Bilfärger utbruten från - Störiga saker vi stör oss på, del 29

Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
IMG_3857.jpeg
 
Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
Visa bifogad fil 127502
Har dryftat samma med kollegor. Olackad grundfärg ser det ut som och ännu har jag inte träffat någon som tyckt det är en bra färg på en bil.

Andrahandsvärde ner 20% ?

(Det finns de som har viss aversion mot min fina Samoa Orange-pärla också :angel: )
 
Senast ändrad:
Har dryftat samma med kollegor. Olackad grundfärg ser det ut som och ännu har jag inte träffat någon som tyckt det är en bra färg på en bil.

Andrahandsvärde ner 20% ?

(Det finns de som har viss aversion mot min fina Samoa Orange-pärla också :angel: )
Om det dessutom är en sådan ny bil som kör utan lysen så vore det hjälpsamt för andra trafikanter om själva bilen hade annan färg än morgondimma och blöt asfalt.
 
Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
Visa bifogad fil 127502
Håller med. Kallar dem "cementbilar"....
 
Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
Visa bifogad fil 127502
Jag tycker den är sjukt snygg! Hade lätt köpt en bil i den färgen 😍
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 952
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 132
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: attheedge
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp