Bukefalos 28 år!

Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj oj, redan triangeldrama mellan Paddington, quarter4ever och hemlig. :p

@Blacksmithfarm bara så jag förstår rätt med lottningen, det blir alltså så tex tvillingarna får från goda spionen natt ett, medan ulvarna får från onda spionen natt ett? Dvs det kan aldrig bli så tex tvillingarna får från bägge spionerna natt ett och ulvarna från bägge spionerna natt två? :)
 
Oj oj, redan triangeldrama mellan Paddington, quarter4ever och hemlig. :p

@Blacksmithfarm bara så jag förstår rätt med lottningen, det blir alltså så tex tvillingarna får från goda spionen natt ett, medan ulvarna får från onda spionen natt ett? Dvs det kan aldrig bli så tex tvillingarna får från bägge spionerna natt ett och ulvarna från bägge spionerna natt två? :)
Stämmer bra.
 
Då räknar vi lite på rollerna..

En tredjedel av tolv är 4 så då borde det vara tre ulvar och den onda spionen

Vi har fem namngivna goda roller vilket borde ge tre st bybor.

Det känns ju rätt så rimligt.
 
Halleluja för lite regn och min hjärna orkar arbeta igen! :D Än så länge verkar det inte hända så mycket i leken förutom @Paddington och @quarter4ever och @hemlig bondande, frågan är om det betyder något överhuvudtaget... ;) Annars känns det väldigt avslaget än så länge.
 
Då räknar vi lite på rollerna..

En tredjedel av tolv är 4 så då borde det vara tre ulvar och den onda spionen

Vi har fem namngivna goda roller vilket borde ge tre st bybor.

Det känns ju rätt så rimligt.

Läste din fundering och gick tillbaka till rollistan- faktum är att bybor inte ens står med bland goda roller men antar att det bara var en miss från LLs sida ?
Annars skulle det ju bara vara 5 goda mot 7 onda - game over sas :p
 
Hörru @Blacksmithfarm har du inte glömt byborna bland de goda rollerna? ;)
ROLLER:
Goda
:

Zebran Schaffer (ängel)
Ängeln bor i Zvampen. Där är han trygg från bananerna. Om han kunnat så hade han låtit hela staden bo hos honom. Men tyvärr är svampen väldigt liten. Givmild som han är så kan hon däremot välja att själv riskera att bli fångad av bananerna och låta någon annan ta skydd i zvampen.
Ängeln vaktar dörren och bestämmer vem som får söka skydd i Zvampen om nätterna. När han dör så blir zvampen förstörd.

Trazan (siare)
Trazan kan varje natt sia en deltagare.

Banarne (spion)
Banarne får spioninfromation varje natt.
Han får, liksom Olyckan, skicka ut ett meddelande varje natt, Varannan Natt hamnar det i lyan, varannan natt hos tvillingarna. Det lottas om vart det hamnar första gången.

Bröderna Rongedahl
Bröderna Rongedahl är tvillingar.
De får prata med varandra utanför leken och får varje natt ta emot ett meddelande som kommer från Banarne eller Olyckan.



Onda:

Olyckan (ond spion)
Olyckan får spioninfromation varje natt.
Han får, liksom Banarne, skicka ut ett meddelande varje natt. Varannan natt hamnar det i lyan, varannan natt hos tvillingarna. Det lottas om vart det hamnar första gången.

Bananerna (ulvar)
Får varje natt käka en deltagare.
Får varje natt ta emot ett meddelande som kommer från Banarne eller Olyckan.
 
Läste din fundering och gick tillbaka till rollistan- faktum är att bybor inte ens står med bland goda roller men antar att det bara var en miss från LLs sida ?
Annars skulle det ju bara vara 5 goda mot 7 onda - game over sas :p

Ja jag utgick från det med tanke på att det hade blivit lite gör många ulvar annars ;)
 
13139209_1157956717557440_7992323621609650191_n.jpg
 
Eftersom DL är så sent så kommer jag vara ifrån datorn ett tag nu ikväll, så ingen anklagar mig för nåt för att jag inte är här ;)
 
Halleluja för lite regn och min hjärna orkar arbeta igen! :D Än så länge verkar det inte hända så mycket i leken förutom @Paddington och @quarter4ever och @hemlig bondande, frågan är om det betyder något överhuvudtaget... ;) Annars känns det väldigt avslaget än så länge.

Bara för att jag fick en långsökt tanke av allt det där. @Blacksmithfarm inte känner den onda spionen till vilka som är i lyan? Och vice versa? :)
 
Det märks att DL är senare än vanligt, händer ju ingenting i tråden.

Ett försök att få igång nåt från mig.
Alla verkar ha hittat hit (?) men det är inte alla som gjort inlägg.

Sookie – gör banandansen OCH lägger in en bild på ett skämt med en banan. Lite skumt i mina ögon.

Habina
- reagerar direkt på "triangeldrama" mellan mig, paddington och q4.
Tillägg. frågar BSF om onda spionen.

hemlig
– det är jag :)

Snurrfian - konstaterar mest att det inte händer nåt i leken än

Lilltess - Räknar på deltagare. Berättar, ot eller ej? att hon hette banankontakt på Lunarstorm.

Paddington
- ska kombinera eurovision och ulvlek imorgon. Kommer i småbråk med q4 om att det missats att tagga mig, försöker de lägga alibi på varandra? Säger att hon måste rösta tidigt, men än har jag inte sett nån röst.

fio – hittat hit, inget att skriva om

quarter4ever – försvarar eurovision, ser det som viktigt att noterar vinstvillkoren i denna lek

Schantana – är förvånad över att bananer kan vara onda, får mig att fundera på om hon vill signalera att hon är oskyldig (och därför i mina ögon inte är det).
Tillägg: är hennes (?) andra lek, så kan vara ursäktad därför.
 
Nä, här händer det inte mycket... Kan lägga till @hemlig att jag även frågat LL om hur spionernas meddelanden lottas. ;)

Fö var jag ökänd för mina dansande bananer tidigare... :angel:

:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:
 
Alltså jag måste rösta nu, kortspel står på agendan ikväll. Ja jag tror jag kommer årets sämsta motivering men eftersom jag hatar eurovision så är det klart ulvigt att paddington kommer att titta (kommer få röster på mig pga detta men vafan ska jag göra :o )

Lilltess röstar på paddington
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 228
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 583
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 064
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 889
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp