Bästa detox-preparatet

tott

Trådstartare
Skulle vilja rensa min kropp lite...

Vad har ni för erfarenheter av färdiga detox-preparat? Bra/dåliga?
 
Instämmer till fullo med @tanten!

Var ett ganska bra inslag i TV4's nyhetsmorgon för några veckor sedan där deras "husläkare" ganska rejält sågade det där med detox. Då gällde det att dricka juicer och råsafter i syfte att "detoxa" och han menade att även om det inte gör någon skada, och juicerna visst kan tillföra en del bra näringsämnen, vitaminer och mineraler, så finns det inga belägg för att det går att "rensa ut gifter" på det viset.
 
Skulle vilja rensa min kropp lite...

Vad har ni för erfarenheter av färdiga detox-preparat? Bra/dåliga?

Jag körde en 5-dagars detox med olika juicer och buljong. Jag tycker att det var en kul utmaning och för att bli av med mitt mjölk/glutensug.

Kan pm:a vilken det var om du vill veta? :)
 
Jag var också intresserad av detox förut, för hallå, det låter ju asbra!
Tills man ställer sig frågan vad är det man egentligen vill rensa ut? Kroppen tar ju hand om sig själv.

Att dricka mycket vatten, äta mer grönsaker och skära ner på socker är ju dock något man kan göra.
 
Rensa kroppen gör det inte, men eftersom man svälter sig så blir man mindre uppblåst, går ner i vikt, lugnare mage (hos en del förstoppning dock), och man blir ofta piggare när man inte äter massa socker å skit.
Det behöver man ju inga specialprodukter till, men det kan vara lättare om man har ett färdigt schema och produkter för att inte fuska, och vet hur mycket man bör dricka.
För att lura sötsuget kan det funka riktigt bra!
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 864
Senast: AbCdE
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
767
Senast: Fetaost
·
Mat Ja, vad är din comfort food? Det man äter när man är lite ruggig, behöver muntras upp, eller bara vill trösta sig och må bra. Mina...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 910
Trädgård & Växter Jag tänkte odla mer potatis i år och skulle vilja ha lite rekommendationer på sorter som är bra och välsmakande. En granne till mig...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 117
Senast: Mariax2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp