta fåret!?!

Elo röstar därför på Kilauea
Det svarta fåret behöver ju inte anta, det känner ju till ulvarna? Så med det resonemanget borde du själv vara ulv? :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 957
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 712
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 642
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 381
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp