Absolut, och då kan man bara backa och be om ursäkt så tror jag inte man blir bannad.Jo jo, men vi är bara människor som kan misslyckas med språket ibland.
Särskilt när man är riktigt upprörd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut, och då kan man bara backa och be om ursäkt så tror jag inte man blir bannad.Jo jo, men vi är bara människor som kan misslyckas med språket ibland.
Men Athena misslyckades inte med språket, hon felkönade flera gånger med mening.Jo jo, men vi är bara människor som kan misslyckas med språket ibland.
Det var för att belysa Tranans sexuella preferenser i nutid.
Att de inte har ändrats.
Jag har reagerat på precis samma sak.En sak som jag har reagerat på angående Tranans inlägg på Bukefalos, är att de handlar mycket om kön, gender och genitalier.
Det har faktiskt varit ett himla tjat.
Jag tänker inte särskilt ofta på sådant, gör ni andra det?
Det kanske vore bra att begränsa det ämnet på ett häst-forum?
Det finns andra platser på nätet som antagligen passar bättre för sådana tankar.
Eller ha en särskild plats för det så att resten av forumet, typ bildtrådar för mode, blir fredat?
Och där kan vi andra hjälpa till genom att ge individen som är upprörd litet space.Absolut, och då kan man bara backa och be om ursäkt så tror jag inte man blir bannad.
Köper inte detta alls, för det första var inte hon den som var utsatt och för det andra ger upprördhet inte en frikort att uttrycka sig hur som helst.Och där kan vi andra hjälpa till genom att ge individen som är upprörd litet space.
T.ex. låta bli att tjata.
Jag har inte gjort någon bedömning av kvalitet eller standard.
Men om man jobbar som fotograf, och får betalt för det, så är man proffs i min värld.
Jag måste upplysa alla på forumet om att jag också är proffsfotograf! Har ändå varit anställd som skolfotograf i x antal säsonger!I min värld är det inte samma sak. Därav - olika standarder. För mig är det amatörbilder. Man kan få betalt för det med.
Nej men snälla, du kan inte lägga detta på mig. Om personen behöver space får den väl lägga ifrån sig mobil/gå ifrån dator ett tag.Och där kan vi andra hjälpa till genom att ge individen som är upprörd litet space.
T.ex. låta bli att tjata.
Det finns andra bilder på andra ställen som definitivt inte är rumsrena.Vänta lite nu, är det här om dom där animetjejerna igen? Jag tycker det har dragits löjligt stora växlar på just den biten.
Det är inget jag reagerat på, men jag kan tänka mig att det är tankar som oftare kommer hos en person som är trans - eftersom det ju är en tydligt sak som visar ens biologiska kön, vilket såklart kan vara jobbigt eller förvirrande.En sak som jag har reagerat på angående Tranans inlägg på Bukefalos, är att de handlar mycket om kön, gender och genitalier.
Det har faktiskt varit ett himla tjat.
Jag tänker inte särskilt ofta på sådant, gör ni andra det?
Det kanske vore bra att begränsa det ämnet på ett häst-forum?
Det finns andra platser på nätet som antagligen passar bättre för sådana tankar.
Eller ha en särskild plats för det så att resten av forumet, typ bildtrådar för mode, blir fredat?
Då var det antagligen ett budskap i det som hon ville ha fram.Men Athena misslyckades inte med språket, hon felkönade flera gånger med mening.
Om ni alla läst ett inlägg från mig tidigare borde ni inse att det inte enbart handlade om detta felköning utan kanske ännu mer om flera utpekanden av någon annan som brottsling, utan några direkta bevis. "Sliskighet" anser nog jag inte vara brottsligt även om det helt klart är oönskat.Ja? Har du sedan fortsatt att kräva svar i flera inlägg där hon sagt ifrån, eller var det ditt enda inlägg och sedan blev hon anmäld för att hon inte svarade?
Inga anklagelser, jag har bara inte läst alla inlägg tror jag så jag försöker förstå om man kan bli bannad trots att man inte svarar mer?
Det är ju ganska dumt att försöka få fram ett budskap genom att medvetet felköna, som ÄR transfobiskt, om man inte öht vill diskutera det.Då var det antagligen ett budskap i det som hon ville ha fram.
Men ingen verkar bry sig om det.
Varför tror du att jag skulle vara en cisperson?För oss cispersoner är det en helt annan sak.
Det är inget jag reagerat på, men jag kan tänka mig att det är tankar som oftare kommer hos en person som är trans - eftersom det ju är en tydligt sak som visar ens biologiska kön, vilket såklart kan vara jobbigt eller förvirrande.
För oss cispersoner är det en helt annan sak.
Fö tycker jag inte alls det är en bra idé att förbjuda, folk skriver ju trådar om en massa sjukvårdsrelaterade saker tex och det måste vara fritt fram.
Jag tycker inte heller det är någon god idé att börja förbjuda ämnet, känns lite moralpanik över det. Det finns mycket som skulle behövas förbjudas då känner jag. Det är mer när inlägg är sliskiga eller stötande som jag tycker det är opassande, men det är inget jag själv reagerat på när det diskuterat kön och genitalier.Ja, det är väldigt vanligt, särskilt för en som inte riktigt är färdig med sin resa. Jag tycker inte att det i grunden är konstigare än nån annan kroppsrelaterad fundering. Bara se på den stora mängden trådar om vikt och utseende, men det är socialt accepterat att prata om så det är ingen som ens höjer på ögonbrynen åt det.
Själv skulle jag gärna se helt könsneutral ut men det skulle bli en jäkla massa dyra och smärtsamma ingrepp för att åstadkomma den biten. Men det är lite samma lika där, "skönhetsingrepp" är också rätt rumsrent nuförtiden så hade jag skrivit om det på det sättet hade det väl ansetts okej. Men om det börjar handla om att vara trans på ett eller annat sätt, då blir det plötsligt olämpligt? Nä, det håller inte.
Sådant ifrågasätts rätt mycket ute i samhället det också.Bara se på den stora mängden trådar om vikt och utseende, men det är socialt accepterat att prata om så det är ingen som ens höjer på ögonbrynen åt det.
Anmäl allt du anser inte hör hemma så kanske du blir hörsammad.Jag har absolut noll koll på vad som hände för fem år sedan eller i helgen (om det var då banningen skedde) men det är väl inte hela världen att inte få skriva på ett online forum i några dagar/veckor/månader?
Alla kan läsa här ändå, livet pågår (väl) för fullt utanför forumet och man är inte livstids avstängd ens. Inte kan det vara så himla farligt?
Själv tänker jag att fler kanske borde stängas av för mindre grejer, för att få bort en del otrevligheter och onödigheter. Ingen dör av att inte få skriva på Buke, och vi kanske skulle få hejd på en del vuxen mobbing om det var lättare bli avstängd för ”spetsiga”, ”sliskiga” eller ”elaka” inlägg?
Ah, jag hade uppfattat det som det - men ber verkligen om ursäkt att jag tagit fel!Varför tror du att jag skulle vara en cisperson?
Om du tror det så är det en missuppfattning från din sida.