Bilfärger utbruten från - Störiga saker vi stör oss på, del 29

Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
Visa bifogad fil 127502
Jag kan tycka den är rätt fin :o
Älskar färg men har också en vit bil på riktigt :rofl:
 
Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
Visa bifogad fil 127502
Men ja! Det är alltid roliga finbilar a la Audi (dvs sådana som är galet roliga att köra) som ser ut som något från andra sidan järnridån när den begav sig :cautious:


Har dryftat samma med kollegor. Olackad grundfärg ser det ut som och ännu har jag inte träffat någon som tyckt det är en bra färg på en bil.

Andrahandsvärde ner 20% ?

(Det finns de som har viss aversion mot min fina Samoa Orange-pärla också :angel: )
Det ser verkligen ut som om de grundlackat och sedan "oops, färgen är tydligen slut... vi skickar iväg den ändå, det är säkert ingen som märker något!".

Tacka vet jag gammaldags Audi-grön :love:
 
Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
Visa bifogad fil 127502

Har dryftat samma med kollegor. Olackad grundfärg ser det ut som och ännu har jag inte träffat någon som tyckt det är en bra färg på en bil.

Andrahandsvärde ner 20% ?

(Det finns de som har viss aversion mot min fina Samoa Orange-pärla också :angel: )

Men ja! Det är alltid roliga finbilar a la Audi (dvs sådana som är galet roliga att köra) som ser ut som något från andra sidan järnridån när den begav sig :cautious:



Det ser verkligen ut som om de grundlackat och sedan "oops, färgen är tydligen slut... vi skickar iväg den ändå, det är säkert ingen som märker något!".

Tacka vet jag gammaldags Audi-grön :love:
Har också tyckt det ser ut som grundmålade bilar.
Men ännu värre tycker jag det är med de bilar som är grå-vita. Alltså inte någon sorts gräddvit eller liknande, utan som om man lagt typ 10% grått i den vita färgen. De som har sett när de kalkat en åker på vintern (på snön) vet vad jag menar.

Jag gillar den där giftgröna škodafärgen, den är pigg :D
 
Har också tyckt det ser ut som grundmålade bilar.
Men ännu värre tycker jag det är med de bilar som är grå-vita. Alltså inte någon sorts gräddvit eller liknande, utan som om man lagt typ 10% grått i den vita färgen. De som har sett när de kalkat en åker på vintern (på snön) vet vad jag menar.

Jag gillar den där giftgröna škodafärgen, den är pigg :D
Stockhomsvitt som vi kallar den på jobbet. Mvh lackeringsbranchen
 
Hittade en blå bil som var ganska fin. Men är det verkligen okej med ljust blå bil? Den såg väldigt ömtålig ut på något sätt.

Bilen jag har idag är vit. Hur kul är det?
 
Letar ny bil. Minst lika svårt som att byta telefon. Finns två miljarder olika varianter att välja på och jag har ingen aning om vad jag vill ha..
Jag vill ha en röd! älskar röda. Tycker du ska ha en liten snabb röd bil :)
 
Senast ändrad:
Bilfärgsdiskussionen fick mig att komma på en orimlig sak jag faktiskt stör mig på. Gråa bilar. :o Alltså, sån där ej-metallic-tråk-grå (se bild). Det verkar vara en jättepoppis färg på nya, egentligen snygga bilar, som mest troligts inskaffats som nya. Det är nästan provocerande. Varför väljer man exakt just den färgen, när vilken som helst annan färg hade varit sååå mycket snyggare?

Förlåt på förhand till er som gillar och har bilar i denna färg, men jag tycker de slår världsrekord i tråkighet. :bag: (Vit eller svart går bra, dock. :p)
Visa bifogad fil 127502
Tror det är en annan del i samma mysterium som att folk tydligen inte vill ha röda bilar längre :( folk är tråkiga.
 
Hittade en blå bil som var ganska fin. Men är det verkligen okej med ljust blå bil? Den såg väldigt ömtålig ut på något sätt.

Bilen jag har idag är vit. Hur kul är det?
1694176052181.png

Blå är kuligare uppenbarligen. Det är den bilden jag får för ögonhinnan när någon säger ljusblå bil.
 
Jag tycker den är sjukt snygg! Hade lätt köpt en bil i den färgen 😍

Jag ocksa ... Jag alskar alla nya matta bilfarger som kommit, aven den gra ar super snygg tycker jag.
Vi far se vilken farg jag far nar vi borjar leta bil pa Sondag. Jag ser mig sjalv i en vit bil 🤷‍♀️ men kanske det kan bli en rolig ny farg ... fast jag nog gillar vita bilar bast for mig, de ar ocksa svalast pa sommaren.
 
Jag vill bara för ordningens skull påpeka att en bra bil inte har någon färg. Köp någon som passar dina behov och som du kan ha kul med!

Åk gärna runt och provkör flera olika så får du lite mer förståelse för dina egna behov. Ta gärna med en vän på provkörningarna som kan stå bredvid och titta när du kör. Hen kanske även kan filma så kan ni analysera filmen tillsammans efteråt :up:

När du väl har bestämt dig, gör för guds skull en bilbesiktning på en verkstad! Be gärna ägaren om dokumentation på tidigare reparationer.
Och just det, tänk på att en bil kanske inte beter sig likadant med dig som med sin förra ägare så om det första som händer när du börjar köra den på hemmaplan är att tre varningslampor börjar lysa så kanske du först och främst ska se över din körstil.

Lycka till, och posta gärna bilder på den nya familjemedlemmen sen! 🤩
 
Färg spelar ju absolut ingen roll för andra än en själv ... tills man ska sälja den. En illgrön bil som ser supercool ut idag, ser förmodligen inte lika cool och fin ut om 10 år. Eller ens 5. Dessutom åldras färger lite olika - röd t.ex. blir ofta matt och trist i färgen efter många år på ett sätt som inte märks lika väl på en vit.

Jag hade inte valt en kul modefärg på en ny bil, om jag köpt ny idag. Snarare en neutral. MEN VILL jag absolut ha en neonorange så hade jag köpt, om värdet på den som begagnad inte spelat nån roll i min ekonomi.
 
Färg spelar ju absolut ingen roll för andra än en själv ... tills man ska sälja den. En illgrön bil som ser supercool ut idag, ser förmodligen inte lika cool och fin ut om 10 år. Eller ens 5. Dessutom åldras färger lite olika - röd t.ex. blir ofta matt och trist i färgen efter många år på ett sätt som inte märks lika väl på en vit.

Jag hade inte valt en kul modefärg på en ny bil, om jag köpt ny idag. Snarare en neutral. MEN VILL jag absolut ha en neonorange så hade jag köpt, om värdet på den som begagnad inte spelat nån roll i min ekonomi.
Jag är inte helt seriös i mina färgpreferenser ;)

Vad jag egentligen vill ha är en automatväxlad med stort bagageutrymme till en inte allt för stor peng (mao begagnat).
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 937
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 095
Senast: Lilla
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: attheedge
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp