Bukefalos 28 år!

Balsammetoden/no poo

No poo - problem

Först gjorde Eldorado om sitt recept så den innehöll silikon... Efter en tids research övergick jag till Naturelles balsam. Nu hittar jag inte Naturelle vare sig på Willys eller ICA :crazy:
Nån som vet vad som hänt?
Och har ni tips till ersättningsbalsam? Helst utan glycerin då jag färgar de gråa.. och gärna lågbudget :)
Vad använder ni?

Tack på förhand!
 
Sv: No poo - problem

Naturelle har försvunnit från mitt Ica också.

Jag ville ha något annat med protein så just nu har jag Klippoteket balsam super volume (blå platt flaska, köpt på Ica).

Glycerin står inte med i innehållsförteckningen (om det nu inte kallas något annat).

Jag använder flera olika balsam utan protein också. Men vad som funkar för olika hår verkar vara extremt olika så jag kan egentligen inte tipsa om något.
 
Sv: No poo - problem

Jag tvättar med "såklart", finns på willys. Som vårdande använder jag "Garnier fructis nutri-repair med olive, avocado och sheaoil".
Såklart innehåller inte glycerin, men det gör garnieren. Man får kolla noga vilken garnier man tar vissa är godkända andra inte.
 
Sv: No poo - problem

Eftersom det inte är tillåtet att länka till webbutiker har inlägg försvunnit.

Kan dock berätta att Naturelle tydligen finns att köpa på nätet.

/moderatorn - tvättar oftast med Neutral (blåvit flaska med föredömligt kort innehållsförteckning)
 
Sv: No poo - problem

*svarar alla här*

Tack för inputen, det var bra svar! Få se om det blir Willys eller Ica nästa gång jag handlar :)

Önskar bara att jag även kunde hitta nån inpackning med Sheasmör - som ej innehåller glycerin... Sheasmör är såå bra för mitt hår och jag kan längta efter det ibland.
 
Sv: No poo - problem

Jessicurl tror jag att saknar glycerin, både Too Shea och Weekly Deep Treatment.
 
Sv: No poo - problem

Jessicurls balsam Too shea har inte glycerin (om det inte heter något annat också). Fast då snackar vi 150 spänn.
 
Sv: No poo - problem

Vilken bra lösning på TS problem:D

KL

Hur gör ni andra - använder ni samma produkter hela tiden? Jag växlar för att jag fortfarande inte hittat den totala frälsningen för mitt hår.

Och särskilt för ett tag sedan köpte jag desperat på mig en massa för håret såg för jäkligt ut. Så just nu har jag 7 balsam, 2 schampon och 3 stylingprodukter i sving:crazy:
 
Sv: No poo - problem

Skiftar, men numera inte lika mycket som jag gjorde första året på balsammetoden. Har Naturelle och Neutral som tvättbalsam just nu, och Fructis ibland. Använder TooShea som andra-balsam ett par gånger per månad, oftast räcker det med enbart tvättbalsamet.

Så jag har förstås också letat Naturelle efter att det försvunnit överallt. Tur jag har ett ÖoB på promenadavstånd, det får bli en tripp dit.
 
Sv: No poo - problem

Om du skiftade mer första året kanske det innebär att det tar lite tid innan man hittar rätt...

Jag kan få bra resultat av ett balsam några gånger och sedan blir håret plötsligt helt annorlunda, av samma produkt. Too shea t ex, det funkade bra ett tag men sedan inte alls. Deras weekly fungerar bättre. Testar just nu också deras lättare balsam och det känns bedrövligt när jag tar det i håret men verkar ge hyggligt resultat efteråt.

Garnier med avocado och shea var länge den enskilda produkt som jag tyckte funkade bäst, sedan blev håret som halm även av den.
 
Sv: No poo - problem

Jag använder såklart som tvättbalsam, och garnier fructis repair som vårdande. Tvättar håret var sjätte/sjunde dag nu, så det funkar kanon för mitt hår. Har även gjort eget balsamspray av garnier, vatten och lite olivolja.
 
Sv: No poo - problem

Jag skiftar helst inte när jag hittat nåt som fungerar.

Hade Jessicurl förut och var jättenöjd, men sen lade ju hon ner - fast det lär ska ha återuppstått - tack för påminnelsen :)

ÖoB har jag tyvärr inte i min närhet, men rent sheasmör i hälsokost låter intressant :) ska se om jag hinner dit innan de stänger idag :laugh:
 
Sv: No poo - problem

Jessicurl finns att köpa på åtminstone två svenska ställen nu, jag använder det som börjar på A och det har funkat väldigt bra.
 
Stylingprodukter enligt BM som passar mig

Nu ska jag också pröva balsammetoden:bump: Tror mitt hår är praktkandidat för detta;) Sista schampo, tvättbalsam och vårdande balsam ska inte va några problem att hitta, men stylingprodukter är jag lite tveksam till..Jag brukar alltid ha någon form av leave in i håret efter tvätt för att "få ihop" håret lite. Kanske inte kommer behövas för att få bort frissigheten nu eftersom det brukar bli mkt bättre med BM metoden men jag vill ha något med lite värmeskydd i för brukar vilja platta luften och längderna runt ansiktet. Efter det brukar jag ha spray för att luggen ska hålla sig på plats. Så vad tror ni jag kan ha för leave in (värmeskyddande) och vilket spray?:bow:
 
Sv: Stylingprodukter enligt BM som passar mig

Lustigt! Jag har gått och funderat på samma sak i ett par dagar så jag ska följa tråden med spänning! Jag har suuuuuper frissigt hår som behöver tyglas rejält.. har inte kollat om jag kan fortsätta använda den produkten jag har idag... hoppas på massa tips! :laugh:
 
Sv: Stylingprodukter enligt BM som passar mig

Googla på "lockig styling" så bör en av de första träffarna bli en tråd på ett annat forum, med en lista lång som flera armar med godkända stylingprodukter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp