Bilfärger utbruten från - Störiga saker vi stör oss på, del 29

Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
Visa bifogad fil 127502
Vi har en i den färgen. Superpraktisk färg.
 
Åh, apropå rosa. När jag skulle välja en ny företagsbil frågade jag vår vice vd om jag inte kunde få en rosa Corvette. Hans svar var att jag med våran bilbudget skulle vara glad om jag i så fall hade råd med ett hjul, en ratt och ett avgassystem 😂

Det blev ingen rosa Corvette 😂
Men du menar förresten att Corvette nytillverkas i rosa eftersom det kunde varit ett alternativ om budgeten hade varit väldigt mycket större :confused:
Hmmm :idea:
Faaast jag gillar nog Viper bättre men den ska vara röd :D
 
Jag säger ljusblå metallic (tänk golfarna från 80-90talet). Bästa färgen någonsin, syntes aldrig att den var smutsig😍
Jag när jag skulle sälja min sådana golf 🤣
IMG_5960.jpeg
 
Den har gått över 25 000 mil och många slitdelar behöver bytas, den är helt slut 😢

Vi har hängt ihop i över åtta år och över 20 000 mil och den har verkligen tjänat mig väl. Älskar den!
Jag ska besikta stora bilen på måndag återstår att se om jag behöver byta bil också :nailbiting:
 
Jag har funderat mkt på varför bilar ofta har så tråkiga färger. Min röda är typ dom som sticker ut mest på parkeringar
Annars är det mörka bilar och vitt/grått.

Det är typ samma som när man ska köpa ytterkläder för vintern...
 
Färg spelar ju absolut ingen roll för andra än en själv ... tills man ska sälja den. En illgrön bil som ser supercool ut idag, ser förmodligen inte lika cool och fin ut om 10 år. Eller ens 5. Dessutom åldras färger lite olika - röd t.ex. blir ofta matt och trist i färgen efter många år på ett sätt som inte märks lika väl på en vit.

Jag hade inte valt en kul modefärg på en ny bil, om jag köpt ny idag. Snarare en neutral. MEN VILL jag absolut ha en neonorange så hade jag köpt, om värdet på den som begagnad inte spelat nån roll i min ekonomi.

Jag som inte gillar orange ar oresonligt fortjust i de nya orange bilarna, den gamla "televerks oranga" gillar jag dock inte. Men den matt oranga de har nu ar jatte fin, aven om jag inte kommer att kopa en.

Åh, apropå rosa. När jag skulle välja en ny företagsbil frågade jag vår vice vd om jag inte kunde få en rosa Corvette. Hans svar var att jag med våran bilbudget skulle vara glad om jag i så fall hade råd med ett hjul, en ratt och ett avgassystem 😂

Det blev ingen rosa Corvette 😂

Nar vi bodde i Saudi var det en princessa som lat mala om sin Rolls Roys rosa ... Hon gav order till nagon som jobbade for henne att fixa det. Personen i fraga skickade uppdraget vidare och Rollsen malades med vaggfarg och roller till en gris skar farg. 😶 Lat oss bara saga att den sag mycket ... annorlunda ut. :rofl:

Jag kunde välja mellan vit, svart och röd. Rött är inte min färg alls, svart ser konstant dammig och skitig ut så det blev en vit 😁
Är väldigt nöjd med det valet, trots att jag kör en del på grusväg ser den ändå ren ut.

Min Range Rover var vit och jag ALSKADE att den aldrig sag riktigt lortig ut trots att jag nastan aldrig tvattade den. Dessutom ar vita bilar battre pa sommaren nar det ar varmt och hundarna maste hanga kvar i bilen ibland (aven har dar det blir riktigt varmt funkar det bra med oppna fonster och en silver gardin for solen samt flakt inne i bilen.)

Nu tittar jag pa Hyundai's Santa Fe ... i den kan jag fa in bade Rottisen och Mallen samtidigt. Det ar svart att hitta burar som fungerar i bilar och ar "safe" nog for mig "over here". Nu har jag en MIM bur som jag tror far plats, gar inte det maste det plats byggas. Men Hyundai Santa Fe har alla safety detaljer jag vill ha och dessutom far jag da plats med bade hundar och barnbarn. Dock har de inte den haftiga grona farg Subaru har ... sa jag tittar pa vit!
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 938
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 106
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: attheedge
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp