Bukefalos 28 år!

Barmarksdrag/canicross

Igår var det äntligen mulet, om än fortfarande varmt. Så det fick bli en liten provtur med kickbike och hund!

Jag nöjde mig med att promenera till där en grusväg börjar i närheten och köra en kort vända fram och tillbaka. Det räckte definitivt för mig och mitt dåliga flås iaf...
Healey drog inte något men sprang glatt på, i synnerhet när jag tjoade lite. Det märktes att hon var en smula förvirrad men hon tyckte det var kul. Hon är van att ligga på och dra i spårsele, så jag tänkte försöka använda husse som motivation framåt för att ge henne mer framåttänk här.
 
Nu kom selen
Svårt att ta kort ensam o detta är ju inget drag i nu. Känns liten? 🙈
Beställd enligt mått o går ej att justera
IMG_3822.jpeg
 
Haha å, vi försökte göra en likadan film igår bara för att se hur den för stora selen ser ut i "dragläge". Kul hade vi men bra blev det fasiken inte. Hade kunnat klippa ihop en video med bloopers om jag hade varit bra på redigering 😆.

Om man istället för att bara slita upp påsen o ur selen o sätter på den (först upponer)
TITTAR i påsen så fanns de ju en jättebra förklaring hur jag ska passa in den 🙃🤦🏼‍♀️
 

Bifogade filer

  • IMG_3874.jpeg
    IMG_3874.jpeg
    419,5 KB · Visningar: 58
Okej, efter följande inlägg ska jag inte hålla på och spamma tråden med mig säkerligen för stora dragsele... Lovar! Men hur tycker ni att den ser ut i dragläge? Har mycket svårt för att avgöra om den trycker på halsen men när jag känner efter så sitter den där den ska över bröstbenet.
Screenshot_20230702-160622_Gallery.jpg
 
Okej, efter följande inlägg ska jag inte hålla på och spamma tråden med mig säkerligen för stora dragsele... Lovar! Men hur tycker ni att den ser ut i dragläge? Har mycket svårt för att avgöra om den trycker på halsen men när jag känner efter så sitter den där den ska över bröstbenet.Visa bifogad fil 122587
Tycker att den sitter lite långt bak på/över revbenen. Men är ju ingen expert och kan ju bara se inte känna hur den sitter där. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 319
Senast: Roheryn
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 390
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp