Bäva måtte Vällinge

Är det inte bättre att, typ, Malmö tar dem? De har ju redan vanan inne liksom? :idea:

Äh Vellinge kan säkert hyra in lite kompetens. Med tank på hur fördelningen varit tididare bör de vara beredda på att ta emot 50.000 mellan tummen och pekfingret

om vi räknar på alla år när Vellinge inte tagit emot...
 
Och vem ska betala för den typen av exklusivt innerstadsboende?
Det är helt uppåt väggarna.
Låt de lägenheterna gå till dem som jobbar i stan istället...
 
Vellinge har en hyfsat stor aktiv grupp för flyktingar.
På tiden att de går från snack till verkstad!
 
Ja, alla skolgårdar i stan ska tydligen beläggas med baracker. Stockholm förvandlas sakta men säkert till en kåkstad åtminstone utseendemässigt. representativt och bra.
 
Vi ska få två tillfälliga boenden precis där jag bor, ett centralt och välmående område i Göteborg. Jag tycker att det är jättebra att sprida ut boenden i alla olika stadsdelar, och framförallt att de stadsdelar som är lite rikare får hjälpa till att integrera de nya invånarna. Det gynnar ju alla att de kommer in snabbare i samhället.
 
Södra Latin är gymnasium och norra är ingen skola längre men har gott om plats så blir väl en förtätning. Med tanke på stadsmiljön och biltrafiken hade boende inte oroat mig om jag hade barn i de skolorna.
 
Hur funkar det med de kommuner som redan tar emot det dubbla antalet mot vad dom nu tilldelats. Ska dom slänga ut folk? Annan fråga, är det dom som får/har PUT eller helt nyanlända familjer eller ensamkommande eller totalt?
 

Liknande trådar

Fordon Letar ny bil. Minst lika svårt som att byta telefon. Finns två miljarder olika varianter att välja på och jag har ingen aning om vad jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 973
Senast: cewe
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 830
Foder & Strö Halloj, Här finns så många med mycket erfarenheter o kloka idéer så jag slänger ut frågan😊. Har letat efter hösegel till vår lastbil av...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Vad har ni för mått på bilbur till era staffar? Har ni kört valp i bur direkt, eller börjat med sele inuti bilen?
Svar
9
· Visningar
537
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp