Bästa friluftskläderna

kolblakkur

Trådstartare
Är på jakt efter bra friluftskläder att ha på mina hundpromenader. Är främst på jakt efter byxor, hade velat ha en friluftsbyxa fast i typ leggings - finns det? Sedan tröjor och jacka. Tar tacksamt emot tips på butiker :)
 
Det blir vanligare och vanligare med friluftsbyx-leggings. Om du googlar på "leggings vandring" borde du få fram massor :)

Annars kan jag varmt rekommendera byxor som är helt i stretchig soft shell! Det är mjukt, skönt och tåligt. Och fortfarande lätt att få ner saker i fickorna.

Jag kör mest på kläder från Bergans när det gäller friluftsliv. Deras kläder har underbar passform för mig, kvaliteten är tokigt bra och de har betydligt bättre miljötänk i tillverkning osv än många andra. Annars gillar jag också Lundhags.
 
Ja, sök på vandringsleggings så hittar du.

Jag ska få köpa mig ett par nya friluftsbyxor i julklapp av min make och efter mycket velande kommit fram till att jag ska ha ett par från Astrid Wild, deras byxa Amelia med justerbar midja (har alltid problem med glapp i midjan pga breda höfter). De är svensktillverkade av tyg från Litauen och ser både sköna, praktiska och snygga ut så jag hoppas på en fullträff!
 
Ja, sök på vandringsleggings så hittar du.

Jag ska få köpa mig ett par nya friluftsbyxor i julklapp av min make och efter mycket velande kommit fram till att jag ska ha ett par från Astrid Wild, deras byxa Amelia med justerbar midja (har alltid problem med glapp i midjan pga breda höfter). De är svensktillverkade av tyg från Litauen och ser både sköna, praktiska och snygga ut så jag hoppas på en fullträff!
Är så besviken på att dom bara har hög midja på alla sina kläder. 🥹
 
Åh, för mig är det precis tvärtom, besviken på att det är så svårt att hitta friluftsbyxor med både hög midja och de andra egenskaper jag vill ha 🙃 Tänk att midjehöjdspreferensen är så avgörande!
Finns absolut nästan inga med låg midja, hög midja, eller ”normal”är typ dominerande just nu. 🥲 Tror jag bara stör mig extra mycket när Astrid gör massa reklam för att deras kläder passar typ alla kroppar och bara gör byxor med superhög midja. Dom skulle typ gå över mina bröst. 😅
 
Finns absolut nästan inga med låg midja, hög midja, eller ”normal”är typ dominerande just nu. 🥲 Tror jag bara stör mig extra mycket när Astrid gör massa reklam för att deras kläder passar typ alla kroppar och bara gör byxor med superhög midja. Dom skulle typ gå över mina bröst. 😅
Åh, fattar! Ja, så dumt. Skriv till dem vet jag, de kanske inte har tänkt på att ”alla kroppar” innefattar kroppar med kortare undertorso också och att det hade varit kanon med ett lågskuret alternativ?
 
Jag har ett par Fjällräven Abisko tights som jag är väldigt nöjd med. Mina är förstärkta både på knän och i rumpan men ser att den uppdaterade modellen bara verkar vara förstärkt på knäna. De är ofodrade så på vintern har jag långkalsonger under.

Det jag gillar med tights är att det är enkelt att ta på regnbyxor över vid behov eller ha långkalsonger under. Blir mer flexibelt än vanliga byxor.
 
Finns absolut nästan inga med låg midja, hög midja, eller ”normal”är typ dominerande just nu. 🥲 Tror jag bara stör mig extra mycket när Astrid gör massa reklam för att deras kläder passar typ alla kroppar och bara gör byxor med superhög midja. Dom skulle typ gå över mina bröst. 😅

Lundhags Makke är de enda som har tillräckligt låg midja för att vara bekväma på mig, har du provat dem?

Håller med om att det är idiotiskt att påstå att man har "passform för alla" om man inte har flera olika alternativ på midjehöjd för det verkar vara viktigt för många och det är så små skillnader mellan vad som är bra och inte.
 
Jag har ett par Fjällräven Abisko tights som jag är väldigt nöjd med. Mina är förstärkta både på knän och i rumpan men ser att den uppdaterade modellen bara verkar vara förstärkt på knäna. De är ofodrade så på vintern har jag långkalsonger under.

Det jag gillar med tights är att det är enkelt att ta på regnbyxor över vid behov eller ha långkalsonger under. Blir mer flexibelt än vanliga byxor.
De var väldigt fina. Är de hållbara? Tänker att det är trots allt en del pengar för ett par tights men vet ju att Fjällräven vanligtvis har bra kvalitet.
 
De var väldigt fina. Är de hållbara? Tänker att det är trots allt en del pengar för ett par tights men vet ju att Fjällräven vanligtvis har bra kvalitet.
Ja, det tycker jag. Jag har använt dem en hel del, både på promenader i stan och i skogen. De är lite kraftigare i tyget, mer så att de "står själv" än t ex löpartights. De har också bra fickor på benen där man kan lägga telefonen. Jag skulle uppskatta att jag har tvättat dem kanske 15 gånger och de har hållt färgen bra. Jag kör på 40 grader, utan sköljmedel och hänger att torka på badrummets handdukstork.
 
Finns absolut nästan inga med låg midja, hög midja, eller ”normal”är typ dominerande just nu. 🥲 Tror jag bara stör mig extra mycket när Astrid gör massa reklam för att deras kläder passar typ alla kroppar och bara gör byxor med superhög midja. Dom skulle typ gå över mina bröst. 😅

Det som stör mig framför allt med Astrid är att det inte ens är funktionella friluftskläder. :cautious: Mer "hippa-morsan-i-lekparken"-outfit.
 
Jag har köpt utmärkta billiga vandrings-byxor från Ullared men midja åt det lägre hållet. Har de när jag jobbar i stallet och röjer i skogen.

Angående Astrid Wilds kläder har jag kollat på deras tjockare ull fleece tröjor. Är det nån som har dem? Har snöat in på ull 😅
 
Jag har köpt utmärkta billiga vandrings-byxor från Ullared men midja åt det lägre hållet. Har de när jag jobbar i stallet och röjer i skogen.

Angående Astrid Wilds kläder har jag kollat på deras tjockare ull fleece tröjor. Är det nån som har dem? Har snöat in på ull 😅
De är ljuvliga. Köpte dock när de reade ut den gamla modellen (som inte har dragkedja på fickorna), för de är ju lite pricy. Men som sagt, LJUVLIGA. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 525
Senast: Ullmerkott
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 500
Senast: vilde
·
Kläder & Bli fin Min farmor begravs nästa fredag. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Min ena farbror har bestämt att det ska vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 008
Senast: bumpo
·
Hemmet Har en källarförråd som inte är för rolig. Dörren i sig är ok men entrén ned är verkligen allt annat än ok. Trappen fick sig nog en...
Svar
14
· Visningar
984
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp