Bukefalos 28 år!

Bäst i test (ulvlek)

UPPDATERING!
Inte alla deltagarna är nöjda med inkvarteringen. Som ni vet är TV-branschen i kris och därför borde väl ingen bli förvånad över att hamna på ett logement, eller hur? Nåväl, man kanske kunnat förvänta sig annan inredningen än rekvisitan från en gråtmild film som till stor del utspelar sig på ett barnsjukhus = sängar med maxlängd på 158 cm? Fast nu gäller återbruk. Av någon anledning har sängarna stått i lager sedan inspelningen 1943. Nu kommer de till nytta.

Programledarna påpekade att det var en utmaning att klämma ner sig nämnda sängar. Och detta är ett program som handlar om utmaningar. Seså, nu släcker vi lyset!

I mörkret hände absolut ingenting. Förmodligen sov ingen något. Men nu är det ny dag. Med nya utmaningar.

DL 2 kl 21.30
 
Bra att det var lugnt och skönt, jag kan meddela att jag har ont i ryggen efter en natt den sängen. Humöret är dock gott, äntligen en lek där det är möjligt att teoria mer än om vem som egentligen dog.

Igår så lyckades vi lyncha det svarta fåret det var inte bara bra, röstlistan kanske kan säga mig något direkt. Det första jag tänker på är att BSF får den första andra rösten och efter några minuter väljer hon att rösta på en av de sju med en röst. Min gissning är här att @Harrysen är god. Jag kan inte riktigt se poängen med en alibiröst på en ond i det här läget. Om den kommit senare när chansen varit mindre så kanske men tills vidare så håller jag @Harrysen åt det goda hållet.

Sen kan jag konstatera att ängeln gjort ett gott, eller om det var en duellant som tog hem ett beskydd, jag tror inte det finns något annat sätt i leken, om nu inte ulvarna glömmer käka. Frågan är dock om duellanten skulle använda beskyddet? Och på vem i så fall? Kanske @Harrysen med tanke på röstutfallet, eller kanske vänta tills senare i leken. Eller så valdes inte skyddet alls. De som kunde fara uppe för duell är Qitis, elo, LenaH och jag.

DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Blacksmithfarm 4
Harrysen 2
Hedinn 1
bollen__ 1
Ceta 1
Kilauea 1
cirkus 1
fio 1
Niyama 1
heffaklumpen 1
 
Bra att det var lugnt och skönt, jag kan meddela att jag har ont i ryggen efter en natt den sängen. Humöret är dock gott, äntligen en lek där det är möjligt att teoria mer än om vem som egentligen dog.

Igår så lyckades vi lyncha det svarta fåret det var inte bara bra, röstlistan kanske kan säga mig något direkt. Det första jag tänker på är att BSF får den första andra rösten och efter några minuter väljer hon att rösta på en av de sju med en röst. Min gissning är här att @Harrysen är god. Jag kan inte riktigt se poängen med en alibiröst på en ond i det här läget. Om den kommit senare när chansen varit mindre så kanske men tills vidare så håller jag @Harrysen åt det goda hållet.

Sen kan jag konstatera att ängeln gjort ett gott, eller om det var en duellant som tog hem ett beskydd, jag tror inte det finns något annat sätt i leken, om nu inte ulvarna glömmer käka. Frågan är dock om duellanten skulle använda beskyddet? Och på vem i så fall? Kanske @Harrysen med tanke på röstutfallet, eller kanske vänta tills senare i leken. Eller så valdes inte skyddet alls. De som kunde fara uppe för duell är Qitis, elo, LenaH och jag.

DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Blacksmithfarm 4
Harrysen 2
Hedinn 1
bollen__ 1
Ceta 1
Kilauea 1
cirkus 1
fio 1
Niyama 1
heffaklumpen 1
Vilka onda tänker du skulle kunna alibirösta på det svarta fåret? De känner ju inte till vem det är? Harrysen hade dessutom två röster själv och skrev ju motiveringen för att med säkerhet rädda sig själv. BSF hade dessutom tre röster då, vad kunde Harrysen gjort som inte innebar att själv riskera att åka? Även om ulvarna känt till fåret så hade det varit en fullt rimlig röst i sammanhanget skulle jag säga. Utan att känna till fåret är ju inte en alibiröst aktuell alls - så jag tycker det är snabbt gjort att sätta Harrysen som god baserat på den rösten?

Edit: Läste för snabbt (sitter med mobilen). Uppfattade det som att det var Harrysens röst på BSF som gjorde henne god. BSFs röst på Harrysen har du ju helt rätt i vore onödig om Harrysen var ulv!
 
Jag tänker att båda alltså vill leva iaf ett dygn innan de börjar attackera varandra

Ja, allt annat vore idiotiskt.
Attackera är väl att ta i? De la uddaröster alldeles i slutet, minimal risk att någon av dem skulle åka.
Om ni satt som goda och kände till en ond redan i DL1, menar ni att ni istället hade chansat och röstat på någon potentiellt god? En spion som blir käk natt1 har ju med sin röst kunnat peka ut nån som spelar för andra sidan. Dessutom, med tanke på duellen för de med färst röster har jag svårt att se att någon av spionerna ville att den andra skulle gå utan röst…

Men såklart, det kan ju vara en spion som inte läser rollistan ordentligt. Typ @LenaH :angel:
 
Spontant är det väl den onda spionen som tjänar mest på att leva länge? Den har ju möjligheten att peka ut flera goda specialroller för lyan, medan den goda spionen främst får ”egen” info men har möjlighet att peka ut en ond.
Så den goda spionen borde ju ha röstat på sin onda tvilling oavsett? Medan den onda hade kunnat valt någon annan. Samtidigt är det ju ett bra läge att peka ut en stark specialroll för lyan, speciellt om de skulle käka sin kollega tidigt.
 
Skönt att det blev en lugn natt!

Jag har stress, men det enda som känns ganska klart för mig än så länge är väl att bsf- det svarta fåret rimligtvis följer en ulvs röst?
 
Skönt att det blev en lugn natt!

Jag har stress, men det enda som känns ganska klart för mig än så länge är väl att bsf- det svarta fåret rimligtvis följer en ulvs röst?
Kan göra, men absolut ingen garanti. Såna röster brukar ju granskas rätt hårt, precis som när flera svarar lika på obligatoriska frågan. Nu har inte jag koll på hur just BSF brukar göra, men det finns ju de som undviker att visa sig alls första dygnet just för att ”alla letar” då. Men orimligt är det ju absolut inte.
 
Vilka onda tänker du skulle kunna alibirösta på det svarta fåret?
Nu missförstår du mig, det är att BSF skulle välja att rösta på en ond för att ge denne Alibi jag funderade på. Uppenbarligen uttryckte jag mig inte tydligt nog.

Edit: Läste för snabbt (sitter med mobilen). Uppfattade det som att det var Harrysens röst på BSF som gjorde henne god. BSFs röst på Harrysen har du ju helt rätt i vore onödig om Harrysen var ulv!
Ah du kom på det själv!
 
Skönt att det blev en lugn natt!

Jag har stress, men det enda som känns ganska klart för mig än så länge är väl att bsf- det svarta fåret rimligtvis följer en ulvs röst?
Det har hänt-mer ofta så diskuteras det endast, men det vore lite onödigt att göra det medvetet när man som BSF är uppe för lynch.
 
DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

BSF lynchas. Svart får
Blacksmithfarm 4
Harrysen 2
Hedinn 1
bollen__ 1
Ceta 1
Kilauea 1
cirkus 1
fio 1
Niyama 1
heffaklumpen 1

Eftersom BSF visade sig vara svarta fåret så lägger jag de andra funderingarna om vinkningar igår åt sidan.
Jag är benägen att hålla @Harrysen som troligt god eftersom BSF valde att rösta på henne igår. Känns lite väl risky att rösta på en ulv och riskera att den får flest röster ändå.
Nu är BSF väldigt slipad och dessutom duktig på att vara ond utanför lyan. Jag är inte så säker att hon följt en ulvs rust med att rösta på Harrysen.
Är ju i mina ögon ännu troligare att hon följer en gods röst på en annan god faktiskt. Så folk ska börja misstänka den personen istället för att blicka någon annanstans
Detta är såklart inget jag vet utan mer hur mina tankar går

De som röstade på BSF igår var :

Ceta , fio , LenaH och harrysen.
Förutom Harrysen enligt mina tankar ovan kan jag inte utesluta att iaf någon ulv röstat på BSF. Ulvarna kände ju inte till fåret

Händelselös natt tolkar jag som mest troligt att ett beskydd har fungerat 👍 känns otroligt om ulvarna skulle låtit bli att käka
Ängel eller ett vunnet beskydd i duell igår , om det nu var ett beskydd som valdes ?
Sedan får man ju hoppas att en god vann duellen igår och inte någon i lyan Det vore ju ett klassiskt ulvtrick annars , signerat tex @cirkus , en ulv har ett beskydd som den använder och sedan ”käkas” ulven med beskydd. Så spionen ska tro att den är god.
Nu har vi ju dock inte bara en spion i leken utan två. En ond och en god. Så frågan är om de skulle chansa på något sådant ? Med risk att förvirra den onda spionen tänker jag då på.

Omöjligt är det iaf inte och ville ha det på pränt så jag inte tappar bort den tanken sedan.
 
Spontant är det väl den onda spionen som tjänar mest på att leva länge? Den har ju möjligheten att peka ut flera goda specialroller för lyan, medan den goda spionen främst får ”egen” info men har möjlighet att peka ut en ond.
Så den goda spionen borde ju ha röstat på sin onda tvilling oavsett? Medan den onda hade kunnat valt någon annan. Samtidigt är det ju ett bra läge att peka ut en stark specialroll för lyan, speciellt om de skulle käka sin kollega tidigt.

Känns som du fiskar efter spionen 🤔
DL 1 - 21:30
14:45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

BSF lynchas. Svart får
Blacksmithfarm 4
Harrysen 2
Hedinn 1
bollen__ 1
Ceta 1
Kilauea 1
cirkus 1
fio 1
Niyama 1
heffaklumpen 1

Eftersom BSF visade sig vara svarta fåret så lägger jag de andra funderingarna om vinkningar igår åt sidan.
Jag är benägen att hålla @Harrysen som troligt god eftersom BSF valde att rösta på henne igår. Känns lite väl risky att rösta på en ulv och riskera att den får flest röster ändå.
Nu är BSF väldigt slipad och dessutom duktig på att vara ond utanför lyan. Jag är inte så säker att hon följt en ulvs rust med att rösta på Harrysen.
Är ju i mina ögon ännu troligare att hon följer en gods röst på en annan god faktiskt. Så folk ska börja misstänka den personen istället för att blicka någon annanstans
Detta är såklart inget jag vet utan mer hur mina tankar går

De som röstade på BSF igår var :

Ceta , fio , LenaH och harrysen.
Förutom Harrysen enligt mina tankar ovan kan jag inte utesluta att iaf någon ulv röstat på BSF. Ulvarna kände ju inte till fåret

Händelselös natt tolkar jag som mest troligt att ett beskydd har fungerat 👍 känns otroligt om ulvarna skulle låtit bli att käka
Ängel eller ett vunnet beskydd i duell igår , om det nu var ett beskydd som valdes ?
Sedan får man ju hoppas att en god vann duellen igår och inte någon i lyan Det vore ju ett klassiskt ulvtrick annars , signerat tex @cirkus , en ulv har ett beskydd som den använder och sedan ”käkas” ulven med beskydd. Så spionen ska tro att den är god.
Nu har vi ju dock inte bara en spion i leken utan två. En ond och en god. Så frågan är om de skulle chansa på något sådant ? Med risk att förvirra den onda spionen tänker jag då på.

Omöjligt är det iaf inte och ville ha det på pränt så jag inte tappar bort den tanken sedan.

Fast spionen bör väl få info om vad den som vann duellen valde för specialförmåga?
 
Känns som du fiskar efter spionen 🤔


Fast spionen bör väl få info om vad den som vann duellen valde för specialförmåga?
Jo. Det håller jag med om. Men den vet väl inte rollen på den som vann priset eller ens vilken sida den är på IOM att ingen dog inatt ?
Undantaget förstås om det var den onda spionen som vann duellen
Spionen borde se vem som vunnit duellen eller åtminstone vilka som var i duell
 
Fast spionen bör väl få info om vad den som vann duellen valde för specialförmåga?

Frågan är dock hur den spionraden i så fall ser ut? Och om den hjälper?

Det skulle kunna stå som:
'Vinnare/duellant väljer förmåga X'
'Vinnare/duellant använder fömåga X (om den ens blir använd. Går den att spara till senare?)
'Namngiven spelare väljer/använder förmåga X'
'Namngiven roll väljer/använder förmåga X'.
Nån mer variant jag inte lyckas tänka fram

Vilket innebär att beroende på hur spioninfon ser ut, ger den väldigt olika info till den som läser det. Eller så gör jag en enkel sak hemskt komplicerad.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 522
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 338
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 081
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 874
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp