Bästa överraskningen?

@Petruska Mars hade jag tänkt mig. Och jag gillar hur du tänker och fattar vad du menar! Får klura lite. Finns det snö vore längdskidor guld - det har han aldrig provat. Jättebra idé! Man kan ju köra på lite skidande, varm choklad och smörgåsar och så en riktigt god middag när man kommer hem.

Det går ju att åka långfärdsskridskor också (beroende på isarna då). I Falun finns det en slinga de plogar på Runn. Då kan ni ju besöka några hembygdsgårdar, hantverksföreningar samt Isala lada där Gustav Vasa gömde sig för dansken för att få lite knätofs också :D Det går ju att åka skidor på Lugnet också.
 
Den bästa överraskningen jag fått av :heart är svår att upprepa. Jag skulle ha auktion på en massa grejor från hemmet sommaren efter pappa gått bort. Jag hade gått igenom det mesta själv, grinandes för det var mycket minnen. På kvällen innan pratar jag med honom och plötsligt kommer han uppför trappen med telefonen i handen. Jag börjar nästan grina nu när jag skriver det för det var så mycket värt det för mig att inte behöva ta mig igenom auktionen ensam. Ingen har gjort något liknande för mig någonsin.

Apropå by: den jäkeln skickade mig en länk med de "tio vackraste byarna i Spanien" och bad mig välja den finaste. Tada, han överraskar mig med en weekend till den byn som jag valt, där vi ska hyra litet hus och bara spatsera omkring. Typ världens bästa överraskning.

Det är sådana här inlägg jag vill komma ihåg nästa gång jag läser ett Han förstår inte att jag mår skitdåligt över det här, vi kommunicerar inte så bra och han är inte så bra på att uttrycka sina känslor men han har blivit bättre under tiden vi varit ihop, det har han-inlägg.

Något mindre, men bara något, OT: hatar överraskningar, att tappa kontrollen och stå i centrum. Avsagt mig alla former av firanden/avtackningar av mig på jobbet. När jag var yngre hade jag en överenskommelse med mig själv att säga upp bekantskapen med vänner som ordnade en möhippa åt mig. Som tur var blev det aldrig aktuellt.

Niffe vilka jättebra förslag du fått! Och jag tycker även att ditt eget med att köpa ett fint schackspel och bjuda på god middag är jättebra. Du borde ha tillgång till nån finare delikatess-take away? (Enda minuset är att schack är så bedövande tråkigt ... ;))
 
Ja, såna är ju GULD!

"Problemet" med min kille är att han är fullkomligt ointresserad av saker, så "presenter" är alltid helt omöjligt. Han vill mest umgås, göra saker tillsammans och sånt. Så, om jag utgår ifrån det och kopplar ihop med det du säger - vad har han nämnt att han vill göra? Jo, han vill gå en klättringskurs. Så eh signa upp honom och mig (höjdrädd och jävlig) på en klättringskurs kanske? Det kanske vore nåt! [enda problemet: är livrädd för att klättra!]

Klättring är jättekul. Jag är höjdrädd men räddades av vetskapen att jag sitter fast. Ta dt, tycker jag. Eller takvandring i Stockholm, det är också häftigt!
 
Jisses amalia vad mycket att svara på :D
I och med att du har en månad på dig så tycker jag att du ska antingen lära dig spela schack eller ta några privatlektioner i att klättra(om han redan kan det alltså?).
Bra idé men nog inte vår grej tror jag. Min tanke är mer att vi gör det ihop, det blir trevligare så.

Är du sugen på utomhusaktiviteter så är det rätt populärt bland mina vänner som har flyttat till Sverige med bastu och isvaksdopp. Men det kanske är för sent för det i mars?
Åh, han skulle dö. Seriöst. Han badar knappt i Madrid på sommaren när det är över 40 grader och en gång har han badat i Sverige (20 grader varmt i luften) och då fick han typ köldchock. Så inte hans grej, alls!

Är du nördig kring några spel?
Nä, inte alls. Kan tänka mig att lära mig schack så vi kan spela tillsammans (och så att jag kan säga "schack? ja, jag uppskattar ett parti nån gång ibland :cool:".

Det går ju att åka långfärdsskridskor också (beroende på isarna då). I Falun finns det en slinga de plogar på Runn. Då kan ni ju besöka några hembygdsgårdar, hantverksföreningar samt Isala lada där Gustav Vasa gömde sig för dansken för att få lite knätofs också :D Det går ju att åka skidor på Lugnet också.
Mm, Falun ska vi till oavsett eftersom jag har mormor och släkt där. Men - jag tror för den här överraskningen så vill jag att det ska vara nåt vi gör här i Stockholm faktiskt.

Det är sådana här inlägg jag vill komma ihåg nästa gång jag läser ett Han förstår inte att jag mår skitdåligt över det här, vi kommunicerar inte så bra och han är inte så bra på att uttrycka sina känslor men han har blivit bättre under tiden vi varit ihop, det har han-inlägg.
:up:

Klättring är jättekul. Jag är höjdrädd men räddades av vetskapen att jag sitter fast. Ta dt, tycker jag. Eller takvandring i Stockholm, det är också häftigt!
Ah, men då kanske det faktiskt är ett alternativ? Alltså han skulle älska det, om det är nåt han vill göra så är det att klättra. Takvandring låter livsfarligt?!
 
Jisses amalia vad mycket att svara på :D

Bra idé men nog inte vår grej tror jag. Min tanke är mer att vi gör det ihop, det blir trevligare så.


Åh, han skulle dö. Seriöst. Han badar knappt i Madrid på sommaren när det är över 40 grader och en gång har han badat i Sverige (20 grader varmt i luften) och då fick han typ köldchock. Så inte hans grej, alls!


Nä, inte alls. Kan tänka mig att lära mig schack så vi kan spela tillsammans (och så att jag kan säga "schack? ja, jag uppskattar ett parti nån gång ibland :cool:".


Mm, Falun ska vi till oavsett eftersom jag har mormor och släkt där. Men - jag tror för den här överraskningen så vill jag att det ska vara nåt vi gör här i Stockholm faktiskt.


:up:


Ah, men då kanske det faktiskt är ett alternativ? Alltså han skulle älska det, om det är nåt han vill göra så är det att klättra. Takvandring låter livsfarligt?!
Prova på klättring stockholm ger många träffar på google. Låter väl skitbra?
 
Haha NEVER. Alltså det händer inte! Jag får ont i magen varenda gång jag åker förbi där och tänker att det finns människor som frivilligt sätter sig i den där bollen. Vill åka och rädda dem men gör inte det pga höjdskräck.
Jag är likadan!! Får ångest när ungen klättrar på en stege liksom :D Vet du att man till och med kan övernatta i den där bollen?! :eek:
 
@niphredil: Aha, hojta gärna till när du är här uppe. Det finns alltid fika i Svärdsjö (plus att kommer din släkt härifrån så känner säkert din mormor till Keken, dvs min far ;)).

Jag kan också peka ut vägen till Isala lada för en överdos av svensk historia :D
 
Jisses amalia vad mycket att svara på :D

Bra idé men nog inte vår grej tror jag. Min tanke är mer att vi gör det ihop, det blir trevligare så.


Åh, han skulle dö. Seriöst. Han badar knappt i Madrid på sommaren när det är över 40 grader och en gång har han badat i Sverige (20 grader varmt i luften) och då fick han typ köldchock. Så inte hans grej, alls!


Nä, inte alls. Kan tänka mig att lära mig schack så vi kan spela tillsammans (och så att jag kan säga "schack? ja, jag uppskattar ett parti nån gång ibland :cool:".


Mm, Falun ska vi till oavsett eftersom jag har mormor och släkt där. Men - jag tror för den här överraskningen så vill jag att det ska vara nåt vi gör här i Stockholm faktiskt.


:up:


Ah, men då kanske det faktiskt är ett alternativ? Alltså han skulle älska det, om det är nåt han vill göra så är det att klättra. Takvandring låter livsfarligt?!

Man sitter fast även på takvandring och Stockholm är så fantastiskt vackert att se ur det perspektivet.
 
Prova på klättring stockholm ger många träffar på google. Låter väl skitbra?
Ja, jag tror att det blir det faktiskt! Jag tänkte googla rätt på nåt bra ställe och ordna en prova på-grej åt oss där och gillar han det så kan han ju börja klättra där varje vecka. Grym idé faktiskt, så tack Buke! :)

Vet du att man till och med kan övernatta i den där bollen?! :eek:
NÄ FY FAN! :eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
@athena_arabians Absolut! Jag och mamma susar upp med jämna mellanrum för att ta hand om mormor och hälsa på släkten.

@Hyacinth Hmm ja, jag får googla. Men jag är skeptisk. Mer skeptisk till takvandring än klättring.
 
Niffe vilka jättebra förslag du fått! Och jag tycker även att ditt eget med att köpa ett fint schackspel och bjuda på god middag är jättebra. Du borde ha tillgång till nån finare delikatess-take away? (Enda minuset är att schack är så bedövande tråkigt ... ;))
Åh, såg inte det här. Ja, jag har fått SÅ grymma förslag! Tänker mig att jag ska kombinera på nåt trevligt vis, typ överraska med en god middag (ja, köpt, så stackarn slipper bli plågad av min matlagning) när jag berättar att vi kan klättra. Typ så.

Alltså när vi har spelat schack hittills har jag tyckt att det är rätt kul. Men jag är ju SÅ obegåvad på sånt.
 
Ja, såna är ju GULD!

"Problemet" med min kille är att han är fullkomligt ointresserad av saker, så "presenter" är alltid helt omöjligt. Han vill mest umgås, göra saker tillsammans och sånt. Så, om jag utgår ifrån det och kopplar ihop med det du säger - vad har han nämnt att han vill göra? Jo, han vill gå en klättringskurs. Så eh signa upp honom och mig (höjdrädd och jävlig) på en klättringskurs kanske? Det kanske vore nåt! [enda problemet: är livrädd för att klättra!]

Jag tycker att idén med klättringen verkar ypperlig (om vi för ett ögonblick bortser från att du här höjdrädd)! Känner du att det är för övermäktigt att boka in er på en grundkurs så kan du ju boka ett prova-på-tillfälle. Det kostar ju inte så mycket och då är det ju inte hela världen om du inte vågar klättra så mycket. :) Blir han sugen på mer så kan ju han boka in sig på en grundkurs, eller så sparar du det som en ny överraskningspresent.

Klätterverket ska vara riktigt bra. Man kan boka in privat prova-på-tid med instruktör.
 
När min kompis var deppig för att typ ingen kom ihåg hans födelsedag plockade jag ihop en "må bra"-korg. Köpte hans favoritgodis, tidningar, dryck och nån film. Sen dök jag upp hemma hos honom med sakerna.

Jag tycker det är fint när någon gör något som visar att de känner MIG. Som när jag får en ask nerd godis. Eller en kylskåpsmagnet som bara är så jag. Spelar ingen roll om grejen kostade 5 kr, huvudsaken är att det är jag.
 
Känner du att det är för övermäktigt att boka in er på en grundkurs så kan du ju boka ett prova-på-tillfälle. Det kostar ju inte så mycket och då är det ju inte hela världen om du inte vågar klättra så mycket. :) Blir han sugen på mer så kan ju han boka in sig på en grundkurs, eller så sparar du det som en ny överraskningspresent.
Precis så har jag tänkt göra :).
 
Apropå matlagning, vad säger du om att laga mat med en kock? Har läst att det finns både så man åker någonstans eller att kocken kommer hem till en. Man lagar trerätters tillsammans med kocken.
Vinprovning? Chokladprovning? Eller annat åt samma håll?

*Åka luftballong i Stockholm om du inte är FÖR höjdrädd.

*Upplevelsehelg typ åka på deckarafton (övernattning, mat och ett mysterium, t ex
http://booking.countrysidehotels.se...tails/slottsmord-i-maten?propertyId=ptg-17209

Det finns ju gott om andra teman att välja på om man inte vill ha mord till maten...
 
Apropå matlagning, vad säger du om att laga mat med en kock? Har läst att det finns både så man åker någonstans eller att kocken kommer hem till en. Man lagar trerätters tillsammans med kocken.
Intressant helt klart! Vi har pratat om att gå en matlagningskurs ihop men det har inte hunnits med. Jag får googla!

Vinprovning? Chokladprovning? Eller annat åt samma håll?
Vin går bort men kanske choklad? Samma där, får googla och se om det finns nåt intressant :).

*Åka luftballong i Stockholm om du inte är FÖR höjdrädd.
Jag är utan tvekan på tok för höjdrädd för det. Kan typ inte föreställa mig nåt hemskare :D.

*Upplevelsehelg typ åka på deckarafton (övernattning, mat och ett mysterium, t ex
Åh, nåt sånt skulle JAG älska. Han är nog för introvert för det tror jag?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 637
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 117
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 320
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp