Bästa överraskningen?

Den bästa överraskning jag har fått var när min kära make, helt på eget bevåg och utan att vi ens pratat om det, hade bokat biljetter till Scandinavium åt mig och hotellrum i närheten, där han och barnen skulle befinna sig medan jag roade mig på hästtävlingarna.
Det gjorde mig nästan tårögd! Tyvärr kunde vi inte utnyttja det, eftersom båda stona som skulle fölat 2 veckor före envisades med att gå över tiden så vi inte kunde åka hemifrån. Men tanken... :love:

Jag är nog som @Monstermom - gillar INTE överraskningar.
När jag fyllde 40 så anordnades en överaskningsfest och de flesta tyckte det var skitkul att överraska mig. Jag HATADE varje sekund av att ha blivit lurad. Jag försökte verkligen hålla god min men inombords mådde jag inte bra. Det värsta var just att jag insåg hur lätt min omgivning kunde lura mig. Det var verkligen vidrigt. Jag mår fortfarande kass bara jag tänker på det. Fest är skitkul, men att bli lurad stinker.

Jag har själv överraskat någon med en extremt fin present - det kändes så otroligt bra och gör fortfarande. Det tog några dagar nästan innan personen verkligen fattat vad som hände.
Det där med överraskningsfest, det hade inte jag heller uppskattat. Detta är så djupt rotat hos mig att jag inte talade om för någon när vi skulle gifta oss. Och inte heller efteråt. Vi hade inte ens ett bröllopsfoto i tidningen. Allt detta pga en "opålitlig" kompis som hade kunnat hitta på precis vad som helst för att göra en i hennes tycke "kul möhippa/brudhippa".
Det satte sina spår. Så nästa jämna födelsedag bjöd jag typ alla jag känner och hade världens bästa fest! :laugh::laugh:
Ja, din fest var trevlig!
Men erkänn att du ändå blev en aning överraskad över den lilla presenten... ;) :D
 
I Göteborg finns det spelsällskap där det spelas allt från schack till Uno till tp och allt därimellan typ. Kanske finns det något liknande hos er som ni kan gå iväg på båda två och kolla läget ihop?
 
I Göteborg finns det spelsällskap där det spelas allt från schack till Uno till tp och allt därimellan typ. Kanske finns det något liknande hos er som ni kan gå iväg på båda två och kolla läget ihop?
Ingen aning men får googla!
Min googlelista är lång :D.

Tack för tipset! :)
 
Ja, verkligen! Jättetack för tipset!

Angående observatorium så kika på Observatoriet (väldigt fantasifull namn) vid Odenplan. De har stjärnkikarkvällar där man får en guidad tur och får kika på stjärnorna genom deras kikare. Var där en kväll då det tyvärr var mulet (fick titta på en uppochner vänd IKEA-skylt istället) och har för mig att det var typ gratis :)
 
Jag är inte så förtjust i överraskningar, det blir så ofta bara upphaussat och fel. Jag gillar att ha kontroll och om någon ska överraska mig så kommer jag att våndas över att personen i fråga ska lägga massa energi och pengar på något som jag egentligen inte är så intresserad av. Sen står hen där med förväntansfulla ögon medan jag känner mig som en skurk som visserligen är översvallande tacksam men ändå lite trött och ledsen över att hen inte känner mig riktigt och över att det hade blivit så mycket bättre om överraskningen inte varit det viktiga utan att hen försökt luska lite. Jag får ångest bara av att tänka på det.

Jag fick inget av min man igår, det enda han gjorde var att posta den här bilden på min facebooksida. :love:

a67100e_700b_v1.jpg
 
Angående observatorium så kika på Observatoriet (väldigt fantasifull namn) vid Odenplan. De har stjärnkikarkvällar där man får en guidad tur och får kika på stjärnorna genom deras kikare. Var där en kväll då det tyvärr var mulet (fick titta på en uppochner vänd IKEA-skylt istället) och har för mig att det var typ gratis :)
De har stängt sorgligt nog :(.
 
@Dentaku Ja, alltså för Alla hjärtans gör vi aldrig nåt och överraskningen har ingenting att göra med det. Jag vill göra nåt kul för honom, nåt han blir glad för, eftersom han är bäst. Inget mer än så.

Jag har förstått att det finns en del som inte gillar överraskningar och där måste ju personerna omkring en känna en så pass att de vet vad som uppskattas och inte. I det här fallet vet jag till 100% att det skulle uppskattas :).
 
@Dentaku Ja, alltså för Alla hjärtans gör vi aldrig nåt och överraskningen har ingenting att göra med det. Jag vill göra nåt kul för honom, nåt han blir glad för, eftersom han är bäst. Inget mer än så.

Jag har förstått att det finns en del som inte gillar överraskningar och där måste ju personerna omkring en känna en så pass att de vet vad som uppskattas och inte. I det här fallet vet jag till 100% att det skulle uppskattas :).

Det tror jag absolut!

Jag tänkte precis skriva ett inlägg om att du lyckligtvis inte är tillsammans med mig och att jag är övertygad om att din överraskning blir uppskattad, jag tror att jag är ett undantag. Objektivt tycker jag att det verkar jättemysigt med överraskningar det är bara min hjärna som inte riktigt kan hantera dem.
 
Objektivt tycker jag att det verkar jättemysigt med överraskningar det är bara min hjärna som inte riktigt kan hantera dem.
Mm men jag förstår! Jag kan helt och hållet förstå varför man inte gillar överraskningar, jag avskyr till exempel att öppna paket framför folk, blir svettig bara av tanken på det.
 
Om han nu har anammat det svenska. När ska överraskningen äga rum. Är det vinter på riktigt - med snö - där du bor?

Jag tänker någon sorts vinterhappening. Gillar han vintersport, eller är det bara schack som gäller?

Jag kom att tänka på det därför att jag frös som fan i stallet idag och när jag kom hem stod partner och lagade indisk middag när jag hade trott att han var upptagen på annat håll! Jag är fortfarande helt euforisk.

Det är nästan mysigt att vara ute i kylan - i alla fall efteråt när man får duscha varmt och äta god mat. Och det känns väldigt svenskt, tycker jag. Kylan och sedan återhämtningen från kylan. Om man förmår uppskatta snölandskapet, är det ju ännu bättre. (Kanske kan du köpa hem färdig mat om du inte vill laga. Lite dyrare/finare/mer omsorgsfullt utvald mat än vanligt kan ju vara lite trevligt.
 
@Petruska Mars hade jag tänkt mig. Och jag gillar hur du tänker och fattar vad du menar! Får klura lite. Finns det snö vore längdskidor guld - det har han aldrig provat. Jättebra idé! Man kan ju köra på lite skidande, varm choklad och smörgåsar och så en riktigt god middag när man kommer hem.
 
I och med att du har en månad på dig så tycker jag att du ska antingen lära dig spela schack eller ta några privatlektioner i att klättra(om han redan kan det alltså?). Så himla gölligt ju, att ta sig tiden att lära sig den andres intresse lite lagom. Då kan du ju planera in en dejt, låtsas som att du är en total noob tills ni är vid klätterväggen/har lagt upp schackbrädet och då så BAM (!) kan du showa loss och partnern blir förvånad/överraskad och förhoppningsvis glad. :bump:
 
Vilken bra tråd, min sambo fyller snart 30 och jag känner mig helt clueless så kommer kanske sno något tips härifrån :D

I höstas överraskade min sambo mig med en liten weekendresa ut på landsbygden. Han hade hyrt en liten mysig stuga och gjort research om vad vi kunde göra i området. Det blev lite lagom mängd överraskning och jag kunde vara med och bestämma vad vi skulle hitta på, och det behöver inte bli så dyrt.

Är du sugen på utomhusaktiviteter så är det rätt populärt bland mina vänner som har flyttat till Sverige med bastu och isvaksdopp. Men det kanske är för sent för det i mars?
 
Det finns ju några sidor på nätet där man kan boka olika upplevelser, kan det vara något? Finns allt från chokladsmakning till ubåtdyk.

Min bästa överraskningspresent ever var när jag fick en kattunge i julklapp när jag var 6 år.

Det viktigaste är att presenten visar att givaren verkligen tänkt över vad du vill ha och vad du skulle bli jätteglad över. Gärna en sak eller upplevelse du inte ens tänkt på att du önskade dig men som när du får den är helt perfekt. Då spelar det ingen roll om den kostade 400 eller 4000.
 
Apropå by: den jäkeln skickade mig en länk med de "tio vackraste byarna i Spanien" och bad mig välja den finaste. Tada, han överraskar mig med en weekend till den byn som jag valt, där vi ska hyra litet hus och bara spatsera omkring. Typ världens bästa överraskning.


Amen lägg av.

(don't mind my snyftande and brölande)

Mvh,
Ensam och uppenbarligen EMOTIONELL i Las Vegas (gråtsmileyn är så ful så kan faktiskt inte använda mig av den BUT YOU GET THE POINT)
 
Min bästa överraskning var förra året när jag var i Schweiz och bodde på min bästa väns hotell. Han sa åt mig att gå ner till lobbyn och fråga efter honom, vilket jag gjorde och möttes av "Mr S is not here, but there is a car outside waiting for you". Och så följde receptionisten med mig ut till gatan där en fin bil stod och väntade på mig, öppnade dörren åt mig och sa "I hope you'll have a lovely evening Miss H".
ALLTSÅ DET VAR VERKLIGEN THE PRETTY WOMAN MOMENT OF MY LIFE!!

Sen så körde bilen iväg, läääänge, och helt plötsligt så lämnar vi stan och kör på en massa småvägar och uppför Alperna (här hinner jag bli rädd att mitt livs Pretty Woman moment ska bli ett Carrie moment istället, att jag ska bli dumpad i en skog ute ingenstans och att det bara är a cruel joke). Men så stannar bilen till slut och vi är vid ett slott, och chauffören följer med mig in där det står en kvinna och väntar på mig, hälsar mig välkommen och ber mig att följa med henne (alltså jag lovar jag var verkligen Julia Roberts). Och så går vi in i en alldeles fantastisk sal, och där sitter världens vackraste vän i smoking med en flaska champagne och en FANTASTISK utsikt över staden som äger hela mitt hjärta.

Alltså det var verkligen det finaste någonsin någon har gjort för mig, kände mig så himla älskad, bortskämd och ååh börjar typ att grina bara jag tänker på det.
Och efteråt åkte vi ner till stan, dansade på bögklubb till tidig morgon och drack alldeles för många shots :up:
 
Han är inte alls sporttypen och han dansar aldrig offentligt, bara med mig i köket på mornarna :D. Han gillar förvisso basket. Däremot är ju schack hans grej (ja, han ÄR så nördig som jag får honom att låta). För honom skulle det garanterat räcka om jag köpte ett fint schackspel, planerade en middag och sa "Hej! Idag ska vi äta gott och sen vi dricka vin och du kan få lära mig spela schack". Tål att tänkas på!
Är du nördig kring några spel? Det ska finnas ett ställe i Stockholm där man betalar en slant för att gå ner i en källare och spela turneringar i massa olika spel. Jag kan fråga min nördiga partner var det ligger och om det finns en hemsida eller så. Han var där någon gång när jag och barnen var iväg.
 
Vad har ni fått för fantastiska överraskningar från en loved one? Behöver inte vara partner, utan kan vara en god vän, en familjemedlem eller vad som helst.

Jag vill överraska min kille med nåt och har typ en månad att klura ut nåt. Problemet är att min fantasi är :down:.

Krav: Inte dyrt. Kan alltså inte vara hans fantastiska drömresa han alltid velat göra.

Inspiration por favor!

Överraskningen jag ska berätta om är kanske lite för stor för just TS men kanske ger det någon annan en idé.
När jag fyllde 40 sa jag till min man att jag ville INTE ha fest. Allt jag ville var att han och våra 3 barn skulle åka till fjälls och åka skidor en helg, äta gott och bara vara. Min man är extrem på att fixa fester och överraskningar till folk men jag sa åt honom på skarpen. Jag VILLE verkligen inte.
Helgen kom, jag hade fått order om att packa skidkläder och jag var sååå nöjd, dock fick jag inte veta var vi skulle. Barnen var taggade men jag reflekterade inte så mycket över det, jag vet ju att de älskar att åka skidor.

Vi anländer till Sälen, till den största stuga jag sett, 3 våningar och typ 20 sängplatser. Min man är även känd för att gå "all in" I allt han gör. Han ursäktade sig och sa att detta var det enda som var ledigt den helgen, jag förfasades över att vi skulle tvingas städa hela huset innan avfärden på söndagen.

Vi började packa upp och plötsligt ringer det på dörren. Där står min bästa vän med sina 2 döttrar! Sen fortsatte det hela eftermiddagen med folk som plingade på dörren, som åkt bakom oss I ca 7-8 timmar, laddade för skidåkning och stugmys. Han hade valt de av mina vänner jag tycker ALLRA mest om, så himla fint! En gammal jobbarkompis som inte ens åker skidor åkte dit med sin man, en annan, barndomsvän sedan 30 år, packade in sina 2 hyperaktiva barn och körde 8 timmar!! Långt in på natten dag 1, ramlade det in folk, jag bara grinade varje gång det ringde på dörren.

Alla hade förberett ALLT I minsta deltalj, de hade med sig mat, gjort upp om mat-schema, lekar, tävlingar, you name it! När vi inte åkte skidor satt jag I soffan med ett glas vin och bara umgicks, det var heeeelt fantastiskt!!

Det var de bästa 4 dagarna på mycket länge, vi hade en fantastisk skidhelg med ca 25 pers, 6 barn, toppenväder, god mat, mycket skratt och härlig skidåkning. Jag insåg att min man känner mig bättre än jag trodde. Jag ville inte ha fest men jag ville VARA med de jag tycker om. :love::love::love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 638
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 117
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp