Bäst i test (ulvlek)

Nej, det kan man så klart inte vara. Men så länge ingen i lyan vunnit käket så kan de ju inte vara 100 heller. Antar att lyan gjorde bedömningen att de hellre går "safe than sorry". Alltså att de inte ville riskera missa käket, så de valde Ceta även om de antagligen hade störst chans att kunna få ut henne i lynch.

Tror vi kom fram till tidigare att alla vi andra levande kan potentiellt ha varit i en duell, någon gång under leken. Så alla vi har ju teoretiskt sett chans att sitta på beskyddet (även om jag inte riktigt förstår varför man skulle spara det och riskera bli käk, men det går ju att spara i alla fall).

Ville de ha ett garanterat käk så var det väl bara Ceta kvar? Tänker att det måste varit därför lyan käkade henne inatt. Förstår dock hur du menar också :)
Kunde bollen vara i duell igår?
 
Tror vi kom fram till att hon inte kunde det pga att hon totalt hade 1 röst mer än oss andra som hade 0 röster i gårdagens lynch
Hade också för mig det. Då bör det ju funnits två säkra käk.

Men alla verkar ju säkra på cirkus och cirkus själv verkar ha gett upp (eller tidsbrist?) så 🤷‍♀️
 
Hade också för mig det. Då bör det ju funnits två säkra käk.

Men alla verkar ju säkra på cirkus och cirkus själv verkar ha gett upp (eller tidsbrist?) så 🤷‍♀️
Ja, men hon kunde ju varit i duell i DL2 (om jag minns rätt), så den där pyttelilla chansen att hon skulle kunnat haft det fanns ju ändå.

Håller med om att cirkus verkat ge upp eller ha tidsbrist. Samtidigt kan jag också förstå att man kan tappa lusten lite om alla har en som högst misstänkt, oavsett roll/sida
 
Röstlista DL5
11.45 Goda lyan röstar på cirkus
12.36 bollen__ röstar på cirkus
16.51 Heffaklumpen röstar på cirkus
19.10 cirkus röstar på bollen_

Är detta den korrekta röstlistan? Har @Niyama inte röstat?
 
UPPDATERING!
Så här på inspelningens sista dag var @cirkus liksom alla andra ledbrutna efter en hård vecka på logementet. Men nu väntade den ultimata utmaningen och den som verkligen skulle skilja agnarna från vetet. Det var nämligen dags för dans på lina. Med cirkustält och lina från ”Den vita stenen”. Heter man cirkus är man självklart en fullständig stjärna på lindans. Övriga deltagare såg helt skräckslagna ut när programledarna drog ner ridån och presenterade utmaningen. Cirkus erbjöd sig att börja. Hon såg en drös av poäng rulla in.

Det gick strålande. Så bra att cirkus efter dansen ryckte till sig den enhjuling som någon (tjänstvilligt) räckte henne och cyklade en sväng på linan. Jubel! Tills plötsligt…

2HT0.gif

(Ok – ni får föreställa er att rampen är en lina! Det finns gränser även för mina skills att hitta passande GIF:ar)

För cykeln var inte från ”Den vita stenen”, det var en vikcykel från Biltema som gått av på mitten och som någon måste slängt in i förrådet i vredesmod.

@cirkus var ulv

Grattis goda!

Sammanställning och rollista i nästa inlägg.
 
DELTAGARE OCH ROLLER

LenaH – ond spiontvilling
Niyama - bybo
Hedinn - självmordsbombarulv
Blacksmithfarm – svart får
Kilauea - röstfifflarulv
Elo - bybo
qitis - bybo
cirkus - ulv
Ceta – siar-sökare
bollen_ - den blinda
fio – god spiontvilling
Harrysen – den pryande siaren
Heffaklumpen - bybo
Lobelia - ängel


SAMMANFATTNING

DYGN 1

Blacksmithfarm (svart får) lynchas
Elo vinner över LenaH i duell och väljer sian
Vinnaren siar cirkus (=ulvarna får veta vinnarens identitet)
Siar-pryon siar Kilauea (=ulvarna får veta siarens identitet)
Ängeln skyddar Lobelia
Ulvarna käkar Lobelia

DYGN 2
Röstfifflaren röstar på Elo
Elo (bybo) lynchas
Hedinn vinner över qitis i duell och väljer käk
Vinnaren käkar qitis (bybo)
Siar-pryon siar cirkus (men dör i DL=får inget resultat)
Ängeln skyddar Lobelia
Ulvarna käkar Harrysen (siar-prao)

DYGN 3
Röstfifflaren röstar på bollen_
Kilauea (röstfifflarulv) lynchas
LenaH vinner över Heffaklumpen i duell och väljer självmordsbombning
Vinnaren bombar sig själv och Lobelia (ängel)
Den blinda lyssnar på ulvarna (”En ond har röstat på mig”)
Ulvarna käkar fio (god spiontvilling)

DYGN 4
Hedinn (självmordsbombarulv) lynchas
Niyama vinner över cirkus i duell och väljer att lyssna på ulvarna (
Den blinda och duellvinnaren lyssnar på ulvarna (”Jag har inte vunnit någon duell”)
Ulvarna käkar ceta (siar-sökare)

DYGN 5
cirkus (ulv) lynchas och goda vinner
 
Och @fio varför röstade du inte på LenaH? :cautious:
Alltså, jag kan svara åt @fio - dels hade vi väl inte riktigt tänkt på det och sen var det lite kul att spela tillsammans men ffa - vi siktade på kanske inte världsherravälde men... Iallafall lekherravälde och försökte få @Myrten att ge oss en egen sida så vi kunde vinna. :D Planen var att vi skulle ha ihjäl alla er andra och stå som herrar på täppan. :D

Det var bara det att jag inte kunde motstå att bomba @Lobelia :o och sabba allt. :o
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 281
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 631
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 820
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp