Bästa lösgodissorten

En sorts lakrits som heter "nostalgi" (om jag minns rätt) som påminner om holländska lakristfigurer (som finns i burk, de söta). Finns vad jag vet bara i en godisaffär på Slöjdgatan i Stockholm som f ö är en av de bästa på lösgodis. De har så många sorter att min favoritsort inte alltid finns framme, men de vet vilken man menar även om man inte kommer ihåg exakt vad den heter. :)
hittade en bild (och grossisten)!
Nostalgi_lakrits.jpg
 
Alltså. Allt. Utom viol :p

Ska vara en bra blandning av både sött, salt, choklad och lite surt. Gärna med olika konsistenser också. Älskar att testa nya sorter!

Så vilka sorter som hamnar i påsen är beroende på om jag lyxhandlar i en ren godisbutik (då vet man aldrig vad jag kommer ut med) eller om jag köper i mataffären. I sistnämnda blir det ofta lysmelk, djungelvrål, gröna grodor, salta s, sura s (orange och röd), hallonsalta ferraribilar, punchpraliner och en och annan napp. Och något som smakar cola.
 
Nötcreme med jordnötter och chokladgojs i, det är nog vinnaren :love: Annars köper jag alltid massor med lakrits, ferrari-bilar och sockerbitar. Saknar dock de där skumbjörnarna som var övertäckta med choklad, hittar aldrig dem nuförtiden och de var suveränt goda!
 
Jag gillar nästan all choklad och surt godis. Inte mjuka eller jätteslemmiga saker, och definitivt inte lakrits!

Men mest gillar jag naturgodis! Jag är fortfarande så besviken på Coop för att de bytte ut sitt naturgodissortiment och därmed tog bort de mjölkchokladsöverdragna ingefärsbitarna. Jag kunde köpa en hel påse med nästan bara sådana. Obligatoriskt biogodis! :(
 
Kexchoklad i de fall det finns :p Annars vill jag gärna ha amerikanska pastiller (heter de så? De där extra stora smartiesarna) och lysmelk i samma tugga. Extra gott om det hamnat lite salt från djungelvrål på chokladen :up:
 
Ferraribilar med violsmak
Filidutter
Hårda violploppar, finns bara mjukt och slemmigt violgodis numera
(Halvknapp)
Violfiskar!! :love::love::love:
Finns ingenstans annat än på en Icabutik i Bräcke (...) och i 2 kg:s lådor på klippkungen.
Någon som bor i Bräcke, eller någon annanstans där det finns violfiskar kanske vill köpa och skicka till mig? :d :d
 

Liknande trådar

Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 732
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 105
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 273
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 100
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp